Witam wszystkich!
Chciałbym prosić o poradę nt. serwisu klimatyzacji, a konkretnie ilości oleju w układzie.
Pacjent: Ford Focus 1.6 Ti-VCT 125KM, wiek: 3,5 lat, przebieg ok 23 tys. km
Objawy: Klimatyzacja działała wyśmienicie, bez żadnych zastrzeżeń
Powód wizyty w serwisie: nadgorliwość właściciela
Odebrany czynnik chłodzący: 513g
Wprowadzony czynnik chłodzący: 530g
Ubytek czynnika w ciągu 3,5 lat: 17g (3,2%)
Odebrany olej: 31g
Wprowadzony olej: 10g
Stacja serwisowa klimatyzacji: Magneti Marelli (jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie)
Był to pierwszy serwis klimatyzacji (od nowości auta).
Diagnoza serwisanta: przeolejony układ
Na innym forum (bardziej "elektrycznym") przeczytałem, że normalnie odbiera się od 5 do 35g oleju. Czy diagnoza serwisanta była prawidłowa i czy dobrze postąpił wprowadzając tylko 10g oleju?
(Proszę o wyrozumiałość, to mój pierwszy wpis na forum.)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-05, 20:59:03 przez ignas.)
Chciałbym prosić o poradę nt. serwisu klimatyzacji, a konkretnie ilości oleju w układzie.
Pacjent: Ford Focus 1.6 Ti-VCT 125KM, wiek: 3,5 lat, przebieg ok 23 tys. km
Objawy: Klimatyzacja działała wyśmienicie, bez żadnych zastrzeżeń
Powód wizyty w serwisie: nadgorliwość właściciela
Odebrany czynnik chłodzący: 513g
Wprowadzony czynnik chłodzący: 530g
Ubytek czynnika w ciągu 3,5 lat: 17g (3,2%)
Odebrany olej: 31g
Wprowadzony olej: 10g
Stacja serwisowa klimatyzacji: Magneti Marelli (jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie)
Był to pierwszy serwis klimatyzacji (od nowości auta).
Diagnoza serwisanta: przeolejony układ
Na innym forum (bardziej "elektrycznym") przeczytałem, że normalnie odbiera się od 5 do 35g oleju. Czy diagnoza serwisanta była prawidłowa i czy dobrze postąpił wprowadzając tylko 10g oleju?
(Proszę o wyrozumiałość, to mój pierwszy wpis na forum.)