Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

8 Odpowiedzi, 4130 Wyświetleń

VelMaciej

  2019-06-02, 19:12:52
Nowy użytkownik
#1
Cześć, Zacznę od tego że w AC jestem laikiem, staram się rozwiązać problem sam.

Od jakiegoś czasu szukam przyczyny czemu poprzednia sprężarka się rozsypała. Aktualnie jestem po przejrzeniu całego układu, nie znalazłem miejsca w którym bym znalazł resztki kontrastu poza układem. Zacząłem weryfikować przyłącza i w trakcie podglądu mini kamerką znalazłem szczelinę w przyłączu wysokiego ciśnienia na łączeniu z parownikiem. Niskie ciśnienie styka w pełni z płaszczyzną parownika , natomiast na wysokim ciśnieniu jak widać na zdjęciu jest szczelina. Myślę, że tamtędy mogło lekko uciekać(pusty układ 600g w 3mc). Nie mogę tego kapturka mocującego przyłącze wysokiego ciśnienia wcisnąć bardziej. Pytanie czy gdyby założyć dodatkowy o-ring, który wejdzie w wcięcie w przyłącza a frez wpustowy na parowniku załatwi sprawę, gdy się go zaciśnie mocowaniem? Chcę rozwiązać ten problem zanim przyjedzie gościu zrobić próbę azot wodór, by mógł odrazu napełnić mi układ.

Dziękuję i Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Whisky

  2019-06-02, 19:49:25
Top użytkownik
#2
Nie, nic to nie da. Wydaje mi się że masz złe oringi, powinny być takie podłużne chyba.
  • Odpowiedz

maciek444

  2019-06-02, 20:10:51
Nowy użytkownik
#3
Wygląda że tak powinno być. Proponuje założyć nowy oring, w serwisie są dostępne zestawy wszystkich oringów do danego modelu. A później sprawdzić szczelność hydrogenem
  • Odpowiedz

VelMaciej

  2019-06-03, 17:18:41
Nowy użytkownik
#4
Tak, o-ringi, dobierałem pod rozmiar, cena zestawu w serwisie - zabójcza. Oryginalnie powinny być brązowe, z tych brązowych co zdjąłem, zdjąłem rozmiary i zamówiłem, podobne. Dodam że na brązowych był ten wyciek, dlatego postanowiłem zmienić wszystkie w układzie, padło na zielone. Kosztowały mnie 3 zł za sztukę a nie 10 zł.
Jutro będę miał drugi taki przewód do wglądu jak leży aby wyeliminować niepewność. Dodam, że chucham dmucham by znowu nie płukać układu ręcznie i wymieniać kompresora, chłodnicy, osuszacza ....

Kolega ma podobne auto, od 5 lat nie zaglądał, jak napełnił tak jeździ i zawsze działa. Doceniam porady, dam znać czy ten typ tak ma na przyłączach z parownikiem.
  • Odpowiedz

obser

  2019-06-03, 18:57:32
Top użytkownik
#5
Ja bym szedł we francuzach w oryginały. Oni potrafią wszystko pomieszać, nawet zamienić LP z HP na porcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-03, 18:58:08 przez obser.)
  • Odpowiedz

jack63

  2019-06-04, 13:20:48
Zaawansowany użytkownik
#6
maciek444 napisał(a):A później sprawdzić szczelność hydrogenem
Ty znowu z tym hydrogenem. Guzik wiesz a dajesz rady.
Czy wiesz że hydrogem to wodór!!! Nikt normalny na umyśle nie sprawdza szczelności wodorem!!!
Także nie pisz głupot.
  • Odpowiedz

VelMaciej

  2019-06-04, 13:37:22
Nowy użytkownik
#7
Whisky napisał(a):Ty znowu z tym hydrogenem.

Ja nie wiem jak to się nazywa, ale to chyba mieszanka azot wodór. W każdym razie po takiej próbie na zielonych jest szczelny, 2x przelecieliśmy czujnikiem każdy przewód przyłącze. Układ nabity, jak producent przykazał i oby nie do zobaczenia na tym forum, chciałbym móc zapomnieć o tym, ale dziękuję za rady.

Apropo przyłącza na parowniku, wymieniony przewód przylega w pełni z płaszczyzną parownika. Ten typ tak Nie ma.

Dziękuję Pozdrawiam
  • Odpowiedz

maciek444

  2019-06-04, 17:20:44
Nowy użytkownik
#8
jack63 napisał(a):Ty znowu z tym hydrogenem. Guzik wiesz a dajesz rady.
Czy wiesz że hydrogem to wodór!!! Nikt normalny na umyśle nie sprawdza szczelności wodorem!!!
Także nie pisz głupot.
Z całym szacunkiem ale różnie producenci i sprzedawcy nazywają ten gaz. Azot z domieszką wodoru. A guzik to raczej można sprawdzić nabijając w dzisiejszych czasach azotem i sprawdzać tydzień czasu szczelność. Trochę więcej szacunku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-04, 19:54:54 przez maciek444.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa