Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Peoblem z nadmuchem powietrz

4 Odpowiedzi, 7387 Wyświetleń

pfp76

  2013-06-30, 18:30:25
Użytkownik
#1
Witam , Posiadam klimatyzację centralną PAM348 . Zdaję sobie sprawe , że jest to prawdopodonmie egzotyk na Polskim rymku , lub nie występuje wcale . Ale być może nie ma to wpływu na sugestie co do diagnozy usterki. Jednostka wygląda w ten sposób : całość urządzenia jest kompaktowa i znajduje się na zewnątrz budynku , do budynku natomiast idzią tylko dwie rury z nadmuchem powietrza i odbiorem z filtra. I właśnie z tym nadmuchem jest problem . Silnik wentylatora ma bardzo małe obroty i chwilami zatrzymuje się jakby przestał dopływać prąd . Ten silnik ma [rawdopodobnie kilka szyblości . Podczas jego niemrawego ruchu , gdy dotknę go ręka od czasu do czasu następuje wyczuwalne bardzo krótkie jego drgnięcie i mam wrażenie jak by chciał zmienić obroty na większe , ale nic sie nie dzieje . Ogólnie wygląda to tak { proszę wybaczyć opis laika} jak bym powiedzmy miał sprawny silnik i włączał go krótkim impulsem na wolne obroty i przed zatrzymaniem znowu wrzucał mu impuls "na podrzymanie" tych jego miernych obrotów . Sam silnik to GE ECM Motors X13. Wygląda on w ten sposób , że tylną obudowe stanowi moduł do którego dochodzi 7 przewodów , a wewnątrz niego znajduje sie : cztery kondensatory , jakiś solenoid i element prawdopodobnie do liczenia obrotów. Wiem , że jest mało danych , ale być może usterka jest na tyle typowa , że jakieś sugestie co do jej diagnozy mógł bym uzyskać . Jestem w stanie kupić ten moduł , jednak kosztuje on ponad 300$ i mógłbym wydać niepotrzebnie kasę , w przypadku gdyby winien był układ ustawiania obrotów przed samym silnikiem . Dodam jeszcze , że w momencie jak silnik się zatrzymuje {na bardzo krótki moment } wygląda to trochę jakby nie mógł się "zdecydować" w którą stronę ma sie kręcić , takie minimalne drgnięcie w strone przeciwnych obrotów . Macie Państwo jakieś sugestie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-30, 18:32:44 przez pfp76.)
  • Odpowiedz

pfp76

  2013-07-02, 15:16:20
Użytkownik
#2
Wiedza to skarb!!
Im ma się wiedzy mniej tym bardziej trzeba Ją oszczędzać .
Nie dzielenie się wiedzą to też jest forma oszczędzania.
Wyrazy szacunku i pozdrowienia dla EKSPERTÓW.
  • Odpowiedz

JarosławM

  2013-10-21, 07:04:20
Nowy użytkownik
#3
pfp76 napisał(a):Wiedza to skarb!!
Im ma się wiedzy mniej tym bardziej trzeba Ją oszczędzać .
Nie dzielenie się wiedzą to też jest forma oszczędzania.
Wyrazy szacunku i pozdrowienia dla EKSPERTÓW.
Sprawdź kondensatory
  • Odpowiedz

pfp76

  2013-10-22, 01:32:03
Użytkownik
#4
Nie da rady , cała elektronika jest "zalana gumą" , sam modul występuje jako osobna częśc zamienna . Tym nie mniej dziekuję i pozdrawiam.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa