Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[Carrier]Supra 850 ?

9 Odpowiedzi, 14884 Wyświetleń

Robert81r

  2010-08-10, 19:17:00
Zaawansowany użytkownik
#1
Mam pytanie odnosnie Supry - jak czesto spotykacie sie z padnieta pompa wtryskowa ?
Mam jedna 850, ktora ma bardzo duzy problem z rozruchem. Czasami zalapie, ale dopiero po trzecim alarmie i gasnie, a nieraz w ogole cisza - moze lekko bialy dymek pokazuje z wydechu. Pompka podajaca elektryczna wymieniona, filtr paliwa takze. Paliwo dochodzi do pompy wtryskowej. Cewki elektromagnetyczne zasterowuja podczas rozruchu. Byla proba z odpaleniem na pompce elektrycznej przy zaslepionym powrocie - raczej bez zmian.
Byla proba bezposrednio podania paliwa na sama pompe wtrsykowa - opadowo z banki, ale paliwo z kroccow pompy wtryskowej nie idzie na przewody wysokiego cisnienia - przewody odkrecone. Swiece zarowe sprawdzone - OK. Agregat ma 2000 MTh - 2006 r.
Walek krzywkowy pompy wtrsykowej - chyba sie kreci, mechanizm sterujacy pompa wtryskowa - chyba dziala - te dwie rzeczy jeszcze do zweryfikowania. Zadnych zaworkow utrzymujacych cisnienie, zwrotnych, przelewowych ten uklad nie posiada. Generalnie silnik ciezko pali od nowosci - mozna oczywiscie pobawic sie z podkladkami regulacyjnymi pod pompe. Roznica wysokosci pomiedzy pompa wtrsykowa, a pompka zasilajaca to okolo 3 metry.
Jakies pomysly co oprocz tego nalezy jeszcze sprawdzic ? Moze mial ktos podobne problemy z uruchomieniem ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-08-11, 20:02:54
Moderator
#2
Pompy wtryskowe raczej nie padaja no chyba ze maja 20 lat ale to tez zadkosc .
Sprawdz jaka jest kompresja na poszczegolnych garach
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-08-11, 20:52:38
Zaawansowany użytkownik
#3
OK sprobuje jakos to sprawdzic - musialbym dorobic cos w miejsce swiecy zarowej,ewentualnie stary wtryskiwacz rozebrac - bo miernik bym mial. Mam lepszy pomysl: mam przyrzad do sprawdzania szczelnosci cylindrow Rolleyes Puszcza sie sprezone powietrze i na zegarze widac % ubytku powietrza. Poza tym duze tez slychac. Wystarczy dorobic krociec z odpowiednim gwintem.
Mysle ze odnosnie kompresji warto jeszcze sprawdzic luzy na zaworach.
Kurcze - tylko dlaczego ta pompa nie podaje paliwa na przewody WC - nawet przy odkreconych - bez oporu wtryskiwaczy ?
Rozrusznik kreci niezbyt lekko co moze wskazywac iz kompresja na jakims poziomie jednak jest.
W razie czego sprobuje uzyc jeszcze wspomagacza przy rozruchu ...
Klient mowil ze w innej Suprze tez juz regenerowali pompe wtryskowa Rolleyes
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-11, 20:59:55 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2010-08-12, 11:58:46
Zaawansowany użytkownik
#4
No to ja się podepnę pod temat. > SUPRA<.

Ma może ktoś instrukcję serwisową , schematy ( najlepiej ) lub cokolwiek na temat agregatu
>CARIER - SUPRA 522 <.

Nie miałem z nimi do czynienia a pewien jajowóz zakupił pojazdy z tymi agregatami i chce bym się nimi zajął i dobrze by było mieć coś na ich temat.

