Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Volvo V50 klima nie chłodzi

8 Odpowiedzi, 14498 Wyświetleń

maxxiking

  2019-09-05, 17:09:56
Nowy użytkownik
#1
Witam,
problem jest następujący - w Volvo układ był prawie pusty(kilkadziesiąt gram czynnika), został sprawdzony przez zakład azotem i podobno nie wykazał nieszczelności, zatem wykonano próżnię, dodano czynnik, olej i kontrast UV.
Po odebraniu klima pracuje, chłodzi wszystko ok.

Na drugi dzień(popołudniu) próba odpalenia klimatyzacji (na polu ~26 stopni) - sprężarka rusza(słychać sprzęgło), ale chłodu nie ma. Po przejechaniu w ten sposób paru kilometrów, słychać, że sprężarka cyklicznie, co kilka sekund spina i rozpina sprzęgło, pomiar na LP potwierdza, że rośnie ciśnienie i przy ponad 4 barach układ rozłącza presostat z rurki LP. Ciśnienie spada, załącza kompresor, rośnie i wyłącza i tak w kółko.

Dodatkowo rurka od HP przed zaworem rozprężnym jest w widocznym fragmencie (zdjęcie) zimna, ale nie oszroniona, a reszta rurek nie zmienia temperatury w ogóle...

O co tutaj chodzi? Widocznych wycieków (kontrast) nie ma.

PS. wentylator na skraplaczu odpala od razu i cały czas dmucha.

[Obrazek: kilim.jpg]
  • Odpowiedz

hrabiap

  2019-09-05, 18:02:50
Użytkownik
#2
I coż.. Czynnika pewnie znowu mało... Jak. Mało to. Nieszczelność... Może trzeba inny serwis?
  • Odpowiedz

obser

  2019-09-05, 19:45:01
Top użytkownik
#3
A może ten sam, niech poprawia, jak stwierdził szczelność, to po co innemu płacić za serwis i czynnik. Też każdemu może się tak zdarzyć i zdarza, i ja bym chciał żeby było tak jak Ty sugerujesz, ale to właśnie do mnie przyjkeżdżają z reklamacją. Może nie sprawdzili azotem na małym ciśnieniu i kompresor nieszczelny, albo zaworki. Skasowaali, niech poprawiają.
  • Odpowiedz

essoM

  2019-09-06, 14:14:59
Użytkownik
#4
maxxiking napisał(a):"słychać, że sprężarka cyklicznie, co kilka sekund spina i rozpina sprzęgło, pomiar na LP potwierdza, że rośnie ciśnienie i przy ponad 4 barach układ rozłącza presostat z rurki LP. Ciśnienie spada, załącza kompresor, rośnie i wyłącza i tak w kółko.

Dodatkowo rurka od HP przed zaworem rozprężnym jest w widocznym fragmencie (zdjęcie) zimna, ale nie oszroniona, a reszta rurek nie zmienia temperatury w ogóle..."

Dlaczego mialoby cisnienie na LP rosnac przy pracujacej sprezarce, ? Gdzie tam jest jakis osuszacz , mi to wyglada na zatkany uklad na odcinku parownik LP sprezarki . Dodatkow rurka zimna przed zaworem ? Raczej tam nie ma zaworu tylko dysza rozprezna w miejscu srubunku i chlodna rurka jest za ta dyszą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-09-06, 14:17:35 przez essoM.)
  • Odpowiedz

obser

  2019-09-06, 14:20:36
Top użytkownik
#5
Samym LP żadnej diagnozy nie postawisz, muszisz podać HP. Bo może ono rośnie ok.30 bar i czujnik ciśnieniowy rozłącza układ.
  • Odpowiedz

maxxiking

  2019-09-08, 16:26:44
Nowy użytkownik
#6
essoM napisał(a):
maxxiking napisał(a):"słychać, że sprężarka cyklicznie, co kilka sekund spina i rozpina sprzęgło, pomiar na LP potwierdza, że rośnie ciśnienie i przy ponad 4 barach układ rozłącza presostat z rurki LP. Ciśnienie spada, załącza kompresor, rośnie i wyłącza i tak w kółko.

Dodatkowo rurka od HP przed zaworem rozprężnym jest w widocznym fragmencie (zdjęcie) zimna, ale nie oszroniona, a reszta rurek nie zmienia temperatury w ogóle..."

Dlaczego mialoby cisnienie na LP rosnac przy pracujacej sprezarce, ? Gdzie tam jest jakis osuszacz , mi to wyglada na zatkany uklad na odcinku parownik LP sprezarki . Dodatkow rurka zimna przed zaworem ? Raczej tam nie ma zaworu tylko dysza rozprezna w miejscu srubunku i chlodna rurka jest za ta dyszą.

Jest to bardzo możliwe, że jest dysza rozprężna, to auto jest zbudowane na podstawie Focusa II, więc pewnie układ klimatyzacji jest "taki sam".
Tylko dziwi mnie ten fragment zimnej rurki oraz to rozłączanie przez presostat na LP(ewidentne cyknięcie), przy tym ciśnieniu(start od 2 do ~4 i tak w kółko z akompaniamentem spinania sprzęgła).

Wycieku nadal nigdzie nie widać. Co zostaje? Opróżnić układ i sprawdzić/wymienić dyszę?
[Obrazek: ce08835941fb8467762c576e3d86.jpg]
  • Odpowiedz

obser

  2019-09-09, 05:41:31
Top użytkownik
#7
Po pierwsze jedź i sprawdź ilość czynnika w układzie. Jeśli po serwisie dobrze pracowała to jest pierwsze podejrzenie. Wycieku z reguły nie zobaczysz, chyba, że jest w widocznym miejscu na skraplaczu np. to zobaczysz olej, ale w samochodzie, nawet na azocie widzisz tylko 1/3 całego układu, więc to stwierdzenie nic nie wnosi. Jeśli czynnik będzie ok, w co wątpię , to sprawdź HP, bo druga sprawa to gdzieś korek w układzie. Czy tak trudno jechać do gościa, co robił serwis z reklamacją, niech kombinuje.
  • Odpowiedz

Whisky

  2019-09-09, 06:42:29
Top użytkownik
#8
Panie...szukaj Pan tej nieszczelności...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa