Forum Klimatyzacja
Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza (/showthread.php?tid=662)



Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-01

Witam !
Mam problem z Honda Accord 98r 2.0i VTEC. Na początku po stronie wysokiego ciśnienia występowało zbyt duże ciśnienie. Zgodnie z zaleceniami wymieniłem filtr-osuszacz, przy okazji zamieniłem nieco stary zniszczony skraplacz na inny w lepszej kondycji. Problem wysokiego ciśnienia zginął ale pojawił się następny. Po stronie niskiego ciśnienia odparowanie przy najwyższych obrotach wentylatora wynosi +3 stopnie. Na stopniu 1 lub 2 waha się w granicach 0 i gdy spada poniżej wyłącza sprężarkę po ok 1,5 min. Nie wspomnę o juz o dużo krótszym czasie podczas jazdy. Wymieniłem następnie zawór rozprężny i efektu BRAK. Postanowiłem na chwilę wypiąć czujnik z termometrem który znajduje się na parowniku i sprawdzić jak zachowa się układ. Po krótkiej przejażdżce parownik rzeczywiście oblodził. Próbowałem już wszystkich wariantów ilości czynnika. Przy większych wartościach freonu ciśnienie jest zbyt wysokie - powyżej 22 bar. Proszę o pomoc ! Pozdrawiam


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - j_a_c - 2007-07-01

wyjaśnij jaki jest problem bo ja nie mogę zrozumieć co jest nie tak??? jaka temp na kratkach wylotowych


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-01

Problem polega na wyłączaniu sprężarki na niskich obrotach wentylatora nawiewu. Spada wartość niskiego ciśnienia do minusowej temperatury i obladza parownik. Na parowniku znajduje sie termostat który wysyła sygnał żeby wyłączyć sprężarkę.


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-01

Wydaje mi się że problem tkwi w nieprawidłowej pracy wentylatorów które po załączeniu przycisku A/C startują jednocześnie i pracują non stop.


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - j_a_c - 2007-07-01

to normalne właśnie po to jest ten termostat , jak parownik trochę juz jest brudny do czasem dziwnie działa,może w tym problem


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-01

Z tego co wiem sprężarka w poprawnie działającym układzie powinna pracować bez większych przerw. Na najwyższych obrotach nawiewu układ działa poprawnie, gdyż zwiększa sie temp. odparowania. Podczas jazdy przy nieco niższych temperaturach może wyłączać sprężarkę i trzymać ją dopóki parownik nie rozmroźi się. Myślę że praca 2 wentylatorów za bardzo przechładza układ. Według mnie przy włączeniu klimy powinien startować tylko jeden z wentylatorów a drugi załączać się przy zbyt wysokiej temp. silnika lub ciśnieniu układu klimy. Pozdrawiam


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-01

A co do parownika: Wyciągałem, czyściłem, i odgrzybiałem. Jest OK Smile


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-03

Osoby w temacie proszę o podpowiedź !


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - senior - 2007-07-03

układ pracuje jak najbardziej prawidłowo( sprężarka ma prawo sie wyłączać), jak Twoim zdaniem powinien pracować?


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - radekklimat - 2007-07-04

czy parownik jest czysty bo moze nie ma odbioru ciepla i dlatego zaladza sie


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - Klimatyzacja samochodowa - 2007-07-05

Parownik jest czysty. Wyciągałem go gdy zmieniałem zawór rozprężny. Na pierwszym i 2 stopniu nawiewu sprężarkę wyłącza co kilka sekund. Prawidłowo działający ukł. klimatyzacji na niższych obrotach działa znacznie dłużej. W bardzo dobrych układach np. Toyoty układ dostosowuje obroty wentylatora bądź prace wentylatora w zależności od ciśnień i wtedy układ nawet na najniższych obrotach nie jest wyłączany. Poza tym myślę ze skoro są 2 wentylatory w Hondzie Accord to przy włączonej klimie powinien chodzić jeden a drugi załączać sie okresowo w przypadku gdy wysokie ciśnienie będzie zbyt duże lub załącza go temp. silnika. A w tym przypadku po włączeniu A/C startują oba wentylatory i występuje za duże przechłodzenie parownika. To moje własne wnioski więc mogę się mylić


Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza - wally - 2007-07-05

Chcialbym miec taki problem... kurde w hondach jednak ta klima nie jest majstersztykiem, u mnie za to wystepuje zbyt duze cisnienie po stronie wysokiego (ok 26 bar) i skraplacz jest ciagle goracy...