Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Peugeot 307 SW, 2.0 benzyna z LPG, 2007 r. - problem z klimatyzacją.

19 Odpowiedzi, 12556 Wyświetleń

>adamo<

  2018-05-16, 09:35:30
Nowy użytkownik
#1
Witam,

Proszę o podpowiedzi od czego zacząć diagnozowanie układu klimatyzacji samochodu bez znanej historii serwisowej.

Auto kupiłem w marcu br. jak leżał jeszcze śnieg i nie mogłem sprawdzić działania klimatyzacji. Skraplacz w porównaniu z chłodnicą auta wyglądał jak nowy - byłem pewien, że był wymieniany, a skoro ktoś go wymieniał, to klima powinna działać (tak sobie to tłumaczyłem). Nie przyszło mi do głowy aby wcisnąć zaworek i sprawdzić czy w układzie jest czynnik. Przyszła wiosna, no i zonk - klima nie działa. Oddałem auto do serwisu i przy teście szczelności okazało się, że skraplacz ma dziurę za wiatrakiem (pewnie dostał kamieniem). Został wymieniony na nowy, test szczelności pozytywny, więc nabito instalację. Po uruchomieniu silnika i klimatyzacji sprzęgło kompresora się załącza, ciśnienie przez chwilę zmienia wartość tylko o 0,1 bara i koniec - dalej nie wzrasta. Przewody od sprężarki pozostają ciepłe - klimatyzacja nie działa. Panowie z serwisu twierdzą, że padł kompresor...

Na jego wymianę chciałbym zdecydować się w ostateczności - wiadomo chodzi o ogromne koszty, których
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-16, 12:38:36
Top użytkownik
#2
Z tego co widzę to były montowane dwie różne sprężarki, sprawdź czy w twojej jest zawór pwm jakieś 5cm od przewodów(rurek) z kabelkami.
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-16, 13:43:33
Nowy użytkownik
#3
"Raczkuję" w temacie Big Grin

Możesz wrzucić zdjęcie sprężarki z takim zaworem? Nie chciałbym pomylić go z czymś innym ... Smile
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-16, 14:07:51
Top użytkownik
#4
https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1qiGvKFXXX...50x350.jpg

Chodzi o to coś czarnego w dolnym prawym rogu.
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-16, 14:35:53
Nowy użytkownik
#5
Dzięki.

Wygląda na to, że mam taką wtyczkę. To dobrze czy źle?

Załączam zdjęcie.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-16, 16:55:51
Top użytkownik
#6
Ok Musisz poszukać speca który sprawdzi czy ten zawór działa prawidłowo, sprawdza się oscyloskopem. Sam nie sprawdzisz bo to jest zawór PWM. Raczej dobrze że masz taki zawór bo na 70-80% on jest do wymiany.
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-16, 17:28:21
Nowy użytkownik
#7
Zawór ten reaguje na "polecenia" sterownika samochodowego?

Czy może być tak, że w wyniku jakiegoś błędu w sterowniku lub błędnego odczytu parametrów z czujników (np. temperatury) sterownik nie uruchamia zaworu i stąd ten mój cały problem?
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-16, 18:07:29
Top użytkownik
#8
Tak ale u ciebie po naciśnięciu klimy jest reakcja ale za słaba ponieważ może być zatarty, zablokowany, uszkodzony (często padają). Uruchamia się wentylator?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-16, 18:08:19 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-16, 19:42:31
Nowy użytkownik
#9
Jutro dopytam mechanika o wentylator, bo w sumie to nie wiem - nie było mnie przy serwisie.

Napisałeś, że montowano w tych autach dwie różne sprężarki. Jaka zatem jest u mnie? Nie mogę nigdzie namierzyć tabliczki znamionowej.
Może ten zawór nie kosztuje majątku i bardziej będzie się opłacało go wymienić niż szukać fachowca z oscyloskopem do sprawdzenia starego?
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-16, 20:38:00
Top użytkownik
#10
200-300zl coś w tym kierunku. Ty masz kompresor:SD7C16 na to wychodzi. Do tej zabawy dochodzi odzyskanie czynnika bo zawór rozszczelnieni układ. Więc wydaje mi się że lepiej kogoś poszukać kto się na tym zna.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-16, 20:40:26 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-17, 10:09:24
Nowy użytkownik
#11
Rozmawiałem z mechanikiem. Po uruchomieniu klimatyzacji sprzęgło sprężarki się załączyło, wiatrak również. Wysokie ciśnienie wzrosło ~ 0,1 bara, niskie spadło ~ 0,5 bara.

Znalazłem tabliczkę znamionową - miałeś rację. Kompresor Sanden SD7C16.

W układzie w tej chwili nie ma czynnika, ponieważ poprosiłem o jego odessanie.

Dzisiaj byłem u innego mechanika. Twierdzi, że należy zdemontować sprężarkę i wysłać ją na hamownię. Ma to sens ale na zdemontowanie i sprawdzenie sprężarki wydam ~ 300 zł. Jeżeli okaże się być zatarta to kasa w błoto Sad

Co proponujecie? Mechanikę samochodową ogarniam, mam dostęp do kanału.
  • Odpowiedz

MarioO

  2018-05-17, 11:41:40
Zaawansowany użytkownik
#12
Bieganie od warsztatu do warsztatu nie ma sensu.Zostaw auto w jednym serwisie.Niech sprawdzą co jest dokładnie i przedstawia kosztorys.Zrobią kompleksowo będziesz miał gwarancję bo widzę że zaczynasz kombinować.Zaczniesz wymieniać klamoty samemu na chybił trafił i na końcu wyjdzie raz drożej
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-17, 12:47:37
Nowy użytkownik
#13
Kombinuję, to prawda ale tylko dlatego, że warsztaty kombinują. Ten pierwszy w zasadzie tylko za wymianę skraplacza zaśpiewał 550 zł i to po znajomości. Skraplacze podobnej jakości w znanym serwisie internetowym kosztują 150 zł. Sprawdzenie szczelności miało być gratis. Czynnik, który wtłoczył odessał z powrotem. Co zatem kosztowało 400 zł? Po całym tym "serwisie" oznajmił, że sprężarkę trzeba wymienić. Koszt sprężarki 850 zł. Miałem tam zostać i dać się wydoić?

Dlatego, to co mogę, wolę zrobić sam. Wtedy wiem jakie części zamontowałem i wiem, że zrobiłem to z głową a nie na "odwal się i płać".

Nie mam pojęcia o klimatyzacji - przyznaję ale dlatego piszę do Was abyście swoim doświadczeniem i wiedzą pomogli obrać ścieżkę diagnostyczną. Wtedy znajdę fachowca, który nie będzie szedł po najniższej linii oporu bez względu na koszty i oddam auto do naprawy. Sam przecież nie nabiję układu Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-17, 12:48:15 przez >adamo<.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-17, 14:22:51
Top użytkownik
#14
Ale ja Ci napisałem co masz sprawdzić. Jedź tam gdzie zajmują się klimatyzacją i poproś o sprawdzenie czy działa prawidłowo sterowanie kompresorem a nie.... ty już nie masz czynnika Big Grin Chcesz wysyłać sprężarkę albo ją wymieniać a faktycznie może to być tylko wymiana zaworu który jest zabezpieczony segerem.

Jaki skraplacz Ci zamontował? te za 150 po 5 miesiącach gniją więc śmiało zamawiaj skoro takie cię interesują.

Twój zawór zamiennik kosztuje jakieś 180zł, zależy jakie masz mocowanie czy na seger czy na śrubkę. Chcesz się bawić w chubił trafił to wyjmij teraz zawór i kup nowy. Zamontujesz i sprawdzisz a może zaoszczędzisz jeśli się nie mylę :p
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-17, 14:30:06 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-05-17, 15:10:36
Nowy użytkownik
#15
Dziękuję za podpowiedzi. Przepraszam, że odszedłem od tematu ale nienawidzę jak jakiś pseudofachowiec bawi się w chybił trafił moim kosztem.

Byłem dzisiaj u dwóch fachowców w mojej okolicy i jeden nie jest w stanie tego sprawdzić. Odesłał mnie do drugiego. Drugi też nie jest w stanie tego sprawdzić, bo sprężarka ma zawór sterujący i jednocześnie sprzęgiełko i proponuje aby zostawić mu auto a on wyśle kompresor na hamownię - "tam wszystko sprawdzą".

Ogólnie chciałbym jak najmniejszym kosztem zdiagnozować czy kompresor nie jest zatarty, bo jeżeli jest, to raczej odpuszczę naprawę klimatyzacji. Nie stać mnie na wydatek 2000 PLN - 2500 PLN (takie kwoty podał mi drugi fachowiec).

Zakładam, że skraplacz to: THERMOTEC KTT110159
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-17, 15:12:08 przez >adamo<.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-05-17, 16:05:26
Top użytkownik
#16
Ten skraplacz to badziew. Najtaniej to sprawdzenie zaworu. Szukaj speca od klimy a nie od wymiany klocków.
550zł, skraplacz, wymiana, testy, czynnik, olej, próżnia. Wydaje mi się że nie jest tak zle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-17, 16:30:37 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-06-04, 19:32:19
Nowy użytkownik
#17
Whisky, dziękuję za celne podpowiedzi. Tak jak pisałeś winnym okazał się zawór sterujący.

Niestety nie znalazłem specjalisty, który dokonałby odpowiednich pomiarów zaworu i postawił trafną diagnozę. Zaufałem Twojej wiedzy, kupiłem zawór, wymieniłem samodzielnie (banał jak się ma kanał) i pojechałem na
  • Odpowiedz

>adamo<

  2018-06-04, 19:35:35
Nowy użytkownik
#18
Obcięło pół wypowiedzi a tak ładnie napisałem :mad:

Whisky bardzo Ci dziękuję za pomoc. Klimatyzacja działa Big Grin

Okazuje się, że są jeszcze dobrzy ludzie na tym świecie ... Smile
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-06-05, 07:59:56
Top użytkownik
#19
[Obrazek: gatsby.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-06-05, 08:00:22 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa