Jak w temacie które manometry lepiej się sprawdza do r134a testo 449 czy mastercool 99860-a cena podobna używane będą do sprawdzania szczelności w samochodowych układach klimatyzacji . Co polecacie ?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Manometry cyfrowe testo vs mastercool
18 Odpowiedzi, 10084 Wyświetleń|
Do szczelności to najlepiej dopłać do testo 450 i będziesz miał albo w smartfonie, albo ja kupiłem spejalnie do tego tablet, wyniki, wykresy i co sobie jeszcze zażyczysz, bez ciągłego spoglądania na oprawę.
Ale to już mówisz o testo 550?
A nawet chyba 557 ? Myślałem nad czym tańszym i bardziej skłaniałem się wkierunku mastercool bo za te manometry z przewodami to około 1000 zł a za test 557 to już powyżej 2 tys trzeba dać :/
Kupuj starego testo bez bluetooth bo i tak Ci się nie przyda. Dobre baterie i na całą noc widzisz co się działo z ciśnieniem. Ja kupiłem używanego z długimi przewodami itd. i działa 2-3 lata bez problemu. Ja bym nie ufał mastercool bo przypomina mi to tandetnego chińczyka.
bin79 napisał(a):Ale to już mówisz o testo 550?Sorry, oczywiście 550, można wyrwać u przyjaciół za ok. tysiaka z cęgami temperaturowymi. Kupiłem w RP i tam i żadnej najmniejszej różnicy nie widzę.
Do samego sprawdzania szczelności azotem wystarczy czuły manometr cyfrowy. Nie potrzeba płacić za całą oprawę gdy korzysta się tylko z jednego manometru.
Na rynku jest sporo pojedynczych manometrów cyfrowych. Wystarczy zakres 25 - 30 Bar. Wiem z praktyki że przy czułym manometrze (mam testo 557 akurat) i "napompowaniu" do ciśnienia dopuszczalnego dla danej instalacji, 95% nieszczelności "wychodzi" po 5 minutach od zamknięcia zaworu butli z azotem i stabilizacji mechanicznej (rozszerzalność pod wpływem ciśnienia) instalacji. Po prostu "przeskakują" cyferki manometru. Nie trzeba czekać "do jutra".
Dziekuje za odp poszukałem trochę w necie i faktycznie testo 550 sama oprawa bez przewodów i czujników temperatury to koszt 180 $ a cały komplet z walizka czujnikami przewody tylko brak szybkozłączek to koszt około 286 $ czyli około 1100 zł z przesyłka . Natomiast mastercool 99860-a to koszt około 1000 zł komplet z przewodami i szybkozłączkami i nie jest to żadna chińska tandeta bo to firma która istnieje na rynku w USA 35 lat która dostarcza profesjonalna klimatyzacje narzędzia serwisowe itp. Chyba kupię tego mastercool i przetestuje co te manometry warte
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-04-23, 20:01:46 przez bin79.)
Ja kupiłem na promce Testo 550 za 1100 zł u nas co prawda bez przewodów ale z sondami
Najprościej kupić czujnik ciśnienia testo 549i, jest do 60 barów, zakładasz na port serwisowy poprzez szybkozłączkę 1/4 SAE i drugim portem podajesz azot. I na smarfonie masz dokładny pomiar. Koszt ok 250 zł. W niektórych wypadkach muszę to założyć poprzez wężyk ok. 10 cm które gdzieś kiedyś nabyłem.
obser napisał(a):Najprościej kupić czujnik ciśnienia testo 549i, jest do 60 barów, zakładasz na port serwisowy poprzez szybkozłączkę 1/4 SAE i drugim portem podajesz azot. I na smarfonie masz dokładny pomiar. Koszt ok 250 zł. W niektórych wypadkach muszę to założyć poprzez wężyk ok. 10 cm które gdzieś kiedyś nabyłem.obser używałeś te manometry mastercool wyczytałem ze kiedyś kopiłeś takie ? Co było z nimi nie tak ze zmieniłeś na TESTO ?
W sumie mam 4 oprawy elektroniczne, ale teraz to raczej używam tylko Testo, i z tablecikiem mi się wszystko rysuje i rejestruje. Mam 3 termometry zaciskowe i 2 sondy ciśnienia i kablowe do manometrów. Więc nazbierało się tego, nawet nie wiem co mam, ale teraz używam tylko sprzętu Testo.Wolę sobie patrzyć w tablet, lub smartfona, niż na oprawę.
Manometry zamówione i padło na testo 549 , Jeszce takie pytanie jakie przewody i szybkozłączki do tej oprawy macie coś sprawdzonego?
Ja używam tylko szybkozłączek Parkera,które mimo ceny okazały się w eksploatacji tańsze i pewniejsze. A przewody dobierzesz w hurtowni wg potrzeb długościowych.
dokładnie Parker pochodzi kilka sezonów bez problemów, a tak z ciekawości Parker robi długą złączkę HP Volvo/Ford bo nigdy nie natrafiłem ?
Ja kupiłem przedłużkę HP za kilka $ i się sprawdza.
Mi średnio wytrzymuje sezon i się zaczyna zacinać
Przyjechała kiedyś Renówka Premium i miała zardzewiały port HP (widocznie przez cały żywot ciężarówki obsługiwali ją LP). Uparłem się, oczyściłem ten port i niestety, port był nieszczelnypo zapięciu i od tego momentu moja złaczka Parkera (mimo wymiany oringa) też była do wyrzucenia. Oglądam Klientom porty przed pdpieciem, potrafią być poharatane bo ktoś chciał np. morsami je odkręcić i też mogą szybkozłączkę zniszczyć. Generalnie po roku i tak idzie nowa, a stara jak sprawna na zapas, do azotu, do wziernika czynnika, lub do testów ogniowych.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY