Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Nowy kompresor i skraplacz do Passat B5 FL - Jaka Firma?

43 Odpowiedzi, 25362 Wyświetleń
1 2 Dalej

MarcinPassatB5FL

  2020-06-12, 16:17:54
Nowy użytkownik
#1
Witam. Jakiej firmy powinienem kupić kompresor i skraplacz aby mi to polatało jeszcze przez kilka lat bez obaw?

Passat B5 FL, oryginalnie siedzi Denso 8D0 260 808

Cenowo bardzo korzystnie wypada Kompresor klimatyzacji NISSENS 89027 8D0260805B

W trochę większych cenach jest Hella, Delphi i NRF

Czy mogę śmiało brać tego Nissena?
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-06-12, 20:20:11
Top użytkownik
#2
Wszystko będzie dobre jeśli wypłuczesz układ, wymienisz skraplacz i dysze dławiącą. Jeśli pada to w 99% ktoś wcześniej źle serwisował.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-13, 10:36:17
Nowy użytkownik
#3
Tak, wszytko będzie nowe oprócz parownika, którego nie dam rady wymontować.
Właśnie nie daje mi spokoju jak oczyścić na 100% parownik, żeby cały nowy zestaw klimy nie okazał się do wyrzucenia za rok...
  • Odpowiedz

obser

  2020-06-13, 18:50:41
Top użytkownik
#4
Zlecić firmie, co taką usługe wykonuje dobrą chemią.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-14, 10:38:57
Nowy użytkownik
#5
A tak czysto teoretycznie czy jest szansa, że opiłki nie przedostały się do parownika?
No bo najpierw muszą przejść przez dyszę rozprężną i to trzy razy. Raz przez jej drobną siateczkę do jej środka, potem przez wąską tulejkę i potem znowu przez siateczkę na jej zewnątrz. Potem aby wrócić do kompresora no to muszą przejść przez osuszacz, a czytam, że ma on funckję magazynowanai fizycznych "brudów"

Czy teoretycznie można liczyć, że przy szczęściu układ się nie zasyfił?
  • Odpowiedz

obser

  2020-06-14, 12:40:54
Top użytkownik
#6
Przy całkowitej wymianie instalacji kup dobry preparat do płukania i zrób porządne płukanie. Przy Twojej inwestycji, to żadne pieniądze, nie masz żadnych przeszkód, zaworów rozprężnych, więc to łatwizna, a spać będziesz spokojnie.
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-06-14, 14:52:25
Top użytkownik
#7
Tym bardziej że rurki masz na widoku więc jaki problem to przepłukać?
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-19, 15:12:51
Nowy użytkownik
#8
Czy mogę śmiało instalować jedną rurę od Thermotec? Starej nie da się jej odkręcić od skraplacza.

Trochę kłopotów z płukaniem pulsacyjnym. Jedyny warsztat na moim mieście, który ma taką maszynę dopiero zaczyna raczkować w temacie płukania pulsacyjnego. Czy do tego trzeba mieć lata doświadczenia czy chlopaki dadzą radę? Klimę serwisują od wielu lat, sprzęt do płukania dopiero niedawno kupili.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-06-19, 19:02:57 przez MarcinPassatB5FL.)
  • Odpowiedz

obser

  2020-06-19, 16:20:18
Top użytkownik
#9
Jak Ci parownika nie wypłuczą co mają rury na wierzchu, beż żadnych zaworów, to niech lepiej sprzedadzą ten sprzęt. Zaczną od najprostszej czynności w płukaniu.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-19, 19:08:05
Nowy użytkownik
#10
Dlatego pytam czy do tego trzeba lat doświadczenia w płukaniu czy wystarczy głowa na karku i odpowiednia konfiguracja maszyny bo najchętniej to bym pojechał do dużego miasta do speców, ale chłopaki dali dobrą cenę na robotę - 150zł, a ja wydałem już 1500zł i będzie więcej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-06-19, 19:21:20 przez MarcinPassatB5FL.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-06-19, 20:32:40
Top użytkownik
#11
Nie potrzeba lat doświadczenia ale najlepiej coś czasem zepsuć i nauczyć się na błędach wtedy na pewno człowiek zrobi dobrze, gorzej jak się ktoś nigdy nie nauczy więc rożnie bywa Wink 150zł samo płukanie? plus wymiana? Pamiętajcie o wylaniu płynu ze sprężarki bo czasem pisze że jest olej a faktycznie jest płyn.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-19, 23:11:07
Nowy użytkownik
#12
150zł samo płukanie. O wymianie nic jeszcze nie rozmawiałem. Najpierw mają mi wyczyścić parnowik i ja w domu składam cały układ.

https://superparts.pl/kompresor-klimatyz...-vw/119279 - Prefilled PAG Oil
Mam pisać do Nissens czy mam ją opróżniać?
  • Odpowiedz

obser

  2020-06-20, 07:29:38
Top użytkownik
#13
Whisky napisał(a):Nie potrzeba lat doświadczenia ale najlepiej coś czasem zepsuć i nauczyć się na błędach wtedy na pewno człowiek zrobi dobrze, gorzej jak się ktoś nigdy nie nauczy więc rożnie bywa Wink 150zł samo płukanie? plus wymiana? Pamiętajcie o wylaniu płynu ze sprężarki bo czasem pisze że jest olej a faktycznie jest płyn.
Whisky, to przecie tylko parownik.Dobry preparat, wypłukać, odparować osuszyć, a reszta układu jak mniemam nowa. Wiec robota cukierkowa, jeśli nie spie.... ilości oleju.
150 za płukanie, a tak naprawdę za naukę płukania parownika z super dostępem i bez utrudniej, to sobie krzyczą. Ja na początku, aby się nauczyć czegoś szukałem aut testowtch za free. Ale różne jest podejście do biznesu.
Do autora, w układzie chyba masz 250g oleju,i 700g czynnika, więc jak tem jest 200, to na serwisie freonowym dodajesz maszyną 50 i jest ideal. Chyba, że inny mode, ale to by trzeba mieć wiececej danych i sprawdzić w katalogu, tam są wszystkie modele i przypomina książkę telefoniczną.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-06-20, 07:43:14 przez obser.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-06-20, 19:24:48
Top użytkownik
#14
150zł samo płukanie parownika no w sumie, płyny, czas, wietrzenie... to cena taka ok, ja bym to zrobił taniej ale w sumie czas podwyższyć cenny Big Grin

Ja dostałem sprężarkę valeo i było napisane oil pag 120g ale coś mnie skusiło i dzwoniłem i Pani powiedziała że śmiało montować a po 4 godzinach oddzwoniła i szybkim głosem kazała wylać płyn i zalać olejem więc nie ryzykuję już od tego momentu.

Z tego co ja wiem to do sprężarki dodaje się połowę oleju na cały układ a maszyna resztę powinna dodać.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-22, 09:07:31
Nowy użytkownik
#15
Whisky napisał(a):Pamiętajcie o wylaniu płynu ze sprężarki bo czasem pisze że jest olej a faktycznie jest płyn.

Nissens odpisał i faktycznie każą opróżnić sprężarkę i zalać PAG46. Dzięki!
Tylko czemu nie ma o tym w instrukcji ani słowa?

Już wiem, że do sprężarki mam wlać 200ml ( lub tyle samo ile da się z niej zlać ) i dolać do układu jeżeli producent auta przewiduje większą ilość w układzie.


Pytanie mam o przewody Thermotec. Mogę zakładać tej firmy? Bo jeden muszę kupić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-06-22, 09:20:56 przez MarcinPassatB5FL.)
  • Odpowiedz

obser

  2020-06-22, 10:04:11
Top użytkownik
#16
Tak, możesz.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-06-22, 22:18:03
Nowy użytkownik
#17
Panowie, jeszcze jedna sprawa. Jakiego producenta kupić PAG 46? Wszystko jedno czy jednak, niektóre lepiej trzymają normy niż inne?

Fuchs Reniso PAG 46 mnie interesuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-06-22, 23:13:01 przez MarcinPassatB5FL.)
  • Odpowiedz

obser

  2020-06-23, 06:21:30
Top użytkownik
#18
To go kup. Jak się zapytasz o firmę z jakie wziąć azot do próby szczelności, to niekoniecznie musi on być z Linde Gas.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-06-23, 06:22:56 przez obser.)
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-07-01, 16:21:22
Nowy użytkownik
#19
A ja nauczony doświadczeniem, wiem, że mało wiem i dobrze, że zapytałem o olej bo wyczytałem i dowiedziałem się, że lepiej jest wlać ten bez kontrastu do nowego, szczelnego układu. Dlatego pytałem o Fuchs bo jest czysty, a i firma jest mocna w olejowych sprawach.



Wróciłem właśnie z płukania. Na filtrze zebrało się sporo drobnicy.
Mam pytania:

- Czy oringi smarować olejem PAG podczas montażu czy na sucho?
- Czy tankować kompresor odpowiednią ilość oleju czy przykładowo do kompresora wlać połowę, a resztę rozdzielić na osuszacz, skraplacz, parownik?
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-07-01, 18:57:58
Top użytkownik
#20
Smaruj PAGiem i do sprężarki daj 50% a urządzenie niech doda te brakujące 50%.
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-07-01, 19:10:34
Nowy użytkownik
#21
Właśnie chciałem wylać ze sprężarki to co jest jest fabrycznie wlane, a tam susza. W katalogu napisane, że fabrycznie napełniona, ma naklejkę, że zawiera olej, a jak ją otworzyłem to nic ze środka nie wyleciało.

Jak mam to rozumieć? Ona zawiera olej ale w śladowych ilościach, żeby dobrze leżakowała? Nie chce spłynąć ani kropla. NISSENS 89027
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-07-01, 19:24:42 przez MarcinPassatB5FL.)
  • Odpowiedz

freegass

  2020-07-01, 19:52:11
Użytkownik
#22
Whisky napisał(a):do sprężarki daj 50% a urządzenie niech doda te brakujące 50%.
W jakim celu aplikować olej do instalacji klimatyzatora poza sprężarką, mając możliwość zalania jej samej całkowitą ilością oleju przewidzianej dla całej instalacji? Do czego ma służyć obecność oleju poza sprężarką?
  • Odpowiedz

Whisky

  2020-07-01, 20:52:43
Top użytkownik
#23
freegass napisał(a):
Whisky napisał(a):do sprężarki daj 50% a urządzenie niech doda te brakujące 50%.
W jakim celu aplikować olej do instalacji klimatyzatora poza sprężarką, mając możliwość zalania jej samej całkowitą ilością oleju przewidzianej dla całej instalacji? Do czego ma służyć obecność oleju poza sprężarką?

Ponieważ wypompuje ze sprężarki olej i będzie zasysał czynnik bez oleju i za nim dotrze ten olej ponownie do sprężarki to może zatrzeć te teflonowe pierścienie. Tak było kiedyś na szkoleniu Denso więc się tego trzymam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-07-01, 20:55:49 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

MarcinPassatB5FL

  2020-07-01, 22:12:53
Nowy użytkownik
#24
No mi majster od klimy też dziś mówił, żeby wlać połowę do sprężarki i resztę rozlać równo po układzie aby był nieprzerwany obieg na start. Ma to sens jak najbardziej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-07-01, 22:16:13 przez MarcinPassatB5FL.)
  • Odpowiedz

freegass

  2020-07-02, 06:46:24
Użytkownik
#25
Przepraszam Was, ale to są bzdury.
Olej w obiegu chłodniczym poza sprężarką jest zbędny i szkodliwy. Niestety ze względu na konstrukcję sprężarki nie można go z obiegu wyeliminować, ale trzeba jego ilość ograniczyć do minimum.
W kompresorach o zmiennym skoku tłoka jest to bardziej skomplikowane, bo "przewietrzanie" skrzynki korbowej odbywa się wskutek pracy zaworu, ale jednak olej cały czas przemieszcza się, jest wyrzucany przez sprężarkę i migruje po instalacji. To czy olej powraca do sprężarki nie decyduje jego ilość w instalacji, ale właściwa prędkość czynnika chłodniczego, który jest nośnikiem oleju.
Poza tym zawory sterujące są bardzo wrażliwe na nadmiar oleju, który powoduje ich niewłaściwą pracę a nawet uszkodzenie.
Od lat dziwią mnie takie stereotypy pokutujące po warsztatach, które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Co gorsze często mają one źródło na różnych szkoleniach dla warsztatowców.
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa