Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Carrier Zephyr 200 problem z agregatem 380V

4 Odpowiedzi, 5236 Wyświetleń

mateuszi

  2016-12-19, 22:05:11
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich, Posiadam chłodnie carrier zephyr 200 na sprinterze. Rok temu zdjąłem kontener wraz z agregatem z auta na ok 3 miesiące (blacharka sprintera). Po ponownym montażu wystąpił problem z agregatem 380V. Agregat włączał się, pracował ok 2 min. następnie wyłączał się i włączał co parę sekund. chłodnia zasilana z samochodu działała prawidłowo. Pod samochodem była puszka z przewodami jak dotknąłem przewody to się włączał i wyłączał, coś nie łączyło. Wczoraj w końcu wziąłem się za instalację i wszystko polutowałem. Jednak po próbie włączenia agregatu 380v silnik buczy nie startuje po ok 2s wyłącza go sterownik. Na płytce sterującej rozruchem świecą dwie zielone diody jak nastąpi próba uruchomienia na 2 płytce zapala się czerwona dioda. dodam że ostatni raz agregat pracował w czerwcu( wtedy włączał się i wyłączał po paru min pracy) byli u mnie panowie właśnie w czerwcu i wymienili czynnik oraz osuszacz. dziś wziernik jest zółty. olej widoczny przez wziernik w kompresorze jest taki rzadki jak woda. Dokonałem pomiaru prądu i napięcia podczas rozruchu na każdej z faz z osobna. U= 230V I=17A Co może być przyczyną że silnik buczy? Posiada może ktoś schemat elektryczny do tego agregatu? sprawdziłbym czy dobrze podłączyłem programator. Czy możliwe że woda zamarzła w kompresorze? Co może blokować ten kompresor? czy może po prostu się zatarł? Wszystkim dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

PARTNER-MAR

  2016-12-20, 06:32:00
Użytkownik
#2
jak silnik buczy to może nie ma 3 faz na zasilaniu?
  • Odpowiedz

mateuszi

  2016-12-20, 08:43:45
Nowy użytkownik
#3
Pomierzyłem i są wszystkie fazy. do silnika na te ok 2 sekundy też dochodzą trzy fazy. nie ma spadku napięcia na silniku. prąd w czasie tych 2 s to 17A zdecydowanie za dużo. na tabliczce jest 2.5A
  • Odpowiedz

maras954

  2016-12-20, 19:24:00
Nowy użytkownik
#4
na poczatek pomierz rezystancje izolacji uzwojen sprezarki, napisz jakie masz wartosci i od tego zaczniemy.
a i dla jasnosci pomierz to dobrym testerem izolacji a nie zwyklym miernikiem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-12-20, 19:39:41 przez maras954.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa