Witam serdecznie.
Z racji, że nikt nie jest mi w stanie jednoznacznie powiedzieć, czy to usterka czy tak ma być, postanowiłem napisać tutaj do fachowców.
Mam problem z wyciem sprężarki Delphi WA 6993 zamontowany w Astrze H 1.8 Z18XE 2004 rocznik przy załączonej klimatyzacji. Posiadam klimatronik. Wg poprzedniego właściciela i protokołu klimatyzacji rok temu zrobiono:
- wymiana tarczy sprzęgła,
- wymiana koła pasowego,
Dwa tygodnie później zrobiono:
- wymiana chłodnicy,
- wymiana oringów,
- wymiana zaworu rozprężnego,
- sprawdzenie sprężarki na stanowisku testowym,
- napełnienie klimatyzacji.
Na hałas z kompresora stwierdzili, że ten typ tak ma i nie ma się czym przejmować. Na wyłączonej klimie czasami co jakieś 1,5-2 sek słychać takie ni to tarcie ni to skrobanie, może jakaś wibracja. Nijak się to ma do prędkości obrotowej na biegu jałowym. Nie zawsze też występuje. Czy takie wycie to mogą być łożyska czy może to jakieś zaworki sterujące w środku tak wyją? Zielony jestem w temacie jeszcze, bo to pierwsze auto z klimą.
Ciśnienie czynnika wg ScanMyOpelCAN, przy wyłączonej pokazuje ok. 650 kPa, po uruchomieniu dobija do 1400 kPa, więc czynnik raczej nie ucieka. Wiem że te ciśnienie to tak bardziej orientacyjnie niż na prawdę, ale mniej więcej można się zorientować. Klima chłodzi praktycznie kilka sekund po włączeniu czy to rano czy w największy upał. Najbardziej kompresor jest słyszalny na biegu jałowym.
Znalezienie tej sprężarki graniczy prawie z cudem. Jedną namierzyłem na popularnym portalu aukcyjnym. Wg VIN, u mnie powinna być zamontowana 13124749 i tych sprężarek jest multum. Wg EPC moja również występuje jako zamiennik. Stwierdzenie, ten typ tak ma, jeździć nie przejmować się średnio mnie przekonuje. Jak dla mnie takie wycie nie jest normalne. Koszta zakupu czy regeneracji są dość wysokie, a boję się że z nową z czasem będzie to samo i tylko kasa w błoto. A może przerobić na jakąś tańszą i łatwiej dostępną kompatybilną z moim układem? Może być, że jak padnie to pociągnie ze sobą większe koszta, bo jakieś opiłki pójdą w obieg i po robocie.
Może ktoś już miał do czynienia z tym modelem i ona faktycznie tak ma? Przewertowałem kilkadziesiąt tematów podobnych, ale praktycznie nigdzie tego typu sprężarki nie było, a jak już była, to temat zazwyczaj kończył się bez rozwiązania lub wymianą sprężarki na regenerowaną ale bez dalszej historii tej sprężarki, czy chodzi cicho czy po jakimś czasie tak samo zaczyna wyć.
Załączam nagrany filmik z tego hałasu.
https://youtu.be/alUJnmEuat0
Pozdrawiam.
Grzegorz
Z racji, że nikt nie jest mi w stanie jednoznacznie powiedzieć, czy to usterka czy tak ma być, postanowiłem napisać tutaj do fachowców.
Mam problem z wyciem sprężarki Delphi WA 6993 zamontowany w Astrze H 1.8 Z18XE 2004 rocznik przy załączonej klimatyzacji. Posiadam klimatronik. Wg poprzedniego właściciela i protokołu klimatyzacji rok temu zrobiono:
- wymiana tarczy sprzęgła,
- wymiana koła pasowego,
Dwa tygodnie później zrobiono:
- wymiana chłodnicy,
- wymiana oringów,
- wymiana zaworu rozprężnego,
- sprawdzenie sprężarki na stanowisku testowym,
- napełnienie klimatyzacji.
Na hałas z kompresora stwierdzili, że ten typ tak ma i nie ma się czym przejmować. Na wyłączonej klimie czasami co jakieś 1,5-2 sek słychać takie ni to tarcie ni to skrobanie, może jakaś wibracja. Nijak się to ma do prędkości obrotowej na biegu jałowym. Nie zawsze też występuje. Czy takie wycie to mogą być łożyska czy może to jakieś zaworki sterujące w środku tak wyją? Zielony jestem w temacie jeszcze, bo to pierwsze auto z klimą.
Ciśnienie czynnika wg ScanMyOpelCAN, przy wyłączonej pokazuje ok. 650 kPa, po uruchomieniu dobija do 1400 kPa, więc czynnik raczej nie ucieka. Wiem że te ciśnienie to tak bardziej orientacyjnie niż na prawdę, ale mniej więcej można się zorientować. Klima chłodzi praktycznie kilka sekund po włączeniu czy to rano czy w największy upał. Najbardziej kompresor jest słyszalny na biegu jałowym.
Znalezienie tej sprężarki graniczy prawie z cudem. Jedną namierzyłem na popularnym portalu aukcyjnym. Wg VIN, u mnie powinna być zamontowana 13124749 i tych sprężarek jest multum. Wg EPC moja również występuje jako zamiennik. Stwierdzenie, ten typ tak ma, jeździć nie przejmować się średnio mnie przekonuje. Jak dla mnie takie wycie nie jest normalne. Koszta zakupu czy regeneracji są dość wysokie, a boję się że z nową z czasem będzie to samo i tylko kasa w błoto. A może przerobić na jakąś tańszą i łatwiej dostępną kompatybilną z moim układem? Może być, że jak padnie to pociągnie ze sobą większe koszta, bo jakieś opiłki pójdą w obieg i po robocie.
Może ktoś już miał do czynienia z tym modelem i ona faktycznie tak ma? Przewertowałem kilkadziesiąt tematów podobnych, ale praktycznie nigdzie tego typu sprężarki nie było, a jak już była, to temat zazwyczaj kończył się bez rozwiązania lub wymianą sprężarki na regenerowaną ale bez dalszej historii tej sprężarki, czy chodzi cicho czy po jakimś czasie tak samo zaczyna wyć.
Załączam nagrany filmik z tego hałasu.
https://youtu.be/alUJnmEuat0
Pozdrawiam.
Grzegorz