Będę wdzięczny i z góry dzięki.
  • Odpowiedz

wenon

  2010-08-12, 15:44:31
Moderator
#5
prosze bardzo schemacik do supry 522 poleciał na maila.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-08-13, 18:50:56
Zaawansowany użytkownik
#6
nawiazujac jeszcze do tematu tej Supry 850 to akurat kolega robil przy niej a mnie nie bylo, ale zostala wymienieniona pompa wtrsykowa i silnik zapala za drugim razem tzn pompka el pompuje, rozrusznik - z rury zaczyna dymic na bialo i lapac, pozniej rozusznik drugi raz kreci i pali od strzala. Z tego co mowil uzytkownik od nowosci ta Supra taka zapala tzn za drugim pokreceniem rozrusznika - jak troche postoi i wszedzie na serwisach mowili mu ze one tak pala Big Grin
Przed wymiana pompy wtrsykowej w ogole nie mozna bylo jej uruchomic. Zostaly pozakladane zaworki zwrotne na przewodach paliwowych, ale to nic nie daje - takze to nie jest raczej wina cofajacego sie paliwa.
Szczelnosc cylindrow i zawory nie zostaly sprawdzone - bo zabraklo chceci, czasu ... jak klient przyjedzie sprawdze to sam.

Co do tego ciezszego rozruchu to bede musial jeszcze sprawdzic nastepujace rzeczy:
- swiece zarowe sa OK, tylko nie zostalo sprawdzone czy w ogole grzeja w tym silniku - czy podawane jest napiecie - w razie czego do zweryfikowania przewody, przekaznik
- pompka paliwa przed rozruchem bardzo dlugo chodzi zanim rozrusznik zacznie krecic - w porownaniu do innych Supr z ktorymi mialem do czynienia. Czy czas pracy pompki przed rozruchem mozna programowac Reefermanagerem ? Bo czas pracy pompki i grzanie swiec zarowych moze miec ze soba duzo wspolnego tzn swiece moga grzac pewien okres czasu, ale ze wzgledu na dluga prace pompki paliwa komora spalania i tak sie wychladza - moze ktos wie / sprawdzal w ktorym momencie nastepuje grznie swiec ? Ewentalnie czy mozna sprobowac czas grzania swiec ustawic na dluzszy jak dla silnika DI ? Czy wtedy trzeba bezwzglednie miec swiece 12,5 V ?
- trzeba sprawdzic, ewentualnie poeksperymentowac z wyprzedzeniem kata wtrsyku. Byla wsadzona jedna podkladka dystansowa - czyli mozna by jeszcze w razie czego zaplon opoznic. W jednej 550 widzilaem az 3 podkladki.
- przyczyna moze byc jeszcze zbyt mala dawka rozruchowa
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-13, 19:07:49 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

ZIBI77

  2012-02-16, 20:16:13
Nowy użytkownik
#7
elektromechanik napisał(a):No to ja się podepnę pod temat. > SUPRA<.

Ma może ktoś instrukcję serwisową , schematy ( najlepiej ) lub cokolwiek na temat agregatu
>CARIER - SUPRA 522 <.

Nie miałem z nimi do czynienia a pewien jajowóz zakupił pojazdy z tymi agregatami i chce bym się nimi zajął i dobrze by było mieć coś na ich temat.

Będę wdzięczny i z góry dzięki.


Witam!
mogę poprosić o instrukcję obsługi, schemat do SUPRA 522.

z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Odpowiedz

radekklimat

  2012-02-17, 18:12:06
Moderator
#8
Instrukcja poszła na email, tylko po angielsku.
  • Odpowiedz

pompowtryskiwacz_com

  2012-03-23, 22:51:09
Nowy użytkownik
#9
Do tematu dla wszystkich szukających dobrego i w rozsądnych cenach punktu regenerującego pompa wtrysku agregat chłodniczy supra 850 , polecam swój kontakt, robimy dużo regeneracji pomp-a wtrysku Thermo King, regeneracja pompa wtrysku Carrier - w zasadzie 90% pomp diesel na rynku, możemy naprawić/zregenerować pompy wtryskowe do agregatów chłodniczych i nie tylko. Zregenerujemy każdą pompę Yanmar.
Pompy wysokiego ciśnienia nie wytrzymują złej jakości paliwa w większości przypadków.

Napisz, tu nie mogę podawać danych teleadresowych lub sprawdź informacje o mnie.

Pzdr
Sebastian
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa