Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z Honda Accord 98r 2.0i - parownik obladza

12 Odpowiedzi, 12570 Wyświetleń

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-01, 15:47:25
Nowy użytkownik
#1
Witam !
Mam problem z Honda Accord 98r 2.0i VTEC. Na początku po stronie wysokiego ciśnienia występowało zbyt duże ciśnienie. Zgodnie z zaleceniami wymieniłem filtr-osuszacz, przy okazji zamieniłem nieco stary zniszczony skraplacz na inny w lepszej kondycji. Problem wysokiego ciśnienia zginął ale pojawił się następny. Po stronie niskiego ciśnienia odparowanie przy najwyższych obrotach wentylatora wynosi +3 stopnie. Na stopniu 1 lub 2 waha się w granicach 0 i gdy spada poniżej wyłącza sprężarkę po ok 1,5 min. Nie wspomnę o juz o dużo krótszym czasie podczas jazdy. Wymieniłem następnie zawór rozprężny i efektu BRAK. Postanowiłem na chwilę wypiąć czujnik z termometrem który znajduje się na parowniku i sprawdzić jak zachowa się układ. Po krótkiej przejażdżce parownik rzeczywiście oblodził. Próbowałem już wszystkich wariantów ilości czynnika. Przy większych wartościach freonu ciśnienie jest zbyt wysokie - powyżej 22 bar. Proszę o pomoc ! Pozdrawiam
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-07-01, 20:49:50
Użytkownik
#2
wyjaśnij jaki jest problem bo ja nie mogę zrozumieć co jest nie tak??? jaka temp na kratkach wylotowych
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-01, 20:55:51
Nowy użytkownik
#3
Problem polega na wyłączaniu sprężarki na niskich obrotach wentylatora nawiewu. Spada wartość niskiego ciśnienia do minusowej temperatury i obladza parownik. Na parowniku znajduje sie termostat który wysyła sygnał żeby wyłączyć sprężarkę.
  • Odpowiedz

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-01, 20:59:12
Nowy użytkownik
#4
Wydaje mi się że problem tkwi w nieprawidłowej pracy wentylatorów które po załączeniu przycisku A/C startują jednocześnie i pracują non stop.
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-07-01, 21:01:12
Użytkownik
#5
to normalne właśnie po to jest ten termostat , jak parownik trochę juz jest brudny do czasem dziwnie działa,może w tym problem
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-01, 21:09:29
Nowy użytkownik
#6
Z tego co wiem sprężarka w poprawnie działającym układzie powinna pracować bez większych przerw. Na najwyższych obrotach nawiewu układ działa poprawnie, gdyż zwiększa sie temp. odparowania. Podczas jazdy przy nieco niższych temperaturach może wyłączać sprężarkę i trzymać ją dopóki parownik nie rozmroźi się. Myślę że praca 2 wentylatorów za bardzo przechładza układ. Według mnie przy włączeniu klimy powinien startować tylko jeden z wentylatorów a drugi załączać się przy zbyt wysokiej temp. silnika lub ciśnieniu układu klimy. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-01, 21:10:41
Nowy użytkownik
#7
A co do parownika: Wyciągałem, czyściłem, i odgrzybiałem. Jest OK Smile
  • Odpowiedz

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-03, 09:23:33
Nowy użytkownik
#8
Osoby w temacie proszę o podpowiedź !
  • Odpowiedz

senior

  2007-07-03, 18:45:05
Zaawansowany użytkownik
#9
układ pracuje jak najbardziej prawidłowo( sprężarka ma prawo sie wyłączać), jak Twoim zdaniem powinien pracować?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-04, 17:24:18
Moderator
#10
czy parownik jest czysty bo moze nie ma odbioru ciepla i dlatego zaladza sie
  • Odpowiedz

Klimatyzacja samochodowa

  2007-07-05, 18:34:51
Nowy użytkownik
#11
Parownik jest czysty. Wyciągałem go gdy zmieniałem zawór rozprężny. Na pierwszym i 2 stopniu nawiewu sprężarkę wyłącza co kilka sekund. Prawidłowo działający ukł. klimatyzacji na niższych obrotach działa znacznie dłużej. W bardzo dobrych układach np. Toyoty układ dostosowuje obroty wentylatora bądź prace wentylatora w zależności od ciśnień i wtedy układ nawet na najniższych obrotach nie jest wyłączany. Poza tym myślę ze skoro są 2 wentylatory w Hondzie Accord to przy włączonej klimie powinien chodzić jeden a drugi załączać sie okresowo w przypadku gdy wysokie ciśnienie będzie zbyt duże lub załącza go temp. silnika. A w tym przypadku po włączeniu A/C startują oba wentylatory i występuje za duże przechłodzenie parownika. To moje własne wnioski więc mogę się mylić
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-05, 19:23:08
Użytkownik
#12
Chcialbym miec taki problem... kurde w hondach jednak ta klima nie jest majstersztykiem, u mnie za to wystepuje zbyt duze cisnienie po stronie wysokiego (ok 26 bar) i skraplacz jest ciagle goracy...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa