Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Regulator oleju

26 Odpowiedzi, 25798 Wyświetleń
1 2 Dalej

renegat35

  2013-06-12, 18:29:28
Użytkownik
#1
Panowie chodzi mi o pływakowy regulator poziomu oleju taki zielony wmontowany w miejsce wziernika oleju sprężarki, jakiego to jest producenta bo nie ma szans odczytu i gdzie go dostanę. Dzięki za info.
  • Odpowiedz

barbie

  2013-06-12, 19:30:07
Top użytkownik
#2
Audi ? BMW ? Opel ? Volvo? .
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-12, 19:55:27
Użytkownik
#3
Nie kolego Smile
Do sprężarki Bitzera zielonej Smile , a regulator pływakowy siwy nie zielony (pomyłka) i to chyba firmy Sporlan jesli dobrze pamiętam ale nie jestem pewny
Chodzi mi o namiar na niego i jakieś dane, zasada działania itp.
Pamiętam coś że jak pływak się zawiesił to do wymiany był, jeszcze coś mi świta że jak robił się gorący to też do wymiany tylko nie pamiętam dlaczego Sad
  • Odpowiedz

barbie

  2013-06-12, 20:05:02
Top użytkownik
#4
gorący odolejacz do wymiany .
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-12, 20:07:31
Użytkownik
#5
Nie wiem, jaja sobie robisz czy co?
I nie odolejacz tylko regulator pływakowy poziomu oleju
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-12, 20:09:01 przez renegat35.)
  • Odpowiedz

barbie

  2013-06-12, 20:20:22
Top użytkownik
#6
Berling.sa
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-12, 20:52:57
Użytkownik
#7
Chyba jestem ślepy bo nie znalazłem tam tego, owszem części do sprężarki Bitzera są, jakieś regulatory olejowe są ale nie wiem czy pływakowe czy elektroniczne
A jakiej firmy jest ten siwy? Coś mi świta nazwa sporlan ale nie jestem pewny Sad
  • Odpowiedz

barbie

  2013-06-12, 21:02:29
Top użytkownik
#8
wyślij do nich zapytanie .
  • Odpowiedz

mg

  2013-06-12, 21:36:22
Top użytkownik
#9
Copeland sa.pl
  • Odpowiedz

wit

  2013-06-13, 05:09:22
Top użytkownik
#10
pływakowe regulatory poziomu oleju robi wiele firm sporlan, castel, tecnac -i wszystkie są podobne...
trudno zgadnąć jaki konkretnie siedzi w twojej maszynie...
dość popularne obecnie są firmy tecnac -chyba ma (miał) Berling.
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-13, 15:43:21
Użytkownik
#11
To on.
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-13, 16:23:31
Użytkownik
#12
Jest to układ czterosprężarkowy do klimatyzacji i przy każdej sprężarce taki regulator.
Układ słabo daje radę, był gościu, dobry fachowiec i stwierdził:
1. Wyciek czynnika 70%- ok. sądząc po wzierniku i ciśnieniach ma rację
2. Czynnik do wymiany bo rozwarstwiony- ok, można się zgodzić
3. Rotalocki do wymiany bo niektóre skorodowane i puszczają- można by było wymienić uszczelki teflonowe a skorodowane są z wierzchu a nie w środku, duże zawory=dużo roboty i duży koszt
4. Wymiana oleju- stwierdzić tak bez testu czy zakwaszony czy jaki
5. Do wymiany wszystkie regulatory poziomu oleju- i tu właśnie nie mam pojęcia jak to stwierdził

Robocizna i koszt przez niego wystawiony chyba zaporowo.

Dwa tygodnie później wezwanie bo wywaliło alarm, wtedy mój pierwszy kontakt z urządzeniem.
Okazuje się że padła jedna sprężarka, wali do uziemienia.
Moje obserwacje regulatorów co prawda układ chodzi ok 10 min bo wywala niskiego nie wniosły nic, poziom oleju się utrzymuje, więc nie wiem czemu stwierdził ich wymianę.
Dlatego potrzebuję jakieś informacje na temat ich działania i objawy ich uszkodzeń
Chyba że to jest zaporowe by za to się nie brać
  • Odpowiedz

wit

  2013-06-13, 21:37:31
Top użytkownik
#13
cóż chłodnictwo jest bardziej skomplikowane niż się wydaje na pierwszy rzut oka....

niektóre rzeczy robi się rutynowo...

czasem na wyrost.

dałbyś np gwarancje na naprawę samochodu za kilka(dziesiąt) tysi i puścił po naprawie ze starym olejem? W samochodzie zmieniasz olej po jakimś przebiegu -czy robisz testy?

a może fachowiec robił testy zakwaszenia? test -robi się kilkadziesiąt sekund...

albo -mechanik samochodowy zostawił cieknące skorodowane cylinderki hamulcowe -bo przecież taniej same uszczelki zmienić...
a jak hamulce zawiodą i ktoś się zabije -to kto odpowiada? mechanik?

jak zostaną stare skorodowane rotalocki - fachowiec nie zarobi -a czynnik ucieknie -właściciel/użytkownik urządzenia radośnie zapłaci za ponowną naprawę przestój maszyny -za czynnik -czy powie, ze fachowiec spieprzył naprawę i ma robić w ramach gwarancji za darmo? i dołożyć za czynnik itp ?
czyli robić taniej -niedokładnie -i ponosić odpowiedzialność?

Do naprawy zawsze można wziąć pana Kkkazia -za winko zrobi... co najwyżej -w ramach gwarancji -winko (mu się) zwróci...
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-14, 14:05:59
Użytkownik
#14
wit napisał(a):cóż chłodnictwo jest bardziej skomplikowane niż się wydaje na pierwszy rzut oka....

niektóre rzeczy robi się rutynowo...

czasem na wyrost.

dałbyś np gwarancje na naprawę samochodu za kilka(dziesiąt) tysi i puścił po naprawie ze starym olejem? W samochodzie zmieniasz olej po jakimś przebiegu -czy robisz testy?

a może fachowiec robił testy zakwaszenia? test -robi się kilkadziesiąt sekund...

albo -mechanik samochodowy zostawił cieknące skorodowane cylinderki hamulcowe -bo przecież taniej same uszczelki zmienić...
a jak hamulce zawiodą i ktoś się zabije -to kto odpowiada? mechanik?

jak zostaną stare skorodowane rotalocki - fachowiec nie zarobi -a czynnik ucieknie -właściciel/użytkownik urządzenia radośnie zapłaci za ponowną naprawę przestój maszyny -za czynnik -czy powie, ze fachowiec spieprzył naprawę i ma robić w ramach gwarancji za darmo? i dołożyć za czynnik itp ?
czyli robić taniej -niedokładnie -i ponosić odpowiedzialność?

Do naprawy zawsze można wziąć pana Kkkazia -za winko zrobi... co najwyżej -w ramach gwarancji -winko (mu się) zwróci...

Jestem tego samego zdania.
Czasem człowiek potrzebuje potwierdzenia i zachęty zwłaszcza gdy się nie chce Big Grin
Jeśli chodzi o te regulatory pływakowe to chętnie bym się dowiedział jakie są objawy ich uszkodzenia oprócz zawieszenia pływaków.
  • Odpowiedz

wit

  2013-06-14, 17:40:58
Top użytkownik
#15
przecieki na zaworku -za wysoki poziom oleju bo nie domyka

ewentualnie ciągle za niski poziom oleju -bo wszystko w środku zabrudzone... -i za wolno dopełnia

i głównie właśnie zacinanie się...

no i przypadek krańcowy - np jakieś zgniecenie...
lub wycieki na pęknięciach uszkodzonym szkiełku, korozja itp.
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-14, 19:49:01
Użytkownik
#16
No właśnie nic z tych przypadków tam nie zaobserwowałem i dlatego drążę temat, ale dzięki za zainteresowanie.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-15, 18:01:17
Top użytkownik
#17
Z tymi regulatorami jest podobnie jak z producentami samochodów.Niedługo zauważymy na drogach samochody ze zbiornikiem oleju i systemem dystrybucji Smile Ciekawe na jakiej zasadzie kiedyś istniały magazyny chłodnicze dobrze zaprojektowane gdzie dystrybucja oleju do sprężarek była przyszłością.a odpowiednie prowadzenie rurociągów rzeczą świetą pozwalającą pracować układom chłodniczym?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-06-15, 21:35:42
Użytkownik
#18
Istnieć istniały, tylko pytanie czy bezawaryjnie?
  • Odpowiedz

Robert81r

  2013-06-15, 22:02:56
Zaawansowany użytkownik
#19
klimatolog napisał(a):Z tymi regulatorami jest podobnie jak z producentami samochodów.Niedługo zauważymy na drogach samochody ze zbiornikiem oleju i systemem dystrybucji Smile

Takie coś już dawno wymyślono i działa:

http://www.groeneveld-group.com/Automati...Management

Widziałem w ciężarówkach z UK
  • Odpowiedz

wit

  2013-06-16, 19:13:48
Top użytkownik
#20
a ja uważam, ze najlepszą wersja jest -odpowiednie prowadzenie rurociągów -i dodatkowo system dystrybucji.

i jedno -i drugie. zwłaszcza, ze nowe czynniki są zdecydowanie mniej tolerancyjne pod względem transportu i powrotu oleju niż te dawne.

prawidłowa instalacja + dodatkowe zabezpieczenie...

(tak jak... dwie prezerwatywy a pomiędzy nie "SUPER TACON" -środek samouszczelniający do opon)
  • Odpowiedz

Mate989

  2013-08-17, 19:50:48
Nowy użytkownik
#21
wit napisał(a):zwłaszcza, ze nowe czynniki są zdecydowanie mniej tolerancyjne pod względem transportu i powrotu oleju niż te dawne.

Czy w twojej wypowiedzi stwierdziłeś że stare czynniki (np R22, R12) lepiej się mieszały z olejem a zarazem zapewniały jego szybszy powrót do agregatu sprężarkowego?
  • Odpowiedz

crocens

  2013-08-17, 21:22:05
Top użytkownik
#22
dokładnie
.
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2013-08-18, 08:05:54
Zaawansowany użytkownik
#23
crocens napisał(a):dokładnie

I to duuuuużo lepiej!!!!!!!!
  • Odpowiedz

wit

  2013-08-18, 19:29:45
Top użytkownik
#24
stare czynniki i oleje -wybaczały błędy w poprowadzeniu rurociągów.

nowe nie wybaczają niczego.

niby nowe oleje maja wspomóc powrót -bo nowe czynniki mają gorsze własności transportu oleju ale i tak jest gorzej niż stare czynniki.

- nowy czynnik -stary olej -źle, katastrofa -czasem da się zrobić prawidłowo działający układ -ale.... to problematyczne.

-nowy czynnik z nowym olejem o specjalnie poprawionej rozpuszczalności w zakresie niskich temperatur i ciśnień... sporo lepiej ma szanse działać jeśli nie popełni się większych błędów...

-ale i tak jest duuuuuuużo mniej tolerancyjne niż stare czynniki nawet ze starymi tanimi mineralnymi olejami...

tak stare czynniki r12, r22 zdecydowanie lepiej transportowały olej. miały i kilka innych zalet -niestety mamy nowe -ekologiczne... "ekologiczne inaczej" i masę złomu chłodniczego co kilka lat zamiast co kilkadziesiąt.
  • Odpowiedz

mister

  2015-01-22, 21:37:32
Zaawansowany użytkownik
#25
podepnę się pod ten temat bo ma problem z olejem w zestawie sprężarek bitzer 2 szt po 150m3/h pracujących w mroźni. każda ze spręzarek ma swój odolejacz , regulator poziomu oleju (mechaniczny) i wspólny zbiornik wyrównawczy oleju. problem w tym ,że czasami we wziernikach oleju na regulatorach pojawia się piana w czasie normalnej pracy pomimo tego,że w zbiorniku wyrównawczym jest olej. gdy zamknę zawór na przewodzie doprowadzającym olej do regulatora ze zbiornika -piana znika i oczko jest pełne, gdy otworze zawór znowu pojawia się piana i regulator robi się gorący. czasami oczka w regulatorach są pełne i piany nie ma , czasami nie ma w ogóle oleju w zbiorniku oleju. nie wiem czy jasno się wyraziłem ale nie bardzo wiem jak to opisać bo nie zaobserwowałem jakiejś powtarzalności w pojawianiu się piany . dodam że układ pracuje na odsysaniu i podczas postoju ciśnienie na ssaniu nie rośnie wiec nie jest to sprawa zalegania czynnika w oleju i pienienia po rozruchu. dodatkowo w tym układzie mam problem który juz opisywałem w innym temacie z rurociągiem tłocznym tzn nie za kazdym razem ale podczas wiekszości startów rurociąg tłoczny zaczyna się naprężać i podskakiwać z częstotliwością około raz na 1-2s po około minucie wszystko cichnie i pracuje normalnie. jakieś pomysły ? jak sprawdzić te regulatory poziomu oleju?
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa