1

Temat: Klimatyzacja multisplit

Witam,
Mam pytanie odnośnie czy jednostka zewnetrzna M3OD-21HFN1 pasuje do MS12FU-12HRFN1. Problem jest tego typu,że jednostka zewnętrzna ma miejsce na 3 żyły do sterowania jednostką wewnętrzną. A jednostka wewnętrzna ma 4 żyły. Proszę pilnie o pomoc jak rozwiązać problem, może jest jakiś sposób na mostkowanie ?

2

Odp: Klimatyzacja multisplit

Witam. Tak z ciekawości to najlepiej podać markę urządzenia to nam więcej powie a po drugie to w specyfikacji technicznej urządzenia powinien być opis graficzny podłączenia urządzeń. masz w pudełku instrukcję montażu? Pzdr

forum.klimatyzacja.pl

3

Klimatyzacja jest firmy MIDEA. Kupiłem ją w komplecie jako zestaw multi split. Jestem zielony w temacie dlatego proszę o radę. Dziś miałem " uruchomienie" jednostki i klima nie ruszyła. Monterzy twierdzą, że jednostka zewnętrzna ma miejsce na 3 żyły sterujące jednostką wewnętrzna a jednostka wewnętrzna potrzebuje 4 żył. Proszę doradzić czy jednostki nie są kompatybilne ze sobą czy poprostu brak doświadczenia montera? Proszę o jakąś rade ponieważ jutro mam odbiór budynku i musze to mieć ...Z góry dziekuję za pomoc.

4

W 99.999% to dzisiejsze urządzenia mają sterowanie 4x bez względu na markę. Może po prostu jest zamienione sterowanie? Czy wyskakuje jakiś błąd? Sprawdzałeś po monterach jak to zostało podłączone? A druga rzecz skoro masz odbiór budynku to domniemam że już ktoś wcześniej powinien uruchamiać te klimatyzatory?czy one wcześniej były sprawdzane? Pzdr

5

Patryk.q1 napisał/a:

.... poprostu brak doświadczenia montera? .

Prawdopodobnie brak doświadczenia montera.
Prawdopodobnie zacisk [L] z jednostki zewnętrznej należy połączyć z zaciskiem [L1] jednostki wewnętrznej. (a nie z L) ale jest to pokazane na naklejce ze schematem w jedn.wewnętrznej.

Piszę "prawdopodobnie" bo na oczy nie widziałem tego zestawu Midei, ale już gdzieś tak kiedyś miałem.

6

Jeżeli Midea to to samo MDV to przerabiałem ten temat: