Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z klimatyzacją w Twingo II 1.2 16V 2009r

6 Odpowiedzi, 5140 Wyświetleń

MarioW

  2019-03-11, 14:23:44
Nowy użytkownik
#1
Witam,

Na początku chciałem się w pierwszym swoim poście przywitać i prosić o pomoc. Smile

Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Twingo II rocznik 2009 1.2 16V. Sprężarka klimatyzacji Sanden. Mianowicie układ klimatyzacji jest świeżo napełniony, trzymie ciśnienie, sprzęgło elektromagnetyczne łapie, działa. Po włączeniu przycisku AC słychać jak sprzęgło zaprzęga. Wszystko wydaje się być w porządku jednakże układ nie chłodzi. Od zeszłego roku miałem wrażenie że spada wydajność klimatyzacji. Choć może wtedy już nie chłodziła ponieważ samochód kupiłem jesienią mogłem odnieść błędna wrażenie przez niskie temperatury.
Zostało mi jeszcze sprawdzenie błędów przy pomocy Clipa ale na to muszę poczekać kilka dni. Niestety nie ma u mnie gdzie mieszkam nikogo dobrego, kto umiałby mi pomóc. Generalnie mechanicy od razu wołają wymiana kompresora itd... nawet nie kładąc się pod samochód.

Chciałbym zapytać czy w układzie manualnej klimatyzacji w tym samochodzie jest jeszcze coś do sprawdzenia po drodze, jakiś czujnik temp wewnętrznej, lub inne ustrojstwo, które może wpływać na brak pracy klimatyzacji. Dodam że bezpieczniki sprawdziłem.

Dziękuję serdecznie za pomoc.
  • Odpowiedz

obser

  2019-03-11, 19:24:28
Top użytkownik
#2
"trzyma ciśnienie"- jakie LP, jakie HP, przy jakiej temperaturze. To są podstawowe parametry, a nie komputer i klikanie sprzęgła. Do stwierdzenia niewydolności kompresora nie potrzeba nurkować pod samochód. A na działanie klimatyzacji, oprócz bezpieczników jest jeszcze kilkanaście innych zależności, ale to przypadki jednostkowe. Poradziłbym poczekać na temperatury powyżej 20 st. A stwierdzenie, że "mechanicy nawet nie kładą się pod samochód" sugeruje warsztaty, które odwiedzasz, że nie mają nawet podnośnika. Pojedź do serwisu.
  • Odpowiedz

MarioW

  2019-03-11, 20:37:15
Nowy użytkownik
#3
No niestety takie mam doświadczenia, to była przenośnia każdy chce od razu robić grubą robotę a nie zaczynać od tych drobnych rzeczy, o których piszesz. Parametry zdobędę w tym tygodniu przy okazji odczytu błędów. Czekanie na większą temperaturę nie ma sensu bo sprawdzałem to w ocieplanym garażu w innych samochodach, które mam w domu działają klimy bez problemu.

Co jeszcze mogę z elementów składowych sprawdzić?
  • Odpowiedz

fgazudt

  2019-03-12, 08:09:00
Użytkownik
#4
Podaj ciśnienia i w tedy można zacząć rozmawiać.
  • Odpowiedz

MarioW

  2019-03-13, 14:49:45
Nowy użytkownik
#5
Witajcie,

Ciśnienia w układzie po podłączeniu do urządzenia diagnostycznego wynosiły ok 3 bary po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia. Po stronie wysokiego troszkę może więcej ok 3.5 bara. Przy wyłączonej Klimie.

Po włączeniu klimatyzacji zegary poruszyły się (temperatura na zewnątrz ok 9stopni) jak się nie mylę do niskie poszło do góry (niebieski przewód do ok 4 Bar) a wysokie delikatnie spadło do około 3 Bar.

Dodam że nie byłem tego sprawdzać w serwisie klimatyzacji tylko u zaprzyjaźnionego mechanika. Zauważyłem jeszcze a o czym nie pisałem że po włączeniu klimy w samochodzie słychać z nawiewów syczenie. Nie chcę sam diagnozy stawiać liczę na waszą pomoc.

Dziękuję i pozdrawiam.
  • Odpowiedz

obser

  2019-03-13, 17:28:39
Top użytkownik
#6
Hm, to odwrotnie jak powinno być. A zaprzyjaźniony mechanik, to zegary ma jako przedmiot kolekcjonerski. Daj na wstrzymanie, i jak się ociepli, to jedź do serwisu klimatyzacji (nie zawsze to warsztat, który posiada maszynę, lub zegary). Zdalnie raczej mimo chęci nikt Ci diagnozy nie postawi, sam też tego nie zrobisz. Zaczynasz od odzysku i napełnienia nominalną ilością czynnika, wykalibrowaną maszyną, lub stacją odzysku. Wagi urządzeń po ostatnim ciężkim sezonie mają prawo być rozjechane, dlatego na dzień dzisiejszy nie robię usług, a już Klienci się pytają. Jutro przyjedzie serwis i wytaruje wagi, wymieni olej i filtry w moich maszynach i wtedy można mówić o konkretnych ilościach.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa