Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Ciepły czynnik na wyjściu z skraplacza

4 Odpowiedzi, 4394 Wyświetleń

LimaKilo

  2021-06-25, 20:36:20
Nowy użytkownik
#1
Cześć,
Mam taki problem w Nissan Primera P11 klimatyzacja manualna. Samochód był u jakiś tam fachowców którzy zrobili serwis ale przy obecnie panujących temperaturach klima nie daje rady. Sprawdziłem ciśnienia HP i LP ale mam niestety manometr wyskalowany tylko do około 10 bar i wyniki są następujące: LP około 2 bar, HP powyżej 10 bar. Po włączeniu przycisku AC sprężarka i wentylatory pracują cały czas, bez przerw. Przewód doprowadzający skroplony czynnik do parownika ma około 40 stopni Celcjusza i wydaje mi się zdecydowanie za dużo.
Oczywiście wizualnie sprawdziłem skraplacz i nie widać na nim jakiś większych uszkodzeń czy zapchań lamelek. Ze sprężarki przewód wyjściowy do skraplacza jest gorący, ale po za skraplaczem wcale nie jest jakoś mocno schłodzony kiedy w innych samochodach najczęściej jest co najwyżej letni. Przewód wychodzący z parownika jest ledwo letni.
Dumam nad tym i nie mogę dojść do tego co jest nie tak. Wymienił bym skraplacz ale naprawdę wygląda okej i pewnie z nowym będzie to samo.
Pomiędzy skraplaczem a parownikiem jest osuszacz z cztero pinowym czujnikem/przełącznikiem ciśnienia ale czy on może mieć wpływ na temperaturę skroplonego czynnika?
Myślałem też nad zaworem rozprężnym. Bo w sumie gdy on puszcza ciśnienie zbyt łatwo to czynnik szybko przepływa przez skraplacz i nie zdąży się schłodzić? Dobrze myślę?
Pozdrawiam i oczekuje konstruktywnych podpowiedzi.
  • Odpowiedz

obser

  2021-06-26, 07:37:24
Top użytkownik
#2
Osuszacz książkowo wymienia się co 2 lata. zacznij od wymiany osuszacza i prawidłowym serwisie z nominalną iloscią czynnika. Potem przyjdzie czas na diagnozy. Taj na szybko skraplacz sprawdzisz pryskając ze szlaucha na niego wodę. Powinien się zmieścić wtedy na Twoim manometrze HP. Zresztą HP do 10 bar przy klimatyzacji, to jakiś żart, jak sprzwdzisz np. prawidłowość działania np. 2 biegu wentylatora?
  • Odpowiedz

LimaKilo

  2021-06-26, 08:17:38
Nowy użytkownik
#3
obser napisał(a):Osuszacz książkowo wymienia się co 2 lata. zacznij od wymiany osuszacza i prawidłowym serwisie z nominalną iloscią czynnika. Potem przyjdzie czas na diagnozy. Taj na szybko skraplacz sprawdzisz pryskając ze szlaucha na niego wodę. Powinien się zmieścić wtedy na Twoim manometrze HP. Zresztą HP do 10 bar przy klimatyzacji, to jakiś żart, jak sprzwdzisz np. prawidłowość działania np. 2 biegu wentylatora?
Nie prowadzę serwisu klimatyzacji to nie mam sprzętu ani stosownej wiedzy Smile Ale bardzo lubię główkować nad problemami które mnie interesują.
Klima była na serwisie, większych ubytków czynnika nie stwierdzono, przy 20 stopniach z nawiewów leci około 12 stopni, przy 34 około 30 i to jest nie do zniesienia. Nabijacze rozkładają ręce a profesjonalne serwisy klimy w okolicy zapraszają na jesień bo mają takie obłożenie, a i pewnie nie chce się im brać za starego klekota Smile
Wydaje mi się że wiem po co jest osuszacz w układzie i nie bardzo widzę jego wpływ na temperaturę skroplin. Wymienię go bo ale obawiam się że zapłacę nabijaczom za serwis i nadal będzie tak samo.
Dzięki za podpowiedz z tą wodą na skraplacz! Sprawdzę jakie będą temperatury i ciśnienia po dochłodzeniu skraplacza wodą.
A i drugi bieg wentylatora nie włączył się mi ani raz w trakcie prób ... Niestety ten Nissan nie ma OBD i nie mogę się połączyć aby odczytać parametry itp.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-06-26, 08:20:08 przez LimaKilo.)
  • Odpowiedz

obser

  2021-06-26, 16:26:08
Top użytkownik
#4
Ale "nabijacze" w maszynach mają HP do 40 bar i tam będzie widać. A że profesjonalne serwisy są zawalone to wina Klientów, którzy tlko pamiętają o klimie jak pot leci z pleców. Tylko mają rację bytu i pracy w dużych aglomeracjach, bo jesienią i zimą załoga grałaby w karty. A jak przygrzeje , to dziennie 30x więcej Klientów od możliwości przerobu, którzy po sezonie zapomną o niesprawnej klimatyzacji, bo po co? Ogrzewanie ma działać.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa