Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Schemat/podłączenie presostatu w aucie

4 Odpowiedzi, 5294 Wyświetleń

Maćko

  2022-04-20, 19:19:54
Nowy użytkownik
#1
Cześć Smile

Montuję klimatyzację w aucie, w którym fabrycznie jej nie było (Polonez Wink). Mam już praktycznie wszystko gotowe, pozostała mi jedynie kwestia elektryki - podłączenia presostatu i poszukuję porady jak powinienem go prawidłowo podłączyć.

Sprężarka Sanden SD7B10
Parownik oryginalny z Poloneza (https://i.imgur.com/tddodQ6.jpeg)
Skraplacz Uniwersalny Nissens
Osuszacz uniwersalny
Presostat uniwersalny, 4 przewody (https://i.imgur.com/681bB4d.png)
Parametry pracy:
HP: 24 kg/cm2 - OFF
MP: 17 kg/cm2 - ON
LP: 2,0 kg/cm2 - OFF

Wyprowadzenia opisane są jako: przewody czarne niskie ciśnienie, przewody niebieskie wysokie ciśnienie.

Sytuacja elektryczna w aucie: Z ECU są wyprowadzone dwa przewody opisane jako - sygnał wejściowy z presostatu (masa) i sygnał wyjściowy (masa) do przekaźnika który uruchamia sprzęgło na kompresorze oraz wentylator 1 biegu. Drugi wentylator zasilany jest osobnym przekaźnikiem, który powinien być sterowany z presostatu (MP). W panelu nawiewu w kabinie mam przycisk A/C. Po jego włączeniu pojawia się +12V na jednym z przewodów, powinienem to doprowadzić do presostatu? Jeśli tak to na który przewód? Czy ktoś z was posiada może jakiś schemat podłączenia takiego presostatu?

Znalazłem jeden diagram, ale nie jestem pewien czy ma on tutaj zastosowanie, ponieważ u mnie są dwa wentylatory.

https://i.imgur.com/uRCvG2n.png
  • Odpowiedz

freegass

  2022-04-21, 08:01:05
Użytkownik
#2
Najprawdopodobniej para czarna to LP/HP podłączasz szeregowo z cewką przekaźnika sprzęgła, para niebieska sterowanie wentylatorem - szeregowo z cewką przekaźnika wentylatora. Najlepiej sprawdzić to podłączając to pod źródło ciśnienia z manometrem (azot) i przemierzyć miernikiem.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2022-04-26, 20:04:01
Moderator
#3
Polonez nie ma Ori parownika, cały system zaczerpnięty jest z Nubiry 2, taka ciekawostka
  • Odpowiedz

Maćko

  2022-05-06, 12:34:38
Nowy użytkownik
#4
freegass napisał(a):Najprawdopodobniej para czarna to LP/HP podłączasz szeregowo z cewką przekaźnika sprzęgła, para niebieska sterowanie wentylatorem - szeregowo z cewką przekaźnika wentylatora. Najlepiej sprawdzić to podłączając to pod źródło ciśnienia z manometrem (azot) i przemierzyć miernikiem.
Dzięki. Ostatecznie rozgryzłem to sam, para czarna wejście +12V z panelu klimatyzacji i wyjście +12V na cewkę przekaźnika sprzęgła i wentylatora. Para niebieska wejście masa i wyjście też masa na cewkę przekaźnika uruchamiającego drugi wentylator przy wzroście ciśnienia.

Klima uruchomiona i działa Wink


Cytat:Polonez nie ma Ori parownika, cały system zaczerpnięty jest z Nubiry 2, taka ciekawostka
Plug&Play na pewno nie, bo Nubira ma zupełnie inaczej wyprowadzone złącza. Ogólnie klimatyzacja w polonezie Plus (1997-2002) to mix koreańskich części pochodzących od Daewoo. Panel nawiewu i system sterowania nagrzewnicą pochodzi z Daewoo Espero.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa