zamarzają rurki w klimatyzacji czy tak powinno być?
usłyszałem od fachowca że nie powinny zamarzać
usłyszałem od fachowca że nie powinny zamarzać
zamarzają rurki w klimatyzacji czy tak powinno być?
usłyszałem od fachowca że nie powinny zamarzać Dydus_marcin napisał(a):zamarzają rurki w klimatyzacji czy tak powinno być?jak to fachowiec...miał rację...rurki nie powinny zamarzać
jezeli zamarzaja to albo masz zatkany skraplacz urzadzenie zewnetrzne) albo masz malo czynnika chlodniczego. to dwie najprostrze przyczyny
od czego może zatkać się skraplacz?
.
Zabłąkana folia podczas silnego wiatru pięknie zaczepiła się i przylgnęła do skraplacza pracujący wentylator nie pozwolił już jej się odczepić, a że nie był w ogóle wyłączany to chodził tak kilka dni zanim się zorientowali że chyba coś słabo chłodzi. (skraplacz na dachu dwupiętrowego budynku) taki przypadek miałem raz.
to nie jest zatkany skraplacz tylko zawężony przepływ powietrza i to nie da efektu zamarzniętych rurek...
.
a która rurka zamarza? cienka czy grubsza? to by troche pomogło
bart7802 napisał(a):a która rurka zamarza? cienka czy grubsza? to by troche pomogłoWitam No właśnie co się dzieje z układem chłodniczym jak? - zamarza rurka cieczowa - zamarza rurka parowa - zamarzają obie na raz Pozdrawiam
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
1. mało czynnika
2. Zagnieciona rurka za parownikiem 3. np. zabrudzony parownik / wentylator / filtry
.
a jeśli układ jest trochę przeładowany to czy zaraz za dolnym,gazowym zaworkiem może też lekko szronić?
Stefan , Crocens. Trzeba jeszcze uwzględnić umiejscowienie elementu rozprężnego .Bart7802- przeładowany nie powinien (od zaworu w stronę wewnętrznej czy zgodnie z obiegiem?)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-07-10, 08:05:47 przez bartekyogico.)
zgodnie z obiegiem
To znaczy że zawór kątowy lekko dławi... ale do jakiejkolwiek diagnozy to trochę za mało danych chyba że przykład jest czysto teoretyczny.
zaworek został otwarty o kąt około 90stopni...możliwe że za mało?
bart7802 napisał(a):zaworek został otwarty o kąt około 90stopni...możliwe że za mało?O jakim urządzeniu piszesz? Jeżeli to split to zawory kątowe w jednostce zewnętrznej odkręca się do (lekkiego) oporu a jeżeli to agregat od chłodni lub żart to zmień dział odpowiednio na chłodnictwo lub hyde park. crocens napisał(a):1. mało czynnika 2. przeładowany układ.
do bartekyogico - chodzi o splita,lekko mi tam szroni dlatego pytam - rozkręce bardziej zaworek i zobacze
bart7802 napisał(a):a która rurka zamarza? cienka czy grubsza? to by troche pomogłocienka zamarza
Jeżeli zamarza rurka tłocząca to pierwszą teorią jest że powstała nieszczelność w układzie i nastąpił wyciek czynnika.
Czeka cię wezwanie serwisu. Dydus_marcin napisał(a):Skorzystaj z funkcji gwarancji .Jeżeli jest niedostępna skorzystaj z profesjonalnego serwisu.Toczenie tematu gruba czy cienka do niczego nie doprowadzi.bart7802 napisał(a):a która rurka zamarza? cienka czy grubsza? to by troche pomogłocienka zamarza Witam No właśnie co się dzieje z układem chłodniczym jak? - zamarza rurka cieczowa - zamarza rurka parowa - zamarzają obie na raz Pozdrawiam. Czy tak czy siak jest niepoprawne działanie.Stefanbud obydwie te rurki są linią parową bo nikt nie pisał o multi- splitach.
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
w 90% to brak czynnkia, czasem wystarczy ze filtry są mocno brudne
Dlaczego lato nie trwa u nas 300 dni, to byłby sezon
do tego brudna turbina i parownik .
crocens napisał(a):to nie jest zatkany skraplacz tylko zawężony przepływ powietrza i to nie da efektu zamarzniętych rurek...po co sie czepiasz slowek ? przeciez wiadomo o co chodzi. zawezony czy zatkany do jednego sie sprowadza. a dlaczego twierdzisz ze nie da efektu zamarznietego przewodu?
Większość splitów to układy kapilarowe charakteryzujące się tym, iż w momencie wzrostu ciśnienia tłoczenia (zawężony przepływ powietrza, nie czepiam się słówek, uściślam fakty ) wzrasta ciśnienie ssania. Standardowe odparowanie w układach klimatyzacji to okolice 0*C. Przy wzroscie tej wartości rurka nie może się mrozić, co najwyżej "pocić"
.
owszem masz racje ale tylko po czesci na pewno w tym tygodniu trafi mi sie takie urzedzenie wiec zrobie ladne zdjecie i Ci wysle. urzadzenia z nizszej polki cenowej maja wlasnie taka dziwna tendencje. oczywiscie to co napisales to fakt. i przy wzroscie cisnienia oraz "zatkanym" skraplaczu nie ma odbioru ciepla i teoretycznie rurki powinny byc cieplejsze. natomiast przy starych badziewiach jest wlasnie tak ze zamarza cieczowa rura. nie do konca rozumiem tego fenomenu ale tak wlasnie jest
pozdrawiam |