Temat: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Witam. Cała instalacja została wypłukana, nowy skraplacz, osuszacz, sprężarka (uległa uszkodzeniu). I moje pytanie: na tabliczce znamionowej sprężarki jest napisane że 250 ml oleju zxl 100pg trzeba zalać. Czy ta ilość już wystarczy czy trzeba zaaplikować jeszcze w parownik, skraplacz, węże jeszcze Olej? Bo nie mogę znalesc konkretów. I czy ten Olej to pag 100?

2

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Musisz zaaplikować tyle oleju do całego układu ile fabrycznie przewidziano. Część możesz wlać do nowej sprężarki, resztę przy napełnieniu z bardzo długą próżnią. A konkrety? Traktor, ciężarówka ,koparka,samochód, marka, model, rok produkcji, nieraz typ sprężarki i w katalogu się znajdzie ilość czynnika i ilość i typ oleju dla całego układu.

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Sorry.. Nie napisałem. Passat b5 1.9tdi 90 km. Właśnie nie chcem przeładować oleju. Wiem tylko ze w sprężarke wchodzi 250. To te 250 podzielić na elementy? 180 sprężarka, 30 parownik, 30 skraplacz itd?

4

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Olej wylać ze sprężarki. Czy to Denso, czy Zexel stosować olej PAO 68, lub lepiej PAG 46 w ilości 250 ml na cały układ, więc spokojnie możesz 150 zostawić w sprężarce, a 100 dołożyć przy serwisie. Czynnik R134a 650-700g. Oryginalny symbol oleju fabrycznego przy Zexel G052 154/200 A2, a przy Denso G052 300 A2

5

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Na tabliczce na sprężarce jest napisane oil: zxl 100 pg. Czy jak wleje pag 100 to się coś stanie?

6

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Nie wiem, wróżką nikt nie jest. Ja Ci spisałem dane z katalogu Hella jakie oleje i ilości przewidział producent samochodu, który ten układ projektował. Sprężarki nie są dedykowane do marki. O ile pamiętam, to masz układ na dyszy rozprężnej, więc gęstość oleju może mieć tu znaczenie. Inaczej, u mnie byś nie dostał PAG100, a PAG46. Co zrobisz, Twoja sprawa.

7

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Ktoś ma może doświadczenie z tym olejem?

8

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Wydałeś sporą kasę na porządną naprawę układu, a teraz widzę kombinujesz jak przyoszczędzić na wlanym do sprężarki tak naprawdę nie wiadomo jakim oleju? Ja, jak i tam by był już wlany PAG 46 i tak nalałbym świeży porządnej firmy np. Errecom. 250 ml, akurat opakowanie handlowe, możesz nabyć. Chcesz poprawiać konstruktorów?
Ja widzę problem, ale gdzie indziej. Prawie wszystkie serwisy mają w maszynach PAG46 i tak jadą zmieniając jego parametry. Jak jest inny olej, to powinno się zaprogramować maszynę na brak dodawania oleju i zaaplkować go ręcznie.

Ostatnio edytowany przez obser (2021-07-15 15:55:19)

Post's attachments

IMG_0160.JPG 411.59 kb, nigdy jeszcze nie pobrano pliku. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

9

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

I tak zrobię. Wleje pag 46 na pewno. Tylko wracając do tematu wlać do spreżarki ile a do parownika ile itd. Żebym miał pewność że jest ok.

10

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Do żadnego parownika, 150 do sprężarki, a reszta (100) przy serwisie. I próżnia do 60 min.

11

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Przy jakim serwisie? Nie wystarczy azot, próżnia i gaz? Nie zajmuje się tym zawodowo więc pytam.

12

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Wystarczy, tylko dodaj do tego aplikator oleju, jest to takie urządzenie jakby strzykawka z portem LP. Sorry, nie zakładałem, że robisz to sam, bo i nawet nie wolno.

13

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

obser napisał/a:

Czy to Denso, czy Zexel stosować olej PAO 68, lub lepiej PAG 46

Co za bzdury. Wyrosłeś tu na eksperta, ale w pewnych kwestiach pozostałeś ignorantem.
Nie bez przyczyny różne konstrukcje sprężarek wymagają środków smarnych o różnych właściwościach. Rodzaj oleju jest po modelu najważniejszą informacją na etykiecie sprężarki i trzeba tego bezwzględnie przestrzegać.
Powiesz, że to dane z katalogu - to bzdury. Producent sprężarki jest najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy jak postępować z ich produktem.

14

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

W życiu się nie zgodzę, rodzaj i parametry oleju dobiera projektant układu chłodniczego. Ewentualnie autor wątku ma źle dobraną sprężarkę, bo czy ktoś widział Passata B5 z olejem innym niż PAG46? Nawet jeszcze oryginalne wlepki producenta o tym informują.

15

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

To się nie zgadzaj. "Projektant układu chłodniczego" traktuje olej jako zło konieczne i najchętniej pozbył się go.
Olej jest potrzebny wyłącznie dla mechanizmu sprężarki, w pozostałych elementach instalacji chłodniczej powoduje same problemy. Wyłącznie konstrukcja sprężarki i materiały użyte do jej wykonania determinują jaka lepkość oleju zapewni jej poprawną pracę.

16

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

O tym, że olej to zło to wiem. Ale jeśli autor wymieniał wszystko na nowe, to domniemałem , że dobrał sprężarkę wg zaleceń producenta. A w Passacie B5 nie ma innego układu jak na PAG46. Jeśli ktoś taki widział, to niech mnie oświeci, że na zachowanej wlepce producenta zalecanym olejem był PAG100. A B5 i Superb I to jeszcze niedawno najczęściej serwisowane (szczególnie u mnie) auta.

17

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Sprężarka jest taka jaka była tylko, że sprawna.

18

Odp: Płukanie układu i pierwsze uruchomienie

Temat można uznać za zamknięty. Olej pag 46, 150g w sprężarke, 100g przy napełnianiu. Wszystko działa, klima chłodzi więc dziękuję za pomoc.