Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Nieszczelność- czynnik ucieka tylko przy włączonej spręzarce

8 Odpowiedzi, 6213 Wyświetleń

Cyka

  2018-07-22, 21:59:39
Nowy użytkownik
#1
Cześć,
Prośba o pomoc w znalezieniu nieszczelności w moim aucie.
Wczesną wiosną zauważyłem, że klimatyzacja nie chłodzi- udałem się z tym problemem do okolicznego warsztatu zajmującego się również klimatyzacją.
Auto zostawiłem rano- odebrałem po pracy- diagnoza- nieszczelna chłodnica.
Zamówiłem części - warsztat wymienił i nabił klimę- wszystko było ok przez 2 dni. Trzeciego dnia nawiew dmuchał ciepłym powietrzem. Wróciłem do warsztatu na reklamację- układ został nabity azotem na noc. Diagnoza- jest nieszczelność ale nie udało im się znaleźć miejsca wycieku. Zaproponowali demontaż kokpitu za 800 zł więc tymczasowo podziękowałem.
Wybrałem się na wycieczkę do zaufanego mechanika z rodziny- po godzinnej próbie azotem znaleźliśmy wyciek na zaworze rozprężnym. Zamówione oryginalne części- wymienione. Próba azotem (3 dni) nie wykazała żadnego spadku ciśnienia.
Klimatyzacja została nabita i tu nieprzyjemna niespodzianka- po 3 dniach po raz kolejny nie działała- brak czynnika.
Raczej wykluczam chłodnicę, nagrzewnicę oraz węże ponieważ utrzymywały ciśnienie azotu. Obserwacje wskazują na wyciek czynnika wyłącznie podczas pracy sprężarki. To wyjaśnia dlaczego auto przeszło próbę azotem (silnik nie był odpalany).
Jestem nastawiony na wymianę, jednak nie chcę wyrzucić kolejnych pieniędzy w błoto. Czy faktycznie w przypadku problemów z sprężarką czynnik uciekałby tylko podczas jej pracy ?
Możecie polecić kogoś z Warszawy lub bliskich okolic, kto jest w stanie zlokalizować wyciek w tym przypadku?
  • Odpowiedz

Abz

  2018-07-23, 09:01:40
Użytkownik
#2
jakie to auto ?
  • Odpowiedz

obser

  2018-07-23, 09:46:50
Top użytkownik
#3
Przy problemach na pewno napełniliście układ z barwnikiem UV, więc teraz tylko obejrzeć sprężarkę i będzie wszystko wiadomo. Drugą sprawą jak mgła się zdarzyć to wyciek postronnie LP, gzie jest temperatura okołozerowa i na azocie jest wszystko ok, z przy pracy uszczelnienia twardnieją i może uciekać. Teraz to najlepsze będzie UV,a nie wymienianie kolejnych elementów. Tam gdzie ucieka czynnik, tam będą bardzo widoczne ślady UV.
  • Odpowiedz

Cyka

  2018-07-23, 11:09:10
Nowy użytkownik
#4
Auto Saab 93 z 2005 roku.
Wyciek będzie widoczny po tygodniu od wyparowania czynnika, pod UV?
  • Odpowiedz

obser

  2018-07-23, 13:19:29
Top użytkownik
#5
Nawet po roku, zaciemnione pomieszczenie, latarka UV i zaraz to zobaczysz, zakładając, że go podano.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-07-23, 18:09:56
Top użytkownik
#6
Jakie auto?
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-07-24, 09:40:29
Top użytkownik
#7
Nie masz tam przypadkiem spring lock?
  • Odpowiedz

Cyka

  2018-07-24, 19:29:51
Nowy użytkownik
#8
Auto tak jak podawałem wyżej to saab 93 z 2005 roku. W czwartek robię test UV i zobaczymy czy pokaże jakiś wyciek.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa