Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
CHŁODNICTWO
WENTYLACJA
POMPY CIEPŁA
TOSHIBA HVAC
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimakonwektory i pompa ciepła

7 Odpowiedzi, 15861 Wyświetleń

mgoras

2017-08-20, 18:26:42
Nowy użytkownik
Witajcie,
Na wstępie jestem amatorem i może trochę hobbystą. Lubie czasami coś zrobić samemu w koło domu i w domu.
Nie zawsze wychodzi mi to w 100% tak jakbym chciał, ale tak jak wspomniałem jestem amatorem.
Chciałem zasięgnąć wachowego źródla (za jakie uważam to miejsce) odmośnie klimakonwektora / klimakonwektorów i pomp ciepła.

Chciałem chłodzić i grzać dom przy pomocy pompy ciepła. Obecnie do ogrzewania służy mi kominek z płaszczem wodnym + 1000l bufor ciepła. Ciepło jest rozprowadzane na parterze ogrzewaniem podłogowym.
Do chłodzenia nie mam jeszcze nic, ale myślę o podwieszonym pod sufit klimakonwektorze. Góra jest adaptowana na pomieszczenie "hobby" biuro do pracy i jest tam zamontowany klimakonwektor kanałowy 4-rurowy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-08-21, 09:22:16 przez mgoras.)
  • Odpowiedz

Bolas

2017-08-20, 20:49:42
Zaawansowany użytkownik
Połącz wszystko razem. Biawar ciepło z klim zrzuca pierwsze do zbiornika CWU dopiero po jego naładowaniu ciepło zostaje wyrzucane na jednostkę zewnętrzną. [Obrazek: schematinstalacji.JPG]
  • Odpowiedz

mgoras

2017-08-21, 09:29:23
Nowy użytkownik
Tak też planowałem.
Z tym że bardziej mam problem z decyzją, czy zastosować pompę powietrzną, czy gruntową.
Chodzi o uzasadnienie dodatkowej inwestycji jaką będą odwiery w przypadku gruntowej, Oczywiście wiadomo, że gruntowa pompa pracuje bardziej stabilnie, nie mniej jednak wymaga dodatkowej inwestycji.
Czy ta inwestycja będzie w ogóle uzasadniona ? 14 - 18 tyś piechotą nie chodzi.