Witam. Cała instalacja została wypłukana, nowy skraplacz, osuszacz, sprężarka (uległa uszkodzeniu). I moje pytanie: na tabliczce znamionowej sprężarki jest napisane że 250 ml oleju zxl 100pg trzeba zalać. Czy ta ilość już wystarczy czy trzeba zaaplikować jeszcze w parownik, skraplacz, węże jeszcze Olej? Bo nie mogę znalesc konkretów. I czy ten Olej to pag 100?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Płukanie układu i pierwsze uruchomienie
18 Odpowiedzi, 10971 Wyświetleń
Musisz zaaplikować tyle oleju do całego układu ile fabrycznie przewidziano. Część możesz wlać do nowej sprężarki, resztę przy napełnieniu z bardzo długą próżnią. A konkrety? Traktor, ciężarówka ,koparka,samochód, marka, model, rok produkcji, nieraz typ sprężarki i w katalogu się znajdzie ilość czynnika i ilość i typ oleju dla całego układu.
Sorry.. Nie napisałem. Passat b5 1.9tdi 90 km. Właśnie nie chcem przeładować oleju. Wiem tylko ze w sprężarke wchodzi 250. To te 250 podzielić na elementy? 180 sprężarka, 30 parownik, 30 skraplacz itd?
Olej wylać ze sprężarki. Czy to Denso, czy Zexel stosować olej PAO 68, lub lepiej PAG 46 w ilości 250 ml na cały układ, więc spokojnie możesz 150 zostawić w sprężarce, a 100 dołożyć przy serwisie. Czynnik R134a 650-700g. Oryginalny symbol oleju fabrycznego przy Zexel G052 154/200 A2, a przy Denso G052 300 A2
Na tabliczce na sprężarce jest napisane oil: zxl 100 pg. Czy jak wleje pag 100 to się coś stanie?
Nie wiem, wróżką nikt nie jest. Ja Ci spisałem dane z katalogu Hella jakie oleje i ilości przewidział producent samochodu, który ten układ projektował. Sprężarki nie są dedykowane do marki. O ile pamiętam, to masz układ na dyszy rozprężnej, więc gęstość oleju może mieć tu znaczenie. Inaczej, u mnie byś nie dostał PAG100, a PAG46. Co zrobisz, Twoja sprawa.
Ktoś ma może doświadczenie z tym olejem?
Wydałeś sporą kasę na porządną naprawę układu, a teraz widzę kombinujesz jak przyoszczędzić na wlanym do sprężarki tak naprawdę nie wiadomo jakim oleju? Ja, jak i tam by był już wlany PAG 46 i tak nalałbym świeży porządnej firmy np. Errecom. 250 ml, akurat opakowanie handlowe, możesz nabyć. Chcesz poprawiać konstruktorów?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-15, 13:55:19 przez obser.)
Ja widzę problem, ale gdzie indziej. Prawie wszystkie serwisy mają w maszynach PAG46 i tak jadą zmieniając jego parametry. Jak jest inny olej, to powinno się zaprogramować maszynę na brak dodawania oleju i zaaplkować go ręcznie.
I tak zrobię. Wleje pag 46 na pewno. Tylko wracając do tematu wlać do spreżarki ile a do parownika ile itd. Żebym miał pewność że jest ok.
Do żadnego parownika, 150 do sprężarki, a reszta (100) przy serwisie. I próżnia do 60 min.
Przy jakim serwisie? Nie wystarczy azot, próżnia i gaz? Nie zajmuje się tym zawodowo więc pytam.
Wystarczy, tylko dodaj do tego aplikator oleju, jest to takie urządzenie jakby strzykawka z portem LP. Sorry, nie zakładałem, że robisz to sam, bo i nawet nie wolno.
obser napisał(a):Czy to Denso, czy Zexel stosować olej PAO 68, lub lepiej PAG 46Co za bzdury. Wyrosłeś tu na eksperta, ale w pewnych kwestiach pozostałeś ignorantem. Nie bez przyczyny różne konstrukcje sprężarek wymagają środków smarnych o różnych właściwościach. Rodzaj oleju jest po modelu najważniejszą informacją na etykiecie sprężarki i trzeba tego bezwzględnie przestrzegać. Powiesz, że to dane z katalogu - to bzdury. Producent sprężarki jest najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy jak postępować z ich produktem.
W życiu się nie zgodzę, rodzaj i parametry oleju dobiera projektant układu chłodniczego. Ewentualnie autor wątku ma źle dobraną sprężarkę, bo czy ktoś widział Passata B5 z olejem innym niż PAG46? Nawet jeszcze oryginalne wlepki producenta o tym informują.
To się nie zgadzaj. "Projektant układu chłodniczego" traktuje olej jako zło konieczne i najchętniej pozbył się go.
Olej jest potrzebny wyłącznie dla mechanizmu sprężarki, w pozostałych elementach instalacji chłodniczej powoduje same problemy. Wyłącznie konstrukcja sprężarki i materiały użyte do jej wykonania determinują jaka lepkość oleju zapewni jej poprawną pracę.
O tym, że olej to zło to wiem. Ale jeśli autor wymieniał wszystko na nowe, to domniemałem , że dobrał sprężarkę wg zaleceń producenta. A w Passacie B5 nie ma innego układu jak na PAG46. Jeśli ktoś taki widział, to niech mnie oświeci, że na zachowanej wlepce producenta zalecanym olejem był PAG100. A B5 i Superb I to jeszcze niedawno najczęściej serwisowane (szczególnie u mnie) auta.
Sprężarka jest taka jaka była tylko, że sprawna.
Temat można uznać za zamknięty. Olej pag 46, 150g w sprężarke, 100g przy napełnianiu. Wszystko działa, klima chłodzi więc dziękuję za pomoc.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości