Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Szkolenie a Certyfikat

19 Odpowiedzi, 15956 Wyświetleń

Abz

  2018-02-14, 23:19:36
Użytkownik
#1
Witam,
jako że planuje ( jak wszystko pójdzie zgodnie z planem ) w nadchodzącym sezonie świadczyć usługi wyjazdowe chciałbym zapytać szanownych kolegów/koleżanek czy dobrze roztrybiam tą całą ustawę:

Zaświadczenie o odbytym szkoleniu:

- niektóre pojazdy silnikowe:
M1 - pojazdy do przewozu osób, mających nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy
oraz
N1 - pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5t o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg.

Czyli wszystkie samochody osobowe max 9 osób i samochody ciężarowe poniżej DMC 3,5t oraz masy własnej nie większej niż 1305kg

Certyfikat personalny

Wszystko powyżej
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-02-15, 10:49:22
Moderator
#2
Certyfikat na f gazy jest nie na samochod a powinien go miec kazdy pracownik ktory ma stycznosc z gazami, instalacja z gazem itp
  • Odpowiedz

awax

  2018-02-16, 07:24:19
Top użytkownik
#3
Ważne jest również to,że samochody z tzw "kratką" mające w dowodzie rejestracyjnym wpis "ciężarowy" równiez podlegają ograniczeniu do 1205 kg masy własnej tj. 1305 masy odniesienia.
Klimatyzacja we wszystkich pojazdach nie spełniających tych warunków traktowana jest jako ruchome urzadzenie chłodnicze i serwisowanie takowej wymaga posiadania certyfikatu personalnego F-Gazy.
Obecnie czekamy na interpretację czy równiez potrzebny jest certyfikat przedsiębiorcy.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-02-16, 10:33:21
Top użytkownik
#4
Właściciel firmy musi mieć "certyfikat personelu" dla takich pojazdów?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-02-16, 10:33:44 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

awax

  2018-02-16, 14:47:46
Top użytkownik
#5
Whisky napisał(a):Właściciel firmy musi mieć "certyfikat personelu" dla takich pojazdów?

Nie tyle właściciel firmy,a osoba która będzie wykonywać określone w Ustawie czynności.Może to być własciciel firmy lub osoby zatrudnione.
  • Odpowiedz

Abz

  2018-02-19, 20:31:26
Użytkownik
#6
Dopiero zauważyłem że ponad połowę postu mi obcięło ( może to znak że był przydługi Big Grin )
Podsumowując:
Zaświadczenie o odbytym szkoleniu ( tzw. f-gaz ) uprawnia do obsługi:
- wszystkie samochody osobowe max 9 osób i samochody ciężarowe poniżej DMC 3,5t oraz masy własnej nie większej niż 1305kg

Certyfikat personalny uprawnia do obsługi:
- kategoria I ( wszystko bez limitu wagowego )
- kategoria II ( wykonywanie m in. czynności odzysku z układu do 3 kg )
- kategoria III ( wykonywanie tylko czynności odzysku do 3 kg ) tylko odzysk tzn że nie mogę napełnić ??

Czyli żeby robić autobusy, pojazdy ciężarowe, maszyny budowlane i rolnicze oprócz f gazu potrzebuje certyfikat personalny w zależności od potrzeb 1 lub 2 kategorii ?

Dobrze kombinuje ?

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

DBKlima

  2018-02-20, 13:02:56
Top użytkownik
#7
...dobrze kombinujesz Big Grin
Części oraz urządzenia firmy Daikin
  • Odpowiedz

RafiMaxi

  2018-03-30, 13:09:30
Nowy użytkownik
#8
Czyli jeżeli posiadam w pracy (jestem tam pracownikiem) sam.osobowe,dostawcze,ciezarowe,wozidla technologiczne,koparki,ładowarki to w końcu robię jeