Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Opróżnianie klimy w pojeżdzie.

4 Odpowiedzi, 7937 Wyświetleń

ciekawski

2007-05-17, 07:23:39
Nowy użytkownik
Witam!
Mam mały problem i w związku z tym kilka pytań.
Jestem mechanikiem samochodowym.Czasem zachodzi konieczność rozszczelnienia układu klimatyzacji w celu dokonania niektórych napraw.Nie mam stacji do obsługi klimatyzacji (zbyt dużu nakład finansowy a nie mam zamiaru zajmować się pełną obsługą klimatyzacji),nie chciał bym wypuszczać czynnika do atmosfery(czynnik drogi i środowisko zanieczyszcza).Udało mi się zdobyć butlę na R134a i węże przyłączeniowe(stare ale wymieniłem uszczelki w złączach i są szczelne) tylko nie mam pompy.Kolega podsunął mi pomysł żeby jako pompy użyć agregatu od zamrażarki.Nie wiem czy da radę odciągnąć czynnik i wytworzyć na tyle próżni aby ponownie układ napełnić.Ja zastanawiam się czy nie lepiej byłoby użyć sprężarki od samochodu(chyba jest wydajniejsza)i napędzić ją jakimś silnikiem elektrycznym.Mam gdzieś jakąś sprężatkę z uszkodzonym sprzęgłem.
Pomysł na separacę oleju i odzysk już mam manometry też jakieś dobiorę tylko problem z tą pompą.
Proszę o pomoc kolegów specjalistów .
  • Odpowiedz

krzys30

2007-05-20, 11:42:08
Nowy użytkownik
za 2300 oddam ci waeco 500 stacje klimy z odzyskiem etc
  • Odpowiedz

pieniek

2007-05-21, 22:06:34
Nowy użytkownik
kolego ciekawski, możesz podjechać do kolesia od klimy i on Ci ,,złapie'' ten freonik.

ale sprężarką od zamrażarki, dasz radę.
  • Odpowiedz

ciekawski

2007-05-23, 18:50:45
Nowy użytkownik
Witam.
Niestety najczęściej się nie da pojechać(chyba że na holu)
Ale Wielkie dzięki za info o tym agregacie.