Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Terkotanie po serwisie Laguna 2

9 Odpowiedzi, 7729 Wyświetleń

Lalunia

  2021-07-13, 14:03:52
Nowy użytkownik
#1
Witam, szukam gdzieś konkretnej informacji bo każdy mówi coś innego... Smile Pojechałem dziś na "serwis" gdzie napełniono układ w renault laguna 2, po czym odpalono klimatyzację i zaczęła terkotac a nie chłodzi. Każdy mówi coś innego od zatartego kompresora przez cewkę do sprzegielka. Wyczytałem gdzie w necie że takich układów nie uruchamia się od razu po napełnieniu ????
Dołączam link do filmików
https://drive.google.com/folderview?id=1...78xk7GdMWW
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-13, 14:16:12 przez Lalunia.)
  • Odpowiedz

hrabiap

  2021-07-14, 04:23:45
Użytkownik
#2
Lepiej powiedz ile czasu ta klima stała bez czynnika i oleju?
  • Odpowiedz

Lalunia

  2021-07-14, 07:54:51
Nowy użytkownik
#3
hrabiap napisał(a):Lepiej powiedz ile czasu ta klima stała bez czynnika i oleju?
w zupełności na sucho nie stała, była używana, później przez zimę wiadomo że mniej, no i teraz pojechała na serwis. W aucie jest klimatronic więc nawet w zimie czasami komputer załączał kompresor.
  • Odpowiedz

obser

  2021-07-14, 10:59:55
Top użytkownik
#4
A ile ściągnięto czynnika i ile odseparowano oleju z układu. Rozumię, że układ jest jednoportowy, czy dwu?
  • Odpowiedz

Lalunia

  2021-07-14, 12:50:34
Nowy użytkownik
#5
obser napisał(a):A ile ściągnięto czynnika i ile odseparowano oleju z układu. Rozumię, że układ jest jednoportowy, czy dwu?
nie znam się na tym ale chyba jedno, jeśli chodzi o podłączenie to jedno. Nie mam przy sobie wydruku ale nie dużo ściągnęło, nie wiem jak ma to wyglądać bo zeszło z tym wszystkim z 20min gdzieś inni mówili o 2h i zostawieniu auta.
  • Odpowiedz

obser

  2021-07-14, 15:18:45
Top użytkownik
#6
Jak masz wydruk, to jest istotne. Przy wczorajszych temperaturach raczej wczesne odpalenie nie było przyczyną awarii, bo jest małe prawdopodobieństwo zalania sprężarki. Takie rzeczy z czekaniem godzinę na odpalenie to tylko w mądrościach mistrza Klimka w TVN. Jak miałeś mało, to po prostu teraz sprężarka zaczęła działać jak należy a nie na luziku na granicy załączenia i wyszło zużycie tego elementu. Taki dość krótki ten pit-stop z napełnieniem, ciekawe ile ściągnęli,odseparowali oleju i osuszali. Wklejasz linki, a nie podasz posiadając wydruk bardzo ważnych informacji.
  • Odpowiedz

Lalunia

  2021-07-16, 08:59:35
Nowy użytkownik
#7
obser napisał(a):Jak masz wydruk, to jest istotne. Przy wczorajszych temperaturach raczej wczesne odpalenie nie było przyczyną awarii, bo jest małe prawdopodobieństwo zalania sprężarki. Takie rzeczy z czekaniem godzinę na odpalenie to tylko w mądrościach mistrza Klimka w TVN. Jak miałeś mało, to po prostu teraz sprężarka zaczęła działać jak należy a nie na luziku na granicy załączenia i wyszło zużycie tego elementu. Taki dość krótki ten pit-stop z napełnieniem, ciekawe ile ściągnęli,odseparowali oleju i osuszali. Wklejasz linki, a nie podasz posiadając wydruk bardzo ważnych informacji.
Odkopałem wydruk i masz rację, a na czasach się nie znam ale odsysanie trwało jak patrzę na wydruk 10min i napełnianie też 10. Odessanie 0ml oleju i 30g czynnika.
  • Odpowiedz

obser

  2021-07-16, 15:31:27
Top użytkownik
#8
No to układ miałeś można określić jako pusty. Sprężarka dostała nomonalne obciążenie i zaczęły się kłopoty. Nawet zbyt mała próżnia jak mniemam 10 min zaszkodzić w sumie nie mogła. Po prostu dojechałeś sprężarkę małą ilością czynnika i brakiem jego obiegu. Dziwne, ze przy tak małej ilości odzysku bez problemu i wywiadu napełnionio Ci układ (bezprawnie, choć normy UE uważam za głupie, ale tu ubytek był nie do przyjęcia).
  • Odpowiedz

Lalunia

  2021-07-17, 06:47:28
Nowy użytkownik
#9
obser napisał(a):No to układ miałeś można określić jako pusty. Sprężarka dostała nomonalne obciążenie i zaczęły się kłopoty. Nawet zbyt mała próżnia jak mniemam 10 min zaszkodzić w sumie nie mogła. Po prostu dojechałeś sprężarkę małą ilością czynnika i brakiem jego obiegu. Dziwne, ze przy tak małej ilości odzysku bez problemu i wywiadu napełnionio Ci układ (bezprawnie, choć normy UE uważam za głupie, ale tu ubytek był nie do przyjęcia).
okej dzięki za info, może jeszcze jesteś w stanie podpowiedzieć co do wymiany? Sprężarka i co jeszcze.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa