Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Duże obciążenie sprężarki- dlaczego?

17 Odpowiedzi, 19702 Wyświetleń

madmaxog

  2006-07-23, 21:06:08
Nowy użytkownik
#1
Witam serdecznie! Jestem tu nowy bo szukam pilnie porady a po przeszukaniu forum nie znalazłem. Ale po kolei. W moim Peugeocie 405 rok '94 z czynnikiem chłodniczym R134a wymieniłem niedawno wąż między sprężarką a parownikiem po stronie niskiego ciśnienia, który był stary i przez siebie gaz przepuszczał. Wąż wymieniała firma znająca się na rzeczy a montaż tego w aucie przeprowadziłem sam (jestem machanikiem). Wymieniłem wszystkie możliwe o-ringi i pojechałem do "napełniacza", który dysponował profesjonalną stacją do obsługi klim samochodowych. Po całym procesie napełniania (czyszczenia i wymianie oleju) uruchomiłem silnik i włączyłem urządzenie i - od razu sprężarka tak obciążała silnik, że pasek mocno piszczał i po kilkunastu sekundach sprężarka wręcz przystawała. Wyłączyłem i po chwili włączyłem - to samo ciężko, coraz ciężej i prawie stop. Nadmieniam, że chodziła ona normalnie do samego końca nawet na oparach czynnika lecz przy ciśnieniu wystarczającym do jej załączenia a przestój nie był zbyt długi, gdyż co jakiś czas włączałem układ celem konserwacji. Po powtórce napełniania, wymiany oleju itd. nic się nie zmieniło. Diagnoza jaka się nasuwa sama: zatarcie sprężarki! Jest jednak jedno "ale": po wypuszczeniu czynnika z układu podłączyłem sprężarkę "na krótko" tzn. mostkując styki we wtyczce czujnika ciśnienia przy osuszaczu (filtrze). Sprzęgło załącza sprężarkę, która kręci się bez najmniejszego oporu. Czyli nie zatarta. Ponadto przy tej chwili (jeszcze z czynnikiem) włączenia sprężarki, ciśnienie na stronie wysokiego ciśnienia sięgało 26-29 atm(bar), a na stronie niskiego spadało do ok. 5-7.Jak układ był napełniony wcześniej azotem celem sprawdzenia szczelności też tak się sprężarka zachowywała. Jako, że warsztat urządzenie do klimy ma, ale nie ma w nich doświadczenia - rozłożył ręce i po odzyskaniu czynnika odjechałem z niczym.
O co tu chodzi? Może zawór dławiący(rozprężny) się przy montażu zabrudził i dławi całość (przy tej krótkiej pracy powietrze nieznacznie się schłodziło z nawiewu). Nie mam w tej dziedzinie doświadczenia,a to tylko moje domysły. Jak ktoś coś wie niech podzieli się ze mną informacją. Pozdro dla wszystkich.
  • Odpowiedz

czarunio

  2006-07-23, 21:27:37
Nowy użytkownik
#2
Czy na pewno była do układu załadowana odpowiednia ilość czynnika?
  • Odpowiedz

madmaxog

  2006-07-23, 21:42:19
Nowy użytkownik
#3
680 gram. Tyle było w Autodacie i instrukcji auta.
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-07-25, 19:32:45
Nowy użytkownik
#4
w autodacie jest ze cisnienie w twoim aucie"
przy 2000 r.p.m.
15st. C 4-8 cisnienie naq tloczeniu
20 6-11
25 9-13
30 10-15
35 12-16
40 13-17
a na ssaniu zawsze miedzy1,5-2,2
przyczym samo uruchamianie instalacji na azocie moze powaznie uszkocic kompresor jak i instalacje
  • Odpowiedz

madmaxog

  2006-07-26, 21:55:02
Nowy użytkownik
#5
To i tak nie wiem co to za przyczyna i co dalej robić.
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-07-30, 12:57:27
Nowy użytkownik
#6
ale jak na wysokim masz 26 to duzo za duzo przy 27-29 wywala wysokie cisnienie jak uklad jest nie zapchany to masz za duzo gazu
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-07-30, 12:58:35
Nowy użytkownik
#7
dziwne ze nie zaczyna grzac przy takim cisnieniu
  • Odpowiedz

madmaxog

  2006-07-31, 15:19:53
Nowy użytkownik
#8
Spróbuję jeszcze raz rozebrać węże przy parowniku i przedmucham go od drugiej strony. Czy za dużo gazu? Chyba nie bo instalacja była przecież całkowicie otwarta i nic w niej nie zostało.
  • Odpowiedz

skylark

  2006-08-04, 16:51:15
Użytkownik
#9
A jak wygląda praca wentylatorów skraplacza? Może należałoby szukać po tej stronie?
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

madmaxog

  2006-08-06, 11:42:00
Nowy użytkownik
#10
Tam wszystko chodzi. Takie duże ciśnienia są od razu po załączeniu sprężarki, kiedy nawet nie zdążą się wentylatory włączyć. Mi wygląda na zatkany zawór rozprężny lub uszkodzony bo skąd tam może się tyle syfu wziąć aby to zatkać.
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-08-09, 22:25:37
Nowy użytkownik
#11
qwa ale to czego na ssaniu jest tez duze cisnienie
jak jest cos zapchane po stronie tloczenia to na ssaniu robi sie proznia
(minus ) a liczac ze tu masz 5-7 to jak na mnie za duzo gazu
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-08-09, 22:30:02
Nowy użytkownik
#12
a presostat musisz zwierac bo zalezy od ukladu ale rozlancza sie sprezarka przy 27 lub 29 na stronie tloczenia
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-08-09, 22:30:48
Nowy użytkownik
#13
i nie wlancza wentylatorow
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-08-09, 22:40:46
Nowy użytkownik
#14
2,5

1 ---------------------------._.------ 2
3 -------------/.-------------._.------ 4
17 lub 19 27lub29
2,5 rozlancza przy czensciowym braku gazu
17lub19 zalancza wentylator
27lub29 rrozlancza wszystko

nie wiem jak wyslac obrazek bo bym ci go wyslal
[/url]
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-08-09, 22:47:08
Nowy użytkownik
#15
jak cos to na gg jestem 275671 pisz nawet jak nie dostepny
  • Odpowiedz

madmaxog

  2006-08-10, 19:29:27
Nowy użytkownik
#16
Dzięki za odzew rchudy. Po niedzieli jestem umówiony z lokalnym magikiem od klim i chłodnictwa. Gość zna się na rzeczy i raczej nie naciągnie mnie na zbędne koszta jak to robią w większości firm z certyfikatami itd. Ze wstępnych rozmów też stawia na zawór rozprężny (jego zapchanie lub uszkodzenie), ale to dopiero zbada. O efektach powiadomię na tym forum (jeśli ktoś jest ciekawy nietypowych usterek).
  • Odpowiedz

rchudy

  2006-08-11, 22:24:14
Nowy użytkownik
#17
oki
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa