Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Szczelina w złączu osuszacza Volvo C30 (vel V50/S40)

9 Odpowiedzi, 8508 Wyświetleń

maxxiking

  2020-05-20, 16:01:15
Nowy użytkownik
#1
Panowie, sprawa jest z pozoru prosta, ale chcę się utwierdzić w przekonaniu lub zdziwić Wink

Samochód to Volvo C30 2008rok 2.0D 136KM

Przy wymianie skraplacza (na NRF, stary przegnił), chciałem też wymienić osuszacz, no to zakupiłem zgodnie z katalogiem NRF 33307.
Skraplacz w miarę pasował w miejsce starego, natomiast z osuszaczem problem - rurki wyprowadzone w ciut inne miejsca, uchwyty również lekko niepasujące, ale ok, da się to zgrać - no i przy skręcaniu kolejny zonk.
Złącza wejścia i wyjścia i nie przylegają płaszczyzną do siebie, tylko tworzy się między nimi szczelina(stary osuszacz, najprawdopodobniej oryginał przylega idealnie dociskając oba oringi).

W związku z tym - szybka decyzja, trzeba szukać innego - no to co, Nissens 95385 i co się okazuje - to dokładnie ten sam osuszacz co NRF tylko z naklejką Nissensa i dokładnie ten sam problem :/

Pytanie - czy takie połączenie z szczeliną ma szansę być szczelne? Bo w tym momencie do zakupu pozostaje albo jakiś MaxGear albo oryginał...

[Obrazek: szpara1.jpg]
[Obrazek: szpara2.jpg]
  • Odpowiedz

obser

  2020-05-20, 18:54:39
Top użytkownik
#2
Prędzej od pisania było wpuścić azotu i sprawdzić szczelność. Złącze na wierzchu i mistrz Ludwik zaraz prawdę by powiedział. Koszt operacji prawie zerowy.
  • Odpowiedz

jack63

  2020-05-21, 06:35:22
Zaawansowany użytkownik
#3
Ja bym sprawdził złożenie bez oringów. Ma się zejść, bez ściskania, śrubą na zero!
Podejrzewam zbyt duże "wystawienie" rury lewego (nowego elementu) nad płytkę mocującą. Może za daleko wsunięte przy spawaniu lub inne założenia konstrukcyjne.
Rurki mogą się stykać powierzchniami czołowymi a powinien być tam odstęp.
Trzeba pomierzyć wysokość wystawania rurki na element mocujący i głębokość gniazda utworzonego przez wsunięcie rurki w grubą płytę mocującą lewego elementu.
  • Odpowiedz

miezala5

  2020-05-21, 07:38:08
Top użytkownik
#4
Zeszlifuj trochę rurkę i się zejdzie!Smile)
  • Odpowiedz

maxxiking

  2020-05-21, 19:33:59
Nowy użytkownik
#5
Rurki były doszlifowywane etc. ale to nic nie zmienia. Możliwe, że problemem są oringi, bo bez nich, teoretycznie się to schodzi, ale znowu oringi są z dedykowanego zestawu i trzymają rozmiar z katalogu producenta.

Dziś zamieniłem Nissensa 95385 na Maxgear'a AC491005, ale ten to już w ogóle kosmos (złącza z większymi rozmiarami rurek), ale przynajmniej wygięte w miarę pasująco...

Zostaje jeszcze Behr/Hella (niby jak oryginał) 8FT351335101 ale nie wiem czy to znajdę w jakiejś normalnej cenie, zapytam też ASO. A jak cena będzie zabijać (nie dam 300-500zł za kawałek aluminiowej puszki z wspawanymi rurkami i żelem krzemionkowym w worku) to założę stary i "porządna próżnia" ;d
  • Odpowiedz

Abz

  2020-05-24, 19:58:12
Użytkownik
#6
Wymieniłem sporo skraplaczy w tych Volvinach ( a raczej w tym wypadku Ford bo z Volvo to nie ma wiele wspólnego ) z reguły zakładamy NRF i bardzo często jest taka szczelina zwłaszcza jak założysz nowe o-ringi. Na hydrogenie nic nie puszcza i jeszcze nic nie wróciło więc raczej ten typ tak ma ;]
  • Odpowiedz

maxxiking

  2020-05-26, 17:51:31
Nowy użytkownik
#7
Niby Ford, ale jednak nie do końca we wszystkim jest tak samo Smile

Tak czy siak, cudem zakupiłem osuszacz Frigair 137.50051, który był zbliżony do oryginału (najprawdopodobniej Behr/Hella) i pasował bez szczeliny, choć wymagał "dogięcia".

Jeszcze pytanie(chociaż teraz nie ma zbytnio warunków do odniesienia) mam wrażenie, że klima chłodzi, ale wydajność tego chłodzenia jest taka sobie. Czy jest sens wymiany dyszy dławiącej? Koszt żaden ale znów trzeba spuszczać czynnik (wiem, mogłem wcześniej to zrobić) Big Grin
  • Odpowiedz

mkev

  2020-10-08, 20:16:44
Nowy użytkownik
#8
@maxxiking Jak się miewa Twoje złącze?

Mam identyczny problem, ale w S40 II, z podwójnym złączem skraplacza klimatyzacji, producent Nissens.
Dla mnie wygląda to tak, jakby ta wewnętrzna uszczelka była na tyle twarda i takiej średnicy, że nie wchodzi w całości we wgłębienie.
  • Odpowiedz

Blackx1

  2021-07-11, 09:44:03
Nowy użytkownik
#9
Ja także kupiłem nissensa, i mam szparę ale trochę podszlifowalem i jest minimalna szpara ale na rogu przeciwnej strony śruby, trzyma wam faktycznie klima z taką szparą?

Przeszło test szczelności, klima śmiga z minimalną szparą na końcu łączenia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-13, 03:03:34 przez Blackx1.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa