Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Renault Scenic II 1.5dci ciśnienie dobre a nie chłodzi

16 Odpowiedzi, 10502 Wyświetleń

Cichy111

  2020-05-09, 14:11:49
Nowy użytkownik
#1
Auto jak w temacie. Czynnik nabity na wadze 550g. Ciśnienie w spoczynku niecałe 7bar. Po starcie klimatyzacji spada do 2bar. Utrzymuje się cały czas takie samo bez spadków i wzrostów. Jak to w renault nie ma możliwości podpiąć wysokiego ciśnienia. Więc nie wiem jakie jest na zegarze. W komputerze brak błędów. Sprężarka chodzi jednak rurki nie robią się zimne. Może lekko chłodne. Gdzie szukać problemu?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2020-05-09, 17:32:44
Moderator
#2
Hp podłącza sie na presa za pomoca specjalnego adaptera
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-09, 19:09:14
Nowy użytkownik
#3
Nie wiedziałem. Dzięki. Co jeśli ciśnienie hp będzie jednak dobre?
  • Odpowiedz

maccabra555

  2020-05-10, 00:35:47
Nowy użytkownik
#4
HP sprawdzisz w ddt2000/clip.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-05-10, 00:37:49 przez maccabra555.)
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-10, 13:40:54
Nowy użytkownik
#5
Sprawdzone hp na postoju 2bar po uruchomieniu 4bar spada do 3.5bar. To wynik z clipa. Wynik z manometru lp na postoju dzisiaj 5 bar ale chyba jeszcze rosło po uruchomieniu 2.2
Czujnik ciśnienia podmieniłem na inny. Wyniki bez zmian.
Co robić?
  • Odpowiedz

obser

  2020-05-10, 17:23:35
Top użytkownik
#6
Podawanie ciśnienia, bez temperatury nie ma żadnego celu. Sprawdź na nieodpalonym samochodzie stojącym w stałej temperaturze wartość LP i porównaj to z wartością ciśnienia r134a do temeratury, czy ktoś tam wynalazku nie wpuścił.
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-10, 19:49:07
Nowy użytkownik
#7
Wszystkie badania przeprowadzone w temperaturze około 16stopni Celsjusza. Co chodzi o różnicę w pierwszym badaniu 7bar a ostatnim 5 bar to może to wynikać z nieszczelności układu. Chociaż był sprawdzany i podciśnienie nie ubywało a po poprzednim uzupełnianiu została śladowa ilość gazu. Jaka powinna być wartość dla 550g czynnika w układzie renault Scenic II przy temperaturze 16 stopni Celsjusza na Lp?
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-10, 19:50:26
Nowy użytkownik
#8
Oczywiście na nie pracującym układzie!
  • Odpowiedz

obser

  2020-05-11, 06:53:55
Top użytkownik
#9
Czy LP, czy HP, czy 550, czy 100g wartość powinna oscylować w okolicy 4 bar.
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-11, 07:48:24
Nowy użytkownik
#10
I zakładając że mam odpowiedni czynnik albo nawet i nie to skąd wynika różnica na nie pracującym układzie między ciśnieniem Hp 2bar LP 5bar?
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-11, 08:06:37
Nowy użytkownik
#11
No i dlaczego po uruchomieniu można powiedzieć że się wyrównują ciśnienia?
  • Odpowiedz

obser

  2020-05-11, 08:28:47
Top użytkownik
#12
Urok radosnej twórczości Francuzów, co to zaoszczędzili na porcie HP, jednocześnie zmieniając port LP na standard HP. Jeśli do układu nie podłączysz normalnych manometrów, to raczej kicha, metodą pró i błędów, bo wiadomo, ze sprężarka pracuje wymieniłbym osuszacz, bo to najtaniej.
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-11, 09:34:13
Nowy użytkownik
#13
Nie patrząc już na to że nie chłodzi bo to może akurat ruszy kiedy ten układ zacznie normalnie pracować....
Dlaczego mam wymienić akurat osuszacz?
Czy mam sprawdzić przepływ przez rurki? Bo to oznacza że coś jest przytkane? Jeśli już wypuszcze gaz to chciałbym wiedzieć czy jeśli rozłącze układ np przy czujniku ciśnienia i podłącze sprężarke z powietrzem to powinien wylecieć z takim samym ciśnieniem po drugiej stronie? Oczywiście osuszacz wymienię wtedy. Co jeszcze i jak mogę sprawdzić żeby po ponownym napelnieniu były małe szanse że znów coś jest nie tak. I ostatnie pytanie: moim kompresorem steruje tylko cewka czyli jest to sterowanie 0 1 ... Nie ma półsprzęgła? Więc jeśli podłącze taki układ na krótko to spełniając wszystkie konieczne element: odpowiednie ciśnienie, ilość czynnika układ powinien pracować?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2020-05-11, 10:10:28
Moderator
#14
500 236 866, dzwoń
  • Odpowiedz

Cichy111

  2020-05-18, 17:36:55
Nowy użytkownik
#15
Klimatyzacja działa! Co zrobiłem? Po rozmowie z radekklimat. Zdemontowałem sprężarke i wylałem z niej olej. Był lekko brudny ale że kupiłem inna to już tamtej nie montowałem. Wydawało się że i jedna i druga "dmucha" w rękach w podobny sposób. Ale ten lekko brązowy olej zdecydował. Do "nowej" wlałem nowy olej. Zdemontowałem wszystkie rurki i je wypłukalem. To samo że skraplaczem. Wymieniłem na nowy osuszacz. Według mnie były to zabiegi potrzebne ale problemem okazał się zawór rozpreżny. Był prawie całkowicie zablokowany. W tym modelu jest nie wymienny zabudowany w jedną z rurek. Wymieniłem ja na inną również używaną. Po tym wszystkim klimatyzacja wstała. Auto użytkuje kilka lat. Klima według mnie działała z roku na rok gorzej pomimo corocznego przeglądu. Prawdopodobnie zawór ten zapychał się stopniowo. Dziękuję i pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-05-18, 17:40:27 przez Cichy111.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-05-18, 18:22:14
Top użytkownik
#16
Ciekawe kiedy infolinia będzie płatna Big Grin
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa