Witam Kolegów . Jakoś mało na forum mówicie o cenach za usługi. Podam przykład . Jak byście wycenili następującą naprawę lady chłodniczej . Dla ułatwienia nie bierzemy pod uwagę dojazdu . Sklep mięsny . Pierwsza wizyta. Lada chłodnicza prawie nie chłodzi. Brak czynnika . Doładowanie 250 gram R404. Wszystko gra. Po dwóch dniach ten sam klient dzwoni że znowu to samo . Druga wizyta . Odessałem resztki czynnika , załadowałem azot, Zacząłem szukać nieszczelności . Doś szybko się udało . Dwie rurki przy skraplaczu dotykały się , i przez lata ocierały. Do tego stopnia że powstało wgłębienie i mały otwór. Zaspawałem oba wytarte miejsca . Próżnia, Czynnik R404 - 420 gram . Układ sprawny . Zużyłem około 700 gram czynnika Ja wyceniam taką usługę na 350 netto . Średnio czy za dużo , czy za mało ?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Wycena usługi
12 Odpowiedzi, 9618 Wyświetleń|
Witam. Podawanie cen za usługę na ogólnodostępnym forum jest drażliwym tematem. Różne rejony Polski mają rożne ceny ,nie można ujednolicać.
To i ja się zapytam czy w PL podstawą karkulacji wyceny jest KNR czy kapelusz ? A ...i czy wymieniłes filtr ,bo nic nie ma w poscie
Bez wymiany filtra? To duzy błąd. Osobiście wydaje mi się ze dużo skasowałeś
Dlaczego za pierwszym razem nie szukałeś nieszczelności tylko napełniałeś?
miezala5 napisał(a):Dlaczego za pierwszym razem nie szukałeś nieszczelności tylko napełniałeś?Oto jest pytanie.
W takim przypadku druga usluga powinna byc za friko bo to ty daleś du** przy pierwszej wizycie. Pewnie klient zielony w chłodnictwie i dał sie naciagnąc przy drugim razie.
A jak by to była duża instalacja to też , np. 10 kg czynnika i do domu ? a potem druga wizyta? Czasami znalezienie nieszczelności trwa dłużej niż naprawa i wycena może zależeć od czasu poświęconego na ustalenie i sposobu naprawy sprzętu.
Jakieś argumenty do wymiany filtra
Jeśli myślisz że kłócisz się z idiotą.To ten drugi myśli to samo co Ty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-23, 19:53:28 przez joker.)
Nie wierzę że każdy z was nigdy w życiu nie dopuścił i pojechał do ciepłego łóżka bo było póżno
Jeśli myślisz że kłócisz się z idiotą.To ten drugi myśli to samo co Ty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-23, 19:58:17 przez joker.)
Witam. oczywiście, było uzupelnienie i chodu ale ja ani nikt glośno o tym nie będzie gwizdał.
joker napisał(a):Nie wierzę że każdy z was nigdy w życiu nie dopuścił i pojechał do ciepłego łóżka bo było póżnoMoże i tak było ale 1 nie bierze się od razu kasy bo raczej na pewno będzie źle 2 mówi się że na razie powinno być dobrze ale gdyby było inaczej to ....... i jeżeli jest dalej źle to jw. co do kasy to nie ma dwóch jednakowych awarii , nawet dostęp do sprzętu ma wpływ na długość i trudność w naprawie . Jeżeli odwalisz manianę to każda cena jest za duża a jeżeli zrobisz coś solidnie to widocznie naprawa była tego warta Rubat solidnie pozdrawiam wszystkich solidnych i uczciwych serwisantów
W takich przypadkach jak ten nie kasuję klienta od razu. I nie kasuję dwa razy . Spodziewam się że może coś się jeszcze dziać . Nie wiem jak długo ten gaz uciekał . Nieraz jest tak że ucieczka jest minimalna i uzupełnienie jest konieczne raz na dwa lata . Nie opłaca cię tak małej nieszczelności szukać. Dlatego po kilku dniach gdy dostałem ponowny telefon - wiedziałem że trzeba będzie poszukać . Zawsze po naprawie czekam kilka dni i dopiero wysyłam fakturę na przelew. Jeżeli chodzi o filtr to nie zmieniałem ponieważ układ się nie rozszczelnił całkowicie . Miałem ciągle nadciśnienie . Dziura była po stronie wysokiego ciśnienia. Powietrza do środka nie wpuściłem , tylko azot , próżnia a potem gaz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-24, 08:41:13 przez jacek 64.)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY