Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Punto 2 klimatyzacja nie dziala

9 Odpowiedzi, 14103 Wyświetleń

wchpikus

  2007-07-25, 12:44:54
Nowy użytkownik
#1
Witam!
Udalo mi sie ostatnimi czasy uruchomic klimatyzacje, byla nabijana, wymianiany presostat i filtr.
Dzialala jakies 4 miesiace.
Teraz juz przestala.
Pytanie jest takie:
Co moze byc przyczyna nie wlaczania sie sprzegla?
Wiem ze presostat steruje bezposrednio sprzeglem, przed presostatem jest jeszcze jakis termostat.
Gdzie go szukac?
Prespstat jest czteropoziomowy, piecioprzewodowy, wiem ze podaje mase, ale czemu sa az cztery wlaczniki w jednym?
Czy wszystkie wyjscia ida do sprzegla czy iles do kompa?
Moze ktos spotkal sie z takim ukladem?
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

senior

  2007-07-25, 16:24:01
Zaawansowany użytkownik
#2
termostat jest blisko parownika czyli w srodku samochodu
czteropoziomowy?? może czteropinowy? jeśli tak to 2 kable to niski a 2 to wysoki lub jeszcze inny układ..
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-25, 18:35:51
Moderator
#3
senior spotkales sie z presem niskim i wysokim na np. tłocznej rurce????????????????
  • Odpowiedz

wchpikus

  2007-07-26, 07:03:15
Nowy użytkownik
#4
Witam!

senior napisał(a):termostat jest blisko parownika czyli w srodku samochodu

No to niedobrze, ciezko bedzie sie tam dostac..Sad

czteropoziomowy?? może czteropinowy? jeśli tak to 2 kable to niski a 2 to wysoki lub jeszcze inny układ..
Nie, cztewopoziomowy (cztery wlaczniki w srodku), piecioprzewodowy.
Oczywiscie jest na filtrze, ale chyba po stronie ssacej kompresora.

Moze gdzies jest miejsce aby sprawdzic ten termostat?
Jakies wyjcie diagnozujace czy cos.
Jest jakis link data na schemacie, ale nie wiem gdzie to jest w samochodzie i co potrzeba by sprawdzic poszczegolne elementy klimy.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-26, 16:50:01
Moderator
#5
press jest piecio pinowy i jest na rurce tłocznej natomiast nie steruje on sprzegłem tylko przekaznik ktory jest podłaczony do modulu klimy przez bezpiecznik f18
  • Odpowiedz

senior

  2007-07-26, 18:13:54
Zaawansowany użytkownik
#6
presostat widziałem, firma to EURO-KLIMA z Warszawy z ul szyszkowej, weź katalog od nich to zobaczysz,że takie coś istnieje, jak znajdę chwile czasu napiszę Ci numer katalogowy
  • Odpowiedz

wchpikus

  2007-07-27, 06:06:51
Nowy użytkownik
#7
Wtam!

radekklimat napisał(a):press jest piecio pinowy i jest na rurce tłocznej natomiast nie steruje on sprzegłem tylko przekaznik ktory jest podłaczony do modulu klimy przez bezpiecznik f18
No nie wiem, wedlug schematu...ciezko jest powiedziecSad
Nie ma gdzie go wrzucicSad
Wyglada tak, ze przekaznik F18 zasila wentylator nawiewu, nie sprzeglo klimy, nie bezpiecznik.
Akumulato-f8 (bez 30A)- przekaznik F18 - silnik nawiewu.
Symbol E6021 na schemacie to chyba sprezarka, a ona jest sterowana z presostatu.
C10(masa) - termostat noga 3,2 wyjscie 1 zasilanie poprzez wlacznik klimy, z 2 na presostat noga 2, a nogi presostatu 1,3,5,6 na sprezarke...
Tylko czy wszystkie czy tylko jeden...
Pozdrawiam

Ps. Wczoraj bylem w warsztacie i....okazalo sie ze mam rozszczelniony uklad klimatyzacji.
Jedna z rur laczacych sprezarke (dokladnie laczenie rury z elementem laczacym (spaw) puscil i caly gaz poszedl na spacer..Sad
W poniedzialem spawanie i nabijemy jeszcze raz.
Ale co do schematu, fajnie jakby ktos poprawil jesli sie myle.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-07-27, 06:07:46 przez wchpikus.)
  • Odpowiedz

RobertS

  2007-07-27, 07:58:00
Użytkownik
#8
wydaje mi się, że już od dawna we wszystkich samochodach sprężarką steruje komputer. W moim dość już leciwym aucie kompuiter steruje sprężarką i dzięki temu sprężarka jest odłączana:
- gdy gwałtownie przyspieszam (sprężarkę odłącza na okres nie dłuższy niż 12 sekund)
- gdy obroty silnika spadną poniżej jakiegoś tam poziomu (by nie dopuścić do zgaśnięcia silnika)
- gdy temp. silnika wzrośnie powyżej iluś tam stopni
- no i oczywiście gdy ciśnienie w układzie klimy zanadto wzrośnie lub jest zbyt niskie.

Wątpię, by punto ii które jest nowszym konstrukcyjnie samochodem miało sterowanie bez udziału komputera
  • Odpowiedz

wchpikus

  2007-07-27, 10:26:04
Nowy użytkownik
#9
Witam!
RobertS napisał(a):wydaje mi się, że już od dawna we wszystkich samochodach sprężarką steruje komputer. W moim dość już leciwym aucie kompuiter steruje sprężarką i dzięki temu sprężarka jest odłączana:
- gdy gwałtownie przyspieszam (sprężarkę odłącza na okres nie dłuższy niż 12 sekund)
- gdy obroty silnika spadną poniżej jakiegoś tam poziomu (by nie dopuścić do zgaśnięcia silnika)
- gdy temp. silnika wzrośnie powyżej iluś tam stopni
- no i oczywiście gdy ciśnienie w układzie klimy zanadto wzrośnie lub jest zbyt niskie.

Wątpię, by punto ii które jest nowszym konstrukcyjnie samochodem miało sterowanie bez udziału komputera
Tez mnie to troche zastanawia, choc:
Jak przyszpieszam, to nie wylacza sprezarki.
Sprezarka wlacza sie zawsze powyzej 2,5k obr. czesciej
Chlodzi lepiej oczywiscie jak silnik ma wyzsze obroty
Nie zauwazylem by obroty spadly do momentu uduszenia silnika, ale owszem, po wlaczeniu klimy obroty delikatnie rosna (normalnie ok 600, z klima ok 900)
Oczywiscie nie wlacze klimy jak nie ma czynnika
Ale niestety przy wyprzedzaniu nie wylacza kompresora, co niestety jest uciazliwe.
Czasami jadac normalnie, komperor wlacza sie i wylacza, wiec nie przeszkadza to za bardzo.
Ale chac wyprzedzic musze brac pod uwage ze moze sie wlaczyc i musze stosowac nizszy bieg lub wylaczyc klime na chwileSad
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa