Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Opel Vectra C - Chłodzi, a po pewnym czasie grzeje

22 Odpowiedzi, 14186 Wyświetleń

Damian97

  2019-06-12, 14:39:39
Nowy użytkownik
#1
Witam,
wczoraj po wymianie chłodnicy klimatyzacji (była nieszczelna) pojechałem na nabicie. Wszystko poszło ładnie, układ szczelny, czynnik uzupełniony. Po wyjeździe od fachowców uśmiech na mojej twarzy utrzymał się dosyć krótko. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy zaczęło mi wiać ciepłym powietrzem mimo ustawienia na najniższą temperaturę. Dzisiaj odpaliłem silnik i klima chłodzi jak zła (chłodnica i jedna rurka jest gorąca, a druga rurka zimna) sprzęgło kompresora odłącza się kiedy trzeba. Ale jak pojechałem na krótką przejażdżkę znów to samo. Po powrocie otworzyłem maskę i sprawdziłem rurki od klimy. Chłodnica i jedna z rurek są zimne, a druga rurka gorąca więc odwrotnie niż wcześniej.
Macie pomysł co jest problemem? Fachowiec stwierdził, że kończy się sprężarka ale jednak chłodzi dopóki się silnik nie nagrzeje.
Pomóżcie, bo upały coraz gorsze, a jeździć jakoś trzeba Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-12, 15:33:37 przez Damian97.)
  • Odpowiedz

ociek8

  2019-06-12, 15:50:02
Nowy użytkownik
#2
Chłodnica klimy zimna ?? wentylator chodzi ?? czy jak przestanie chłodzić rozłącza sprzęgło na sprężarce czy dalej jest zasprzęglone ?? jak dalej sprężarka jest zasprzęglona i przstaje chłodzić trzeba by podłączyc zegary i zobaczyć ciśnienia jak wyglądaja , jak przestaje chłodzić i coś odłącza sprzęgła to tak samo zegary i układ do kontroli - może jest zbyt duże ciśnienie i presostat wyłącza sprężarke.Jeśli sprężarka jest walnięta to na początku ok da ciśnienie ale nie wytworzy odpowiednich cisnien i po chwili ciśnienia sie prawie wyrównaja . napisz czy jest tak jak napisałem w któryms przykładzie. co masz na mysli ze sprzęgło odłącza kiesy trzeba ??
  • Odpowiedz

Damian97

  2019-06-12, 20:17:42
Nowy użytkownik
#3
Chłodnica klimy jest ciepła na początku jak wali chłodem, dopiero później jest zimna, a gorąca się robi jedna z rurek. Sprężarka pracuje cały czas i samo jej nie rozłącza. Sprzęgło odłącza w sensie że, jak wyłączę klimatyzację to odłącza od razu więc problem z prądem czy też samym sprzęgłem odpada. Co do ciśnień to sprawdzę i dam znać Wink
  • Odpowiedz

ChłodekWiej

  2019-06-13, 15:29:19
Nowy użytkownik
#4
Przydały by się ciśnienia .. bo z opisu wynika, że mam identyczny problem w Vectra b. Jestem ciekawy jaki masz model sprężarki klimatyzacji? Nie przypadkiem Delphi v5 Harrison ?? U mnie dzieje się podobnie ale z tym, że rurka Hp robi Ci się zimna to nie bajeruj co najwyżej potrafi robić się letnia przez to cofanie czynnika na przewód ssawny sprężarki.
Teraz pytanie co to powoduje.. czy sam kompresor jest złomem? No ale chwila niby rano na zimnym silniku klima potrafi zadziałać
  • Odpowiedz

ChłodekWiej

  2019-06-13, 15:30:54
Nowy użytkownik
#5
No ale chwila niby rano na zimnym silniku klima potrafi zadziałać "prawidłowo" ale długo to nie trwa bo gdy czynnik po stronie HP nagrzeje się wzrośnie ciśnienie i coś zaczyna przepuszczać teraz pytanie do specjalistów ???? czy całym sprawcą zamieszania może być przepuszczający oring oddzielający HP i LP na mechanicznym zaworze w tej sprężarce? Mam zamiar go wyciągnąć bo nic innego mi nie przychodzi do głowy po za tym, że kompresor zdycha ale jakoś mi się wierzyć nie chce Smile sprężarka się nie rozłącza próbuje cały czas przepychać czynnik ale coś go cofa na niskie ciśnienie i jak to ma chłodzić panowie :/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-13, 15:37:37 przez ChłodekWiej.)
  • Odpowiedz

Damian97

  2019-06-14, 08:58:45
Nowy użytkownik
#6
Ja się panowie cały czas zastanawiam nad tym czy to nie będzie w moim bynajmniej przypadku osuszacz. Nie wymieniłem go, bo zamówiłem chłodnicę bez osuszacza i już machnąłem ręką i chyba to był błąd. Tylko czy osuszacz może powodować takie rzeczy. Na logikę jak jest wilgoć w układzie to z tego co czytałem lubi się zrobić lód na zaworze rozprężnym. Czy zatkanie tego zaworu przez lód da taki efekt jak napisałem?
Bo nie chce mi się wierzyć, że siada mi sprężarka jak na początku pięknie pracuje i chłodzi jak zła

Co do modelu sprężarki to jeszcze nie zaglądałem ale z tego co wiem montowane w nich Delphi, ale czy ten sam model to Ci nie powiem Sad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-14, 08:59:43 przez Damian97.)
  • Odpowiedz

ChłodekWiej

  2019-06-14, 09:13:36
Nowy użytkownik
#7
Coś czuje, że gdzie indziej leży problem.. rurka ssawną ma być chlodna jak jest ciepła to kompresor tłoczy gdzie nie trzeba.
  • Odpowiedz

Damian97

  2019-06-18, 07:55:28
Nowy użytkownik
#8
Byłem u dwóch fachowców. Obaj potwierdzili, że siada sprężarka.
Teraz pytanie. Nowa lub po regeneracji czy używana? Bo, jednak tracić 700 zł dla jednej części to już trochę dużo, tym bardziej, że to stanowi już część wartości samochodu Big Grin
Swoją drogą, dzwoniłem do ASO, mają dostępne te sprężarki w cenie 4997 zł za sztukę Big Grin
  • Odpowiedz

ChłodekWiej

  2019-06-19, 22:25:07
Nowy użytkownik
#9
Dzisiaj poradziłem sobie ze swoim problemem. Odkręcałem i rozbierałem zawór rozprezny dokładnie go czyszcząc następnie zawór wydatku w kompresorze taki na seger... jak masz delphi v5 to identycznie to wygląda u Ciebie. Zawór ten został rozruszany wypłukany benzyna ekstrakcyjna i zostały zmienione oringi. Nie wiem co pomogło ?? Ale wiele pracy nie ma ^^ podejrzewam, że trochę chęci i wyobraźni i sam dasz radę.

Tak wgl. Sam pisałeś, że chłodzi dopóki się nie nagrzeje .. a Ty chcesz sprawny kompresor wymieniać Wink aż bym Ci naprawił tą klime Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-19, 22:28:13 przez ChłodekWiej.)
  • Odpowiedz

obser

  2019-06-20, 17:14:33
Top użytkownik
#10
Damian97 napisał(a):Byłem u dwóch fachowców. Obaj potwierdzili, że siada sprężarka.
Teraz pytanie. Nowa lub po regeneracji czy używana? Bo, jednak tracić 700 zł dla jednej części to już trochę dużo, tym bardziej, że to stanowi już część wartości samochodu Big Grin
Swoją drogą, dzwoniłem do ASO, mają dostępne te sprężarki w cenie 4997 zł za sztukę Big Grin

A na jakiej podstawie twierdzili, że sprężarka. Na podstawie ciśnień i zależności obrotów silnika?
  • Odpowiedz

Jer

  2019-06-20, 19:02:35
Nowy użytkownik
#11
A zastanawiałeś się nad olejem o wyższej lepkości np. PAO 100? Powinno poprawić wydajność sprężarki.
  • Odpowiedz

obser

  2019-06-20, 19:09:32
Top użytkownik
#12
Nie tędy droga
  • Odpowiedz

Jer

  2019-06-20, 19:28:18
Nowy użytkownik
#13
Jeśli mam na LP 4 bary a na HP 14 to zmiana oleju jakby dała 3,5 bara i ok 17 bar na HP to wydajność układu by się wyraźnie poprawiła. Szacuję ze na kratkach o 5 C. Tylko nie wiem ile da PAO 100 czy o tyle zwiększy sprężanie. Jednak powinien doszczelnić sprężarkę. Ciekawy jestem czy ktoś sprawdzał.
  • Odpowiedz

Whisky

  2019-06-20, 19:48:30
Top użytkownik
#14
Nie tędy droga
  • Odpowiedz

Jer

  2019-06-21, 07:24:20
Nowy użytkownik
#15
Whisky napisał(a):Nie tędy droga

Sprawdzę jaki będzie efekt. Dodam PAO 100. Tylko nie wiem czy w serwisach go mają, bo popularny jest PAO 68.
Ile należałoby dodać oleju jeśli dwa razy napełniania była klima bez oleju? 20 ml? Ile serwis weźmie za taką usługę?
Patrzyłem na alledrogo i dozownik oleju 70 zl a PAO 68 butelka zl 40 zl. I nie ma PAO 100. Przypuszczam że w serwisie klimy powiedza ze nie mają PAO 100.
  • Odpowiedz

obser

  2019-06-21, 09:21:31
Top użytkownik
#16
PAO 68 nie używam, bo nie mam do niego zaufania. W katalogu jest podany rodzaj oleju i taki trzeba dodać. Jak tylko 1 auto, to podaję aplikatorem, a jak więcej np. frncuzów ze 150 to zmienię w maszynie,a ona najpierw wszysto przepłuka, ale to trwa. O kombinacji z olejem nie słyszałem, może Moto Doctor pomoże?
Oczywiście normalnie stacja bazuje na 46
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-21, 09:23:36 przez obser.)
  • Odpowiedz

Jer

  2019-06-21, 10:23:58
Nowy użytkownik
#17
obser napisał(a):PAO 68 nie używam, bo nie mam do niego zaufania. W katalogu jest podany rodzaj oleju i taki trzeba dodać. Jak tylko 1 auto, to podaję aplikatorem, a jak więcej np. frncuzów ze 150 to zmienię w maszynie,a ona najpierw wszysto przepłuka, ale to trwa. O kombinacji z olejem nie słyszałem, może Moto Doctor pomoże?
Oczywiście normalnie stacja bazuje na 46

Właśnie jest PAG 100 PAG 150 czyli można dodać o wyższej lepkości (wiem ze dedykowane do hybryd). Tylko że nie mam zaufania do PAG bo higroskopijny. PAO nowsza technologia. Producenci sprężarek zalecają "swój" PAG. Jest tańszy.
PAO w dodatku bardziej uniwersalny bo też do R290. PAG do R290 też przejdzie ale już ma znacznie gorsze własności z R290.
PAO praktycznie niedostępny, nie ma w Auto Partner (chociaż w katalogu do klimy jest wyszczegolniony) w Intercars nie ma na allegro nie ma. A ideałem na dolewkę byłby PAO 150 ale takiego nie widziałem nawet w katalogach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-21, 10:26:06 przez Jer.)
  • Odpowiedz

obser

  2019-06-21, 12:37:13
Top użytkownik
#18
PAO 68 jest cała strona na Allegro i jest tańszy od PAG-a. Ja kiedyś czytałem artykuł, że PAO niekoniecznie jest zbawieniem świata, jedno co można mu oddać, to to, że już lepiej go wlać w obsłudze do układu zaprojektowanego na PAG100, lub 150, zamiast wszechobecnego w maszynach PAG-a 46. Nabyłem katalogczynników chłodniczych Magneti Marelli gruby i pisany maczkiem jak książka telefoniczna, gdzie szukasz nawet po engine code, czy kW i nigdzie nie ma PAO, wszędzie PAG
  • Odpowiedz

Jer

  2019-06-21, 14:49:10
Nowy użytkownik
#19
obser napisał(a):PAO 68 jest cała strona na Allegro i jest tańszy od PAG-a. Ja kiedyś czytałem artykuł, że PAO niekoniecznie jest zbawieniem świata, jedno co można mu oddać, to to, że już lepiej go wlać w obsłudze do układu zaprojektowanego na PAG100, lub 150, zamiast wszechobecnego w maszynach PAG-a 46. Nabyłem katalogczynników chłodniczych Magneti Marelli gruby i pisany maczkiem jak książka telefoniczna, gdzie szukasz nawet po engine code, czy kW i nigdzie nie ma PAO, wszędzie PAG

Mialem na myśli PAO 100 że praktycznie niedostępny. A PAO 68 to jest.
Magneti Marelli ma PAO ale ten standardowy 68:
OLEJ PAO 68 250ML MAGNETI MARELLI 007950024630
  • Odpowiedz

Jer

  2019-06-21, 17:50:36
Nowy użytkownik
#20
PAO vs. PAG
Zaletą PAG jest dobra rozpuszczalnosc w R134a. I na tym się kończą zalety PAG. Jest to tak słaby olej, że podjeto proby innego smarowania z czynnikiem R134a. Sposob jest taki ze dodaje się R290 i PAO. Wystarczy 10% propanu by zapewnić odpowiednie smarowanie.
Robiąc klimę idealnie należałoby wymienić olej na PAO i dodać R290. R134a z R290 tworzy azeotropową mieszaninę% podobnie z R600a.
  • Odpowiedz

obser

  2019-06-21, 18:21:17
Top użytkownik
#21
1. Nie wydaje mi się, aby wlewać co innego, co sugeruje producent.
2. Nie będę dodawał ani grama propanu, F-Gazy 1 kat. mnie sporo kosztowały, aby za taką głupotę je stracic.
3. czy do silnika, czy do skrzyni leję płyny ustrojowe przewidziane w instrukcji
4. Jakoś nie widzę złego działania PAG-a, jeśli Klient serwisuje układ w miarę regularnie, sprężarki raczej padają zajechane brakiem obiegu czynnika z olejem, niż jakości oleju.
5. Zabezpieczenie ciśnieniowe, to taki bajer, bo przy obecnych temperaturach 70g czynnika tworzy w układzie 6 barów i sprężarka chodzi, a nie ma czym być smarowana .
A nad pomysłem przyrostu wydajności sprężarki daniem gęstego oleju chętnie wysłuchałbym zdania guru tzn. gajdka.
  • Odpowiedz

Whisky

  2019-06-21, 20:33:42
Top użytkownik
#22
Nie no padam... ten temat powinien być usunięty. Jedź do prawdziwego serwisu bo takim tokiem myślenia bez manometrów będziesz walczył do następnego lata i zaraz zalejesz olejem 10w40 bo chcesz sprawdzić.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa