Witam.
Przypadek: FORD FOCUS
Objawy: znikający czynnik
Historia: auto zakupione 2 tyg. temu - czyli brak
Przebieg naprawy:
- podłączenie stacji do auta
- w samochodzie ciśnienia = 0
- próba azotowa = 8,7 bar [pomyślna, brak nieszczelności]
- próżnia = 30 min [pomyślnie]
- naładowanie olejem, barwnikiem, czynnikiem wg.danych znamionowych [pomyślnie]
- próba... wentylator się nie załącza i wysokie ciśnienie za wysokie...
- gość od prądów usprawnia wentylator - włącza się razem z klimatyzacją i działa non-stop
- ciśnienia względnie normalne [ciągła praca sprężarki] temperatura ok. 6stopni [30 na zewnątrz]
- kontrola lampą UV [wydaje się pomyślna]
Ciąg dalszy:
- klient przyjeżdża i narzeka sobie na brak zimnego powietrza
- podłączenie do stacji wykazuje, że ciśnienia są równe 0 po obu stronach
- badamy UV wszystkie przewody itd poza wnętrzem auta [całkowity brak oznak wycieku]
- podejrzewam sprężarkę, że puściła zaworem bezpieczeństwa, gdyż prawdopodobnie wiatrak się nie załączył [była cała zasyfiała w jakimś piachach i myślałem, że po prostu się przykleiło do niej dużo nieczystości i nie widać barwnika] ...
- test wiatraka - niby dobrze....
- ponowne nabicie i jeszcze większa dawka barwnika i dokładne sprawdzenie zaworów serwisowych...
- klient jest 2 dni później i te same objawy, czyli 0 po obu stronach.
- zaglądam wszędzie poza środkiem - brak barwnika, nawet sprężarka jakaś sucha...
- zaglądam do wnętrza [wyjmuję schowek przy siedzeniu pasażera i obserwuję] - duża ilość elementów się świeci, ale to chyba fabrycznie takie dziwne kolory dobierali. Jedyne moje zastrzeżenie padło na element łączący. Rura prosto z dmuchawy łączy się z parownikiem i chyba w tym miejscu widać delikatne oznaki barwnika...
Pytania:
- czy jest prawdopodobne, że próby azotowe nie wykazuję nieszczelności parownika?
- czy jest możliwe, że jednak ten wiatrak ma chwile słabości i czynnik ucieka przez ten zawór w sprężarce, bez żadnych znaków [barwnik]
- co Waszym zdaniem może być przyczyną tego [nadmienię, że klient uważa,że: już na drugi dzień, może po nocy klima nie działa] ?
Przypadek: FORD FOCUS
Objawy: znikający czynnik
Historia: auto zakupione 2 tyg. temu - czyli brak
Przebieg naprawy:
- podłączenie stacji do auta
- w samochodzie ciśnienia = 0
- próba azotowa = 8,7 bar [pomyślna, brak nieszczelności]
- próżnia = 30 min [pomyślnie]
- naładowanie olejem, barwnikiem, czynnikiem wg.danych znamionowych [pomyślnie]
- próba... wentylator się nie załącza i wysokie ciśnienie za wysokie...
- gość od prądów usprawnia wentylator - włącza się razem z klimatyzacją i działa non-stop
- ciśnienia względnie normalne [ciągła praca sprężarki] temperatura ok. 6stopni [30 na zewnątrz]
- kontrola lampą UV [wydaje się pomyślna]
Ciąg dalszy:
- klient przyjeżdża i narzeka sobie na brak zimnego powietrza
- podłączenie do stacji wykazuje, że ciśnienia są równe 0 po obu stronach
- badamy UV wszystkie przewody itd poza wnętrzem auta [całkowity brak oznak wycieku]
- podejrzewam sprężarkę, że puściła zaworem bezpieczeństwa, gdyż prawdopodobnie wiatrak się nie załączył [była cała zasyfiała w jakimś piachach i myślałem, że po prostu się przykleiło do niej dużo nieczystości i nie widać barwnika] ...
- test wiatraka - niby dobrze....
- ponowne nabicie i jeszcze większa dawka barwnika i dokładne sprawdzenie zaworów serwisowych...
- klient jest 2 dni później i te same objawy, czyli 0 po obu stronach.
- zaglądam wszędzie poza środkiem - brak barwnika, nawet sprężarka jakaś sucha...
- zaglądam do wnętrza [wyjmuję schowek przy siedzeniu pasażera i obserwuję] - duża ilość elementów się świeci, ale to chyba fabrycznie takie dziwne kolory dobierali. Jedyne moje zastrzeżenie padło na element łączący. Rura prosto z dmuchawy łączy się z parownikiem i chyba w tym miejscu widać delikatne oznaki barwnika...
Pytania:
- czy jest prawdopodobne, że próby azotowe nie wykazuję nieszczelności parownika?
- czy jest możliwe, że jednak ten wiatrak ma chwile słabości i czynnik ucieka przez ten zawór w sprężarce, bez żadnych znaków [barwnik]
- co Waszym zdaniem może być przyczyną tego [nadmienię, że klient uważa,że: już na drugi dzień, może po nocy klima nie działa] ?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY