Temat: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Witam. Bardzo proszę o pomoc, mam problem z agregatem . Mianowicie pod obciążeniem podczas chłodzenia agregat gaśnie jak by go coś blokowało. Sprawdzone sprężanie na cylindrach, sprawdzone wtryski, przełożona pompa wtryskowa z innego agregatu, w paliwie nie ma powietrza. Wygląda na to że generator dławi silnik pod dużym obciążeniem. Jedyne co mi pozostało to przełożyć generator z innego agregatu , lecz ten wygląda na sprawny . Prądy na fazach do 26A. Na grzaniu silnik chodzi , wystarczy załączyć chłodzenie na 1 komorze i silnik zaraz gaśnie. Jedyne błędy jakie występują to A41 oraz A38,A39 (mam rozpiskę ).Generator zasila trzy komory.
Bardzo proszę o pomoc gdyż mam takie dwa agregaty do naprawy , a kończą mi się już pomysły?

Ostatnio edytowany przez marcinj25101980 (2014-06-29 12:36:14)

2

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Ten silnik dźwignie dwa takie generatory. Jeśli wyświetlany błąd  to "engine stalled" to sprawdź podstawę filtra paliwa, wymień w niej uszczelniacze. Ewentualnie możesz dołożyć elektryczną pompę paliwa (na płycie sterownika jest dodatkowe okablowanie), ale jeśli w podstawie filtra jest problem to i dodatkowa pompa nie pomoże.

Ostatnio edytowany przez freegass (2014-06-29 13:36:55)

forum.klimatyzacja.pl

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Dziękuję za odpowiedź. Sugerujesz że dostaje powietrze czy może coś innego?
Połączenie filtr-pompa wtryskowa dałem na przezroczystym przewodzie paliwowym i nie widać powietrza.
Dodam że po ponownym włączeniu pali od razu więc nie stawiam  na zapowietrzenie układu.

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Witam ponownie. Właśnie przełożyłem podstawę filtra wraz z filtrem ze sprawnego agregatu i dalej to samo. Gaśnie po chwili. Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Ostatnio edytowany przez marcinj25101980 (2014-06-29 18:00:13)

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Witam ponownie. Zastanawia mnie jeszcze czy mogła się przestawić kolejność dawkowania paliwa.
Zachowanie jest takie że silnik ewidentnie wykazuje brak mocy , im większe obciążenie tym bardziej go dusi i w końcu gaśnie. Bardzo proszę o pomoc.

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Witam. Czy nikt nie jest mi w stanie udzielić pomocy?
Dodam że po przyjściu na 14-tą do pracy okazało się że szef wezwał serwis zewnętrzny. Podobno tylko regulowali obroty. Po moim przyjściu agregat pracował, zmieniłem mu ustawienia temperatur i po chwili zgasł. Ten sam objaw. Po wykasowaniu błędów ponownie odpalony chodzi do 19-tej z różnymi ustawieniami i nic.
W takim razie mam pytanie czy na pewno wystarczyło wyregulować obroty i jak zrobić to poprawnie. W instrukcji piszą coś o regulacji w trybie rozmrażania i tylko na pierwszej komorze na chłodzeniu. Mam problem z tymi podpunktami, po co luzować te śruby jak tam nie ma na nich regulacji?
1) Loosen but do not remove the 4--speed solenoid
mounting nuts.
2) Turn the jacking nut, allowing the solenoid to
move along the slots until the desired high speed is
reached. Tighten the solenoid mounting bolts and
verify correct high and low speed RPM.
Proszę o podpowiedź.

7

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

1) poluzuj ale nie wyciagaj srub mocujacych slenoid predkosci obrotowej,
2)przesuwajac selenoid za pomoca sruby regulacyjnej ustaw wysokie obroty silnika(1850rpm). dokrec sruby mocujace i sprawdz predkosc wysoka i niska.

tak jak piszesz, wlaczony tylko pierwszy przedzial na rozmrazaniu.

wymien czujnik obrotow silnika

Ostatnio edytowany przez maras954 (2014-07-01 00:31:51)

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem że chodzi o regulację śrubą nad cięgnem gaszenia silnika , bo z tego co widziałem to na wyjściu z solenoidu jest też regulacja. Mam jeszcze pytanie co do czujnika obrotów, co się może z nim dziać bo zawsze myślałem że czujnik albo działa albo nie działa i silnik po prostu nie odpali.
Rozumiem że chodzi o ten czujnik na kole zamachowym.

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Witam ponownie. Szanowni koledzy z forum czy ktoś mi potrafi udzielić odpowiedzi po co luzować te cztery śruby na solenoidzie skoro nie ma na nich regulacji ?
I jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie dlaczego w tych agregatach nagminnie padają czujniki rozmrażania i co ciekawe tylko w pierwszej komorze. Wymieniłem ich już chyba z 10 ?

10

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Witam . W związku z powracającą falą upałów wspaniałe vectorki znowu zaczęły gasnąć .
Ponieważ sama regulacja obrotów nie zawsze pomaga mam pytanie jak sprawdzić czy dawka paliwa jest dobrze ustawiona i jak ją właściwie wyregulować . Nie znalazłem nic na temat tej magicznej śrubki koło cewki start/stop zabezpieczonej tulejką metalową .Skoro sama regulacja śrubami niskie/wysokie obroty nie pomaga to może trzeba coś jeszcze podregulować.
Problem jest taki że, agregat w chwili duszenia się nie reaguje na ruchy cięgna z solenoidu nie ważne czy jest na niskich czy wysokich obrotach i tak gaśnie.
Bardzo proszę o pomoc .

11

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

zacznij od poczatku, odkrec korek wlewu paliwa, przedmuchaj rurke paliwowa od pompy do zbiornika paliwa azotem albo sprezonym powietrzem, odpowietrz uklad, upewnij sie czy jest paliwo i zostaw zbiornik z otwartym wlewem paliwa.zakladam ze sprawdziles filterek na wejsciu do pompy

12

Odp: carrier vector 1850 mt dławi silnik pod obciążeniem

Dziękuję za odpowiedź, lecz nie wydaje mi się by to było po stronie paliwa gdyż przekładałem podstawę filtra wraz z filtrem ze sprawnej naczepy , zakładałem też przezroczysty przewód paliwowy pomiędzy ręczną pompkę i pompę wysokiego ciśnienia i dalej to samo. Wygląda to tak jak by coś po stronie mechanicznej pod pompą wtryskową gasiło silnik ciągnąc to cięgno poprzeczne w pompie to co blokuje Pompę przed wyjęciem.
Dodać jeszcze mogę że nie jest to już problem jednego czy dwóch agregatów. Mam ich pod opieką około 50.
ten problem wystąpił już w 8 . Wygląda to tak jak by coś się rozregulowało po stronie mechanicznej . Może ja coś źle robię podczas regulacji obrotów . W paru pomogło delikatne zwiększenie dawki paliwa lecz nie wiem czemu się to mogło rozregulować . Agregaty mają 2.5 roku i przebieg między 4000-5000 Mth.