Witam,
Po wstępnych konsultacjach z mechanikiem planuje zlecić mu wymianę kompresora klimatyzacji ale nie jestem w 100% przekonany do jego teorii ponieważ moja klimatyzacja ogólnie działa i daje naprawdę chłodne powietrze jednak czasem potrafi się "rozłączyć" i leci tylko ciepłe powietrze czasem wystarczy kliknąć dwukrotnie w śnieżynkę na panelu i zadziała innym razem dopiero po kilku godzinach/następnego dnia. Sam kompresor wtedy pracuje jednak zauważyłem że wentylator stoi w miejscu. Pierwsze podejrzenie padło właśnie na wentylator który został wymieniony w tym warsztacie na inny. to co zaobserwowałem:
- potrafi się rozłączyć po bardzo ostrym przyspieszaniu przy dużych obrotach silnika
- często nie mogę jej załączyć po tym jak auto stoi długo na słońcu lub panuje bardzo wysoka temperatura zewnętrzna
- czasem jak nie działa i nie chce się załączyć a miałem w planach myjnie to po myjni działa wtedy obserwuje też chwilowy spadek temperatury otoczenia między zegarami jak czujnik dostanie zimną wodą miałem tak jakieś 2x
Reasumując kompresor zawszę załącza sprzęgiełko po wciśnięciu śnieżynki, potrafi działać bez nawet jednorazowego rozłączenia tydzień/półtora tygodnia, gdy z nawiewów leci ciepłe powietrze wentylator stoi.
Wydałem już zbędnie 700zł na wentylator i nie chciałbym znowu utopić pieniędzy w kompresor jeśli to nie on jest przyczyną mam nadzieje że ktoś może coś doradzi. Pacjent to BMW e90 LCI z 2008r 2.0d 177KM.
Z góry dzięki za pomoc
Po wstępnych konsultacjach z mechanikiem planuje zlecić mu wymianę kompresora klimatyzacji ale nie jestem w 100% przekonany do jego teorii ponieważ moja klimatyzacja ogólnie działa i daje naprawdę chłodne powietrze jednak czasem potrafi się "rozłączyć" i leci tylko ciepłe powietrze czasem wystarczy kliknąć dwukrotnie w śnieżynkę na panelu i zadziała innym razem dopiero po kilku godzinach/następnego dnia. Sam kompresor wtedy pracuje jednak zauważyłem że wentylator stoi w miejscu. Pierwsze podejrzenie padło właśnie na wentylator który został wymieniony w tym warsztacie na inny. to co zaobserwowałem:
- potrafi się rozłączyć po bardzo ostrym przyspieszaniu przy dużych obrotach silnika
- często nie mogę jej załączyć po tym jak auto stoi długo na słońcu lub panuje bardzo wysoka temperatura zewnętrzna
- czasem jak nie działa i nie chce się załączyć a miałem w planach myjnie to po myjni działa wtedy obserwuje też chwilowy spadek temperatury otoczenia między zegarami jak czujnik dostanie zimną wodą miałem tak jakieś 2x
Reasumując kompresor zawszę załącza sprzęgiełko po wciśnięciu śnieżynki, potrafi działać bez nawet jednorazowego rozłączenia tydzień/półtora tygodnia, gdy z nawiewów leci ciepłe powietrze wentylator stoi.
Wydałem już zbędnie 700zł na wentylator i nie chciałbym znowu utopić pieniędzy w kompresor jeśli to nie on jest przyczyną mam nadzieje że ktoś może coś doradzi. Pacjent to BMW e90 LCI z 2008r 2.0d 177KM.
Z góry dzięki za pomoc