Witam serdecznie, proszę o pomoc :| Usiłuję uruchomić klimatyzację w moim e46 2800ccm. Auto kupiłem z niedziałającą klimatyzacją. Sprężarka się włączała, wentylator nie, klima nie chłodziła. Wymieniłem wentylator chłodnicy w którym był uszkodzony moduł. Opróżniłem układ (560gr) i napełniłem na nowo (700gr czynnika i 3% oleju) Klima wciąż nie chłodziła. Na czas zimy odpuściłem sobie walkę. Wróciłem do walki, Podłączyłem tester Magneti Marelli do diagnozy układu: - HI 6bar, LOW 4bar, test 10min przy 1500obr/min. Tester sugerował "koło sprężarki się nie załącza, uszkodzona sprężarka" Sprężarka przy włączeniu terkotała. Wymieniłem sprężarkę, zalałem do niej około 20 ml oleju, napełniłem układ, i start: sprężarka po 2sek uruchamia się, chodzi cicho, wentylator nie działa, z nawiewów leci ciepłe powietrze po 10 min ręka na nawiew-chłodzi!! wyłączyłem i włączyłem raz jeszcze - nie chłodzi. Na samym zapłonie (silnik zgaszony) czujnik ciśnienia widzi 6 bar. Podczas jazdy z dużymi prędkościami również leci ciepłe powietrze. Proszę o jakiekolwiek sugestie.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
BMW e46 328Ci problem z klimatyzacją
20 Odpowiedzi, 11418 Wyświetleń
Jak właczasz klime wentylator powinien chodzic, sprawdz czy dochodzi do niego napiecie i czy bezpieczniki sa dobre.
Napięcie do wentylatora jest doprowadzone na stałe, wentylator uruchamiany jest trzecim przewodem (0-5V płynna regulacja) wyprowadzonym ze sterownika silnika , który po otrzymaniu informacji od czujników temperatury silnika i jak się domyślam czujnika ciśnienia klimatyzacji uruchamia wentylator. Jest tylko jeden, miedzy chłodnicą wody a silnikiem. Kiedy silnik jest nagrzany wentylator się załącza, mogę również do uruchomić przy pomocy głowicy diagnostycznej, na maksymalną pracę. To jest `99r. Brak błędów w klimatroniku. :|
podaj ciśnienia przy załączonej.
Do Wszystkich!!!!!!!!!!!! Ciśnienia przy wyłączonej klimie moga nam tylko powiedzieć jaka jest pogoda lub czy czynnik jest do kitu.
Obroty silnika 700rpm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-29, 12:14:37 przez FreeDy.)
Regulacja temperatury 16st Temp. wnętrza pojazdu 24st Temp. wymiennika ciepła 28st Temp. otoczenia 20st Temp. parownika 25st Ciśnienie czujnika klimatyzacji 6bar (przed uruchomieniem 4, po wyłączeniu klimatyzacji spada) Przez 15 min od uruchomienia klimatyzacji. W tym czasie wszystkie wartości się utrzymują. Sprężarka pracuje, wentylator zatrzymany. Wymusiłem programem załączenie wentylatora na max, ale i tak z nawiewów leci letnie powietrze. Po wyłączeniu klimatyzacji (nawiewy działają)Temp. parownika i wymiennika ciepła rośnie,Chwile później podjadę i podłącze tester do układu.
Brak wydajności sprężarki.
A/C FRIOTEST
Temp. otoczenia 24st. Wysokie cisnienie min 8.0 max 9.0 bar Niskie cisnienie min 2.0 max 2.1 bar Wilgotnosc wzgledna 51% Test 120sek 1500 rpm klimatyzacja na max ustawiona :| FreeDy napisał(a):A/C FRIOTEST Przy tych parametrach i prawidłowej ilości czynnika musi chłodzić. Jeżeli jest tam sprężarka z zaworem sterującym to on może od czasu do czasu szwankować.
Sprężarka to 7SBU16C DENSO, stosowana w mercu, reno, bmw. Nie jestem specem od klimy, moja profesja to mechanika-elektro mechanika, ale mam wrażenie że ta sprężarka ma w sobie zawór.
Z tego co pamietam tam siedzi kompresor Denso 7SB a on posiadał zawor regulujący wydajnosc, byc moze on sie uszkodził dlatego nie ma efektu chłodzenia.
Nagrzej silnik, włacz ogrzewanie na max w obiegu zamknietym a nastepnie włacz klime na max i sprawdz temperature na kratkach srodkowych, opisz potem co pokazał ci termometr i w jakim czasie od przełaczenia na chłodzenie.
Dokładnie to ten kompresor, jutro zrobię test o którym piszesz. W razie "wu" posiadasz link do takiego zaworu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-29, 18:01:00 przez FreeDy.)
Z lekkim dowcipem:
[reklama] Coś znajdziesz w ten sposób Możesz też zapytać w Inter Cars - mają dość bogatą ofertę zaworów reg.
Acha to już wszystko jasne, zawór sterujący jest w środku sprężarki od tyłu. to co ja miałem na myśli, to pewnie jakiś zaworek upustowy. Dziękuję za naprowadzenie, zaraz biorę się za rozbiórkę kompresora
Co ty tam chcesz rozbierać?
Ciśnienia masz ok. więc bez sensu. Sprawdź temperaturę rurek przed zaworem rozprężnym. Jeśli wylot jest zimny,lodowaty to szukał bym problemu w klapach.
Rozebralem pierwsza sprezarke ktora na FRIOTESCIE wykazala 6bar na HI, jest poza samochodem, nic niepokojacego wszedzie PAG :| poza....zawor sterujacy caly w opilkach po obdukcji kola paska PK spalona guma :o Lepiej faktycznie bylo tego nie rozkrecac Sprezarka do konca chodzila lekko, tylko zimnego wiatru nie bylo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-30, 19:37:30 przez FreeDy.)
Czyli juz wiesz dlaczego nie chłododzi, płukanie układu, nowy filter, nowy kompresor, gas i mozesz sie cieszyc działajaca klima a cisnienie zedu 9bar na tłoczeniu to stanowczo za malo a nie dobrze jak pisał tu kolega powyzej, nie w BMW
1. W trakcie wymiany sprężarki nie było nigdzie opiłków?
2. Myślałem o tej sprężarce z elektrycznym zaworem, dlatego takie ciśnienie 9 bar było ok. Zresztą kolega 3x Zmieniał zdanie jeśli chodzi o ciśnienia.
Nie, nie było żadnych opilkow, na pierwszej sprezarce 6i4, na czujniku 6 a na drugiej 9i2 bar.ta sprężarka Denso nie ma elektro zaworu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-30, 19:22:39 przez FreeDy.)
Zreszta całą sprężarka jest czysta, bez opilkow, jedynie zawór sterujący okolejny metalem
Zawor sterujący nie może być niczym oklejony a już napewno nie opilkami, wyplukaj układ przed montazem nowej sprężarki
Ciezko bylo go wyrwac ze sprezarki, opilki sa tak duze ze blokowaly jego wyjecie. Wiem ze musze wyjac kokpit, z tym juz sie pogodzilem :| Jednak w jaki sposob pozbyc sie opilkow taaaakiego kalibru z parownika i skraplacza..... wiadomo osuszacz nowy zamontuje. Doczytalem ze uzywacie benzyny, powietrza sprezonego to akurat mam, ale ten specjalny srodek do klimatyzacji czyszczenia, jak brzmi nazwa? No i azot z tym rowniez bedzie problem.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości