Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Clio 4 2015r. 0,9 Tce klima manualna

12 Odpowiedzi, 21455 Wyświetleń

lukasz1981

  2016-06-08, 22:49:28
Nowy użytkownik
#1
Pacjent Clio 4 2015r. 0,9 Tce. Klimatyzacja manualne objawy są takie, że odpalam silnik uruchamiam przycisk klimy i uruchamia się sprzęgło kompresora uruchamia się wentylator klima zaczyna chłodzić i po 15-20s. przestaje chłodzić to co udało mi się sprawdzić to sprężarka Renault 92600 0217R Valeo VCS-14EC, OIL ZXL 100cm3, Z00126 07E AR1

Sprzęgło uruchamia się normalnie i jest załączone cały czas pomimo tego przestaje chłodzić. W sprężarce jest zawór z tyłu obudowy jak podłączę do złącza zasilającego ten elektrozawór żaróweczkę to świeci, oporność zmierzona na złączu elektrozaworu nic nie wykazała tak jakby była przerwa, żadnej reakcji ? Czyżby ten elektrozawór się uszkodził? Autko było uszkodzone z przodu gniazdo od elektrozaworu jest lekko pęknięte dodatkowo na clipie wychodzi błąd DTC 913314 - Obwód sterowania mocą sprężarki jako istniejący. Czynnik sprawdzony wytworzona próżnia i nabity olej+UV+ Czynnik 450g lecz nie wiem czy to jest odpowiednia ilość bo nie mogłem namierzyć tych danych dla clio 3 powinno być 510g+-30g a skoro jest skłonność do minimalizacji to załadowałem troszkę mniej czynnika? Zdążyłem się doczytać, że prawidłowa ilość to 480+-10g więc ilość czynnika nie ma
Za wszelkie sugestię będę wdzięczny.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-06-09, 04:39:43
Użytkownik
#2
Jak dla mnie reakcja wygląda ewidentnie na brak sterowania pojemnością skokową - czyli zawór. Skoro nie ma przejścia to raczej uszkodzony - tak jak piszesz.
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2016-06-09, 07:13:33
Nowy użytkownik
#3
Też tak myślę lecz próbowałem namierzyć ten zawór i w motoryzacyjnym gość mi powiedział, że obdzwonił różne hurtownie i niejest dostępny za Nowe auto. Pomoże ktoś zidentyfikować ten zawór i gdzie go można kupić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-06-09, 07:14:22 przez lukasz1981.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-06-09, 20:57:20
Moderator
#4
Euroklima wawa
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2016-06-09, 21:54:36
Nowy użytkownik
#5
Tak właśnie dziś do nich dzwoniłem i mają zamiennik lecz mam wymontować zawór i porównać wizualnie złącze jest takie samo. Dziękuję za podpowiedź co do miejsca zakupu części. Jutro jadę odesłać czynnik i wymontowanie zaworu. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-05-30, 00:32:33
Nowy użytkownik
#6
Trochę odświeżę temat ponieważ problem nie został rozwiązany do końca.
Od strony mechanicznej klima jest ogarnieta lecz coś z elektryką jeszcze nie hula. Co było zrobione:
- wymiana elektrozaworu sterującego mocą sprężarki
- wymiana całej sprężarki jak się okazało tamta nie dawała odpowiedniego ciśnienia
- wyeliminowana nieszczelność na łączeniu rurek w okolicy złącza LP
Co udało mi się ustalić:
- czujnik ciśnieniowy pracuje we właściwym zakresie tj na wyłączonej sprężarce jest około 6-7 bar (IMG_20170526_180803) załączona utrzymuje się w przedziale 7-15bar. Sprawdzone multimetrem wg. Wskazań napięcia i porównane z manometrem na złączu HP.
Sprawa wygląda następująco odpalam silnik uruchamiam AC sprzęgło załącza kompresor ciśnienia wg manometrów LP w granicy 2-2,5bar HP 9-12bar (wentylator chłodnicy oczywiście załączony na 1 biegu). Co zauważyłem że przy, że przy 1 biegu nawiewu wewnątrz auta klimę rozłączy po około 40s. (tj kompresor ma załączone sprzęgło lecz ciśnienia są LP +-4bary HP 7-9 bar czyli wygląda jakby zawór sterujący ograniczył moc ze względu na małe zapotrzebowanie, lecz już nie zalączy i analogiczna sytuacja jest na 2 i 3 biegu nawiewu tylko wydłuża się czas pracy klimy. Najdziwniejsza jest sytuacja, że na najwyższym biegu nawiewu klimatyzacja pracuje normalnie tj. chłodne powietrze +- 11stopni wylatuje z nawiewów i tak może pracować sobie cały czas jak tylko zmniejszę obroty wentylatora to po kilkudziesięciu sekundach klima przestaje chłodzić lecz sprzęgło kompresora cały czas napędza kompresor. Z anomalii, które zauważyłem to pomimo, że wskazania na desce rozdzielczej temperatura jest 20 stopni to clip w w parametrach tablicy rozdzielczej pokazuje różne wskazanie od -40 do +200 stopni z częstotliwością zmiany co mniej niż sekunda zmienia się temperatura ([attachment=0]IMG_20170529_223428.jpg[/attachment]IMG_20170529_223428). Pytanie czy temperatura zewnętrzna pokazywana w clipie i na liczniku to jest brana z tego samego czujnika w lusterku czy są 2 osobne czujniki? Czy przy klimatyzacji manualnej występuje czujnik temperatury wewnątrz auta? Jak to ma miejsce w climatroniku? I czy jest czujnik temperatury parownika lub jak to określają czujnik zamrażania jeśli tak to gdzie w zespole pod deską rozdzielczą go szukać ? Jakie czujniki wykorzystuje system klimatyzacji manualnej do działania?
Jak sprawdzić zawór sterowania mocą sprężarki czy właściwie jest wysterowany co się zmienia napięcie czy opór?

Z góry dzięki
Pozdrawiam
Łukasz
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-05-30, 00:39:49
Nowy użytkownik
#7
Zdjęcie parametrów Clip
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-30, 08:07:36
Użytkownik
#8
Zawór sterowany jest PWM - dobrze sprawdzisz to tylko oscyloskopem.
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-06-02, 09:56:46
Nowy użytkownik
#9
Najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik temperatury parownika jego symbol to N100468L Valeo czy ktoś posiada dane jaki termistor tam siedzi i jego charakterystykę.
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-06-02, 22:48:52
Nowy użytkownik
#10
Panowie jakie czujniki wykorzystuje i gdzie są umiejscowione w klimatyzacji manualnej? + podzespoły
1) czujnik ciśnienia czynnika (pod prawym nadkolem)
2) czujnik temperatury parownika (w mieszalniku po stronie kierowcy na samym dole)
3) opornica wentylatora wewnętrznego (w mieszalniku po stronie kierowcy na samej górze)
4( czujnik temperatury zewnętrznej (prawe lusterko)

O jakich czujnikach zapomniałem?
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-07-05, 20:03:35
Nowy użytkownik
#11
Temat rozwiązany. Jak się okazało wszystkie czujniki były ok pomogło ponowne kodowanie komputera wtrysku.
  • Odpowiedz

tom_dud

  2021-08-23, 12:35:30
Nowy użytkownik
#12
Cześć
Czy mógłbyś opisać dokładniej jak rozwiązałeś problem . Sąsiadka ma też Clio 0,9 TC i klimatyzacja zachowuję się dokładnie jaku ciebie . Będę wdzięczny za wszelką podpowiedź . Tak co by nie powymieniać pół auta i dalej nie działało Smile Pozdrawiam
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa