Witam, mam problem z klimatyzacja w dodatku w swoim aucie. Klimatyzacja dzialala jak nalezy ale standardowo nieszczelny byl waz HP ktory idzie po gorze chlodnicy - przegnil pod obejma. Auto potrzebowalem na szybko bo jechalo na wynajem wiec wycialem nieszczelna czesc z portem HP i zakulem waz guowy na nowo ale nie ma juz portu HP. Kolejna nieszczelnosc na zagieciu rurek parownika wiec deska wywalona, masa roboty bo na szybko, nowy parownik, przy okazji calej zabawy wymienilem tez skraplacz kompletny z osuszaczem. Uklad szczelny, uzupelnilem czynnik (tylko przez port LP) i klima ruszyla, ale po 5 min pracy caly przewod LP w lodzie. Pochodzilo to chwile i odstawilem auto. Nastepnego dnia klima juz nie startowala. Wymienilem zawor rozprezny. Zawor w sprezarce jest zasilany normalnie 12V, sprzeglo zrywalne jest cale. Czujnik cisnienia rowniez sprawny. Podmienilem z drugiej skody w ktorej wszystko dziala sprezarke i dalej klima nie rusza. Czego jeszcze nie sprawdzilem? Przekaznik pod podluznica ? Gdyby byl nie sprawny bylo by napiecie na zawor sterujacy kompresora? Wentylatory daja sie wysterowac normalnie, wiec sprawne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-09-13, 10:14:13 przez Jarek79kk.)
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Fabia II 1,4tdi
19 Odpowiedzi, 11740 Wyświetleń
Sprawdź kostki przy sterowniku od dołu. Ten wycięty przewód zakułeś na gładką rurkę? :o
sterownik zaraz sprawdze bo dopiero zwolnil mi sie podnosnik
NIE, NIE ZAKULEM NA GLADKA RURKE, czy na tym forum kazdego z góry macie za idiote? ma kostce przy kompresorze mam +/- 12V, ale jak mam wpiety miernik i dodatkowo zarowke P21W to spada do 0,00V
Obstawiam cewke.
jaka cewke kompresor jest na zaworze - zawor nowy
od zaworu do sterownika w kabinie ciaglosc przwodu jest, podaje napiecie przy wejsciu przy sterowniku i klima dziala miernik pokazuje 11,98 a zadna zarowka nie swieci sterownik w kabinie - panel - do wymiany
Po Twojej wypowiedzi zaczynam mieć Ciebie za Idiote i Kretyna. Dostałeś proste pytanie na które obruszyles się jak żaba która ma okres. Miernik nic Tobie nie powie. Możesz gubić napięcie pod obciążeniem. Także żarówka prawde Tobie powie a nie miernik. Podawaj na krótko napięcie na sekcjach i sprawdzaj żarówka a nie miernikiem
fgazudt napisał(a):Po Twojej wypowiedzi zaczynam mieć Ciebie za Idiote i Kretyna. Dostałeś proste pytanie na które obruszyles się jak żaba która ma okres. Miernik nic Tobie nie powie. Możesz gubić napięcie pod obciążeniem. Także żarówka prawde Tobie powie a nie miernik. Podawaj na krótko napięcie na sekcjach i sprawdzaj żarówka a nie miernikiem zmien forum trolu jak nie umiesz czytac ze zrozumieniem albo cofnij sie do szkoly podstawowej
jeszcze jedna rzecz...disgnoskop pokazuje mi cisnienie 5 bar z czujnika cisnienia, ktory jest zasilany po stacyjce 12V a wychodzi z niego 2,4V tylko, i tyle samo wchodzi do panelu sterowania. czy nie za malo?
Jarek79kk napisał(a):NIE, NIE ZAKULEM NA GLADKA RURKE, czy na tym forum kazdego z góry macie za idiote?Nie ale znam takich idiotów Jarek79kk napisał(a):ma kostce przy kompresorze mam +/- 12V, ale jak mam wpiety miernik i dodatkowo zarowke P21W to spada do 0,00V Ty tam masz sygnał PWM Jarek79kk napisał(a):jeszcze jedna rzecz...disgnoskop pokazuje mi cisnienie 5 bar z czujnika cisnienia, ktory jest zasilany po stacyjce 12V a wychodzi z niego 2,4V tylko, i tyle samo wchodzi do panelu sterowania. czy nie za malo? Do sprawdzenia czujnika mam przyrząd który mi oblicza ciśnienie ze wskazań, jeśli diagnoskop pokazuje 5 bar a na zegarach masz też 5 bar to nie widzę problemu.
napisalem "zakulem" a nie "zalozylem waz na rurke" ;-)
tak wiem ze PWM ale calkowicie na 0 chyba nie powinien spasc ? ale pomijajac juz to...czy przy cisnieniu 5 bar wyjscie z czujnika cisnienia to tylko 2,6V ??? obstawialem panel sterowania climatic ale .... wczesniej sprawdzalem tylko wartosc cisnienia diagnoskopem stad zalozylem ze jest dobry bo ECU widzi tyle ile na manometrze, a dzis dodatkowo przemieryzlem i te 2,6V wydaje mi sie za male przy prawidlowym cisnieniu. juyto podmienie czujnik ciosnienia i sprawdze pytanie... jesli zamarzal przewod przez zablokowany zawor rozprezny to czy elektrycznie moglo cos nie wytrzymac ? jak np sterownik - panel ?
Upierasz się, a już Ci Whisky wytłumaczył, że bez wysterowania PWM specjalnym przyrządem będziesz dalej się błąkał w domysłach. Chcesz robić A/C musisz się w to urządzenie wyposażyć. Czasy 0/1 sprzęgiełek +12V powoli odchodzą do lamusa.
Jarek79kk napisał(a):napisalem "zakulem" a nie "zalozylem waz na rurke" ;-) Ja rozumiem co napisałeś, nie martw się. Proszę masz piękne zakucie przewodu, jak widać jest to sprasowane urządzeniem które nie kosztuje 1000zł więc ktoś to robił kto ma mocne urządzenie i tak zrobił to mało profesjonalnie. https://youtu.be/aQsM_ko5HWg Jarek79kk napisał(a):tak wiem ze PWM ale calkowicie na 0 chyba nie powinien spasc ?To jest sygnał i z tego co wiem to tego tak nie zmierzysz. Jarek79kk napisał(a):czy przy cisnieniu 5 bar wyjscie z czujnika cisnienia to tylko 2,6V ???Nie mogę Ci na to odpowiedzieć na 100% ale są dwa rodzaje tych włączników o których mówimy i z tego co wiem to te właśnie działają w ten sposób że im wyższe napięcie tym komputer wie że jest wyższe ciśnienie, więc jak dla mnie to raczej nie będzie to. Komputer musi widzieć prawie idealnie te ciśnienie bo inaczej nie mógł by regulować sprężarką i silnikiem. Jarek79kk napisał(a):sprawdzalem tylko wartosc cisnienia diagnoskopem stad zalozylem ze jest dobry bo ECU widzi tyle ile na manometrzeWięc jest ok, ty tam masz 3 pin czyli +/-/+ wyjscie Jarek79kk napisał(a):pytanie... jesli zamarzal przewod przez zablokowany zawor rozprezny to czy elektrycznie moglo cos nie wytrzymac ? jak np sterownik - panel ?Nie, wcześniej zerwie zabezpieczenie na kole pasowym. Może tym tropem idz i sprawdz czy jest w ogóle sztywne? Ty tam masz sprężarkę bez cewki.
czujnik 3 pin, sprawdzilaem przed chwila na passacie z takim samym czujnikiem i tak samo jest jak u mnie w skodzie wiec czujnik dobry i pokazuje dobrze... po stacyjce jest 2,4 po wlaxczeniu pracy jak cisnienie rosnie to i wartosc sie zmienia , wentylatory starrtuja przy 3,5 V jakos...ogolnie powoli to napiecie rosnie...wiec wykluczam czujnik
sprzeglo sztywne jest sprawne, zreszta podajac na krotko do zawori na sprezarce napiecie, klima dziala (podaje 6V) wiem ze mam sprezarke bez cewki :-) ponownie obstawiam panel, czekam na inna skode ktore wroci z wynajmu i podmienie na zawor kompresora przewod wychodzi bezposrednio z panelu sterownaia climatic...pin 15
panel podmieniony i bez zmian, pozostalo mi sprawdzic instalacje elektryczna
ewentualnie jaki sygnal musi dojsc do panelu sterowania zeby podl on sygnal na zawor sprezarki z czujnika cisnienia klimatyzacji dochodzi prawidlowo inne jakie czy ktos wie?
Jedź z tym do porządnego warsztatu i tam podadzą na sprężarkę prawidłowy sygnał i będziesz w domu.
Sprawdź bez wtyczki przy kompresorze.
obser napisał(a):Jedź z tym do porządnego warsztatu i tam podadzą na sprężarkę prawidłowy sygnał i będziesz w domu.tak tu sie mozna dowiedziec ze jest sie niepozadnym warsztatem...zakuwa sie na gladka rurne i podaje zly sygnal na kompresor....i bede w domu z czym? na sprezarke podalem sygnal i dziala ! bez znaczenia czy dobry czy zly jest sygnal ale podajac go chwilowo mam prace sprezarki wiec wykluczam jej uszkodzenie ponadto...mam 2 taka sam skode i pozamienialem kazdy element z ukladu klimatyzacji czujnik cienienia, wlacznik wentylatorow, panel sterowania, sprezarke, sterownik pod podluzanica...w opisywanej skodzie nadal brak rozwiazania, w skodzie ktora mam na podmiane klima dziala na elementach z 2 skody zostaje chyba tylko wiazka...wyciagajac deske do wymiany parownika moze gdzies cos sie uszkodzilo...jedyny blad jak doszedl po tej calej robocie to przerwa w sygnale z anteny radia, wtyczka przy radiu jest ok, wiec moze faktycznie cos sie z ta wiazka uszkodzilio i przy okazji od klimy cos...bede wyciagal jeszcze raz deske dojscie do wtyczek panelu sterowania jest tak zle ze ciecko wpiac sie nawet na jakis pomiar Whisky napisał(a):Sprawdź bez wtyczki przy kompresorze.co bez wtyczki? Jarek79kk napisał(a):Whisky napisał(a):Sprawdź bez wtyczki przy kompresorze.co bez wtyczki? Sprawdź samą wtyczkę, no nie wiem jak Ci mogę prościej napisać. Może kabelek naderwany przy pinie. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości