Forum Klimatyzacja
Do fachowców part 2. - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Do fachowców part 2. (/showthread.php?tid=101)



Do fachowców part 2. - Guest - 2006-03-05

Witam... Znów muszę waz zatrudnić Smile.
1.Co sie robi gdy zawor nadcisnieniowy na sprezarce sie otworzyl (nie widac zaolejenia tylko brak zaslepki)...
2. Czy filtr osuszacz ma wplyw na cisnienia w ukladzie (uklad byl dlugo otwarty a auto ma 7 lat) ??
3. Niech mi ktos napisze czy te 5-6 bar wys cisnienia po nabiciu to za malo ??
4. Czy jak uklad ma miec 750-800g a ja go nabilem 780 to moze miec wplyw na nizsze cisnienie po stronie wys. cis. ??
Dzieki i pozdrawiam Smile


Do fachowców part 2. - Guest - 2006-03-05

O który zawór Ci chodzi?zawór dostępu czy bezpieczeństwa.Ten pierwszy nie musiał się otworzyć jeżeli nie ma zaślepki,drugi normalnie jej nie ma.
Filtr ma wpływ ale zależy o jaki chodzi na ssaniu czy na tłoczeniu.
Podaj również ciśnienie na ssaniu.
5-6 bar przy niskiej temp.zewn.może być zwłaszcza jeżeli w tym samochodzie wentylator skraplacza od razu się załącza.
Napełnienie OK.
NA przyszłość podawaj więcej szczegułów,zacznij od typu samochodu,ciśnień ew temp.na powrocie.
Pozdrawiam


Do fachowców part 2. - Guest - 2006-03-05

Dzieki za odp..... Jak sprawdzic temp na powrocie ?? Chodzi o zawor nadcisnieniowy na sprezarce a filtr osuszajacy na tloczeniu. Chodzi o Octavie 1.9 TDI z manualna klima. Fakt wlacza sie od razu wentylator. Pozdrawiam.


Do fachowców part 2. - Guest - 2006-03-05

Temperaturę możesz zmierzyć na rurce powrotnej.
przy takiej pracy wentylatora wszystko jest ok.,a zaślepkęę ktoś sobie pewnie zabrał .Przy tym ciśnieniu filtr nie blokuje .


Do fachowców part 2. - skylark - 2006-03-08

Cytat:Witam... Znów muszę waz zatrudnić Smile.
1.Co sie robi gdy zawor nadcisnieniowy na sprezarce sie otworzyl (nie widac zaolejenia tylko brak zaslepki)...
2. Czy filtr osuszacz ma wplyw na cisnienia w ukladzie (uklad byl dlugo otwarty a auto ma 7 lat) ??
3. Niech mi ktos napisze czy te 5-6 bar wys cisnienia po nabiciu to za malo ??
4. Czy jak uklad ma miec 750-800g a ja go nabilem 780 to moze miec wplyw na nizsze cisnienie po stronie wys. cis. ??

1. Jak się otworzy to wywali tym zaworem czynnik wraz z olejem do poziomu ok 25atm. Pozostawi mocno zaolejoną okolicę.
2. Ma duże znaczenie dla poprawności działania układu. W krańcowych sytuacjach może całkowicie zablokować przepływ. Może również wpływać na pośrednie blokowanie zaworu rozprężnego.
3. Wszystko to zależy od modelu samochodu i temperatury zewnętrznej. Zawsze należy rozpatrywać ciśnienia z obu części układu a nie tylko wysokiego.
4. Wpływ niezauważalny.