Witam
Zakładam tutaj temat w nadziei, że może ktokolwiek spotkał się z problemem dziwnego dźwięku podczas pracy klimatyzacji.
Pol roku temu podczas jazdy z włączoną klimatyzacją zaczal dochodzic dzwiek jakby wentylator wpadal w wibracje i telepał.
Silnik to 2.0 fordowski benzynowy wolnossący duratec w karoserii Volvo S80.
Udalo mi sie wyraznie zarejestrowac dzwiek z kabiny podczas jazdy. Miejsce gdzie jest on najbardziej słyszalny jest w okolicy schowka.
https://megawrzuta.pl/download/504091a3a...c2451.html
Kiedy to jest słyszalne?
? tylko na klimie. W momencie jak bylo to slychac i wylaczylem klime to momentalnie byla cisza. Dźwięk momentalnie ustawał. Po właczeniu kilmy po sekundzie od wyłączenia, dźwieku już nie ma. Pojawi się po ponownym przygazowaniu i hamowaniu silnikiem.
? nigdy na postoju. Zawsze podczas jazdy a zaczynalo byc slychac w skali 2-3.5 tys obrotow PODCZAS HAMOWANIA SILNIKIEM.
Intensywnosc i interwał telepania zmienial sie wraz z obrotami. Tak jakby ktoś coś szlifował/wiercił. Na przełomie pół roku, dźwięk stał sie coraz bardziej słyszalny.
? Przy okazji wymiany paska osprzetu i rolki, wymieniony został napinacz, który już też miał dosyć oraz zregenerowane zostały łożyska w alternatorze. Jak już borykałem się z problemem tego dźwięku, postanowiłem zregenerować sprężarkę, ktróą wszyscy zgodnie wskazywali jako winnego.
Zostało wymienione łożysko, uszczelnienia, koło, sprzęgło oraz cewka. Kompleksowo dokonałem regeneracji w zakładzie z bdb opiniami. Z resztą regenerowałem tam też sprężarkę w drugim auzie. Reszta była w stanie bdb.
? Obecnie dźwięk generowany jest tylko jak temp zewnętrzna jest wyższa niż 15 stopni. W granicach 15 stopni usilnie próbowałem go wygenerować i nie udało mi się. Wystarczy jak zrobiło sie ciepło i dźwięk mam na zawołanie przy hamowaniu silnikiem.
Poczatkowo jak dzwiek byl slaby to wymienilem wentylator. Identyczny objaw podczas jazdy na klimie mialem w drugim aucie i przy pewnych obrotach przy pedzie powietrza wentyl wpadal w wibracje. Tutaj to nie pomogło jak i nie pomogła naprawa elementów osprzętu ani sprężarki mimo, że dźwięk wyraźnie zmienia intensywność w
Zakładam tutaj temat w nadziei, że może ktokolwiek spotkał się z problemem dziwnego dźwięku podczas pracy klimatyzacji.
Pol roku temu podczas jazdy z włączoną klimatyzacją zaczal dochodzic dzwiek jakby wentylator wpadal w wibracje i telepał.
Silnik to 2.0 fordowski benzynowy wolnossący duratec w karoserii Volvo S80.
Udalo mi sie wyraznie zarejestrowac dzwiek z kabiny podczas jazdy. Miejsce gdzie jest on najbardziej słyszalny jest w okolicy schowka.
https://megawrzuta.pl/download/504091a3a...c2451.html
Kiedy to jest słyszalne?
? tylko na klimie. W momencie jak bylo to slychac i wylaczylem klime to momentalnie byla cisza. Dźwięk momentalnie ustawał. Po właczeniu kilmy po sekundzie od wyłączenia, dźwieku już nie ma. Pojawi się po ponownym przygazowaniu i hamowaniu silnikiem.
? nigdy na postoju. Zawsze podczas jazdy a zaczynalo byc slychac w skali 2-3.5 tys obrotow PODCZAS HAMOWANIA SILNIKIEM.
Intensywnosc i interwał telepania zmienial sie wraz z obrotami. Tak jakby ktoś coś szlifował/wiercił. Na przełomie pół roku, dźwięk stał sie coraz bardziej słyszalny.
? Przy okazji wymiany paska osprzetu i rolki, wymieniony został napinacz, który już też miał dosyć oraz zregenerowane zostały łożyska w alternatorze. Jak już borykałem się z problemem tego dźwięku, postanowiłem zregenerować sprężarkę, ktróą wszyscy zgodnie wskazywali jako winnego.
Zostało wymienione łożysko, uszczelnienia, koło, sprzęgło oraz cewka. Kompleksowo dokonałem regeneracji w zakładzie z bdb opiniami. Z resztą regenerowałem tam też sprężarkę w drugim auzie. Reszta była w stanie bdb.
? Obecnie dźwięk generowany jest tylko jak temp zewnętrzna jest wyższa niż 15 stopni. W granicach 15 stopni usilnie próbowałem go wygenerować i nie udało mi się. Wystarczy jak zrobiło sie ciepło i dźwięk mam na zawołanie przy hamowaniu silnikiem.
Poczatkowo jak dzwiek byl slaby to wymienilem wentylator. Identyczny objaw podczas jazdy na klimie mialem w drugim aucie i przy pewnych obrotach przy pedzie powietrza wentyl wpadal w wibracje. Tutaj to nie pomogło jak i nie pomogła naprawa elementów osprzętu ani sprężarki mimo, że dźwięk wyraźnie zmienia intensywność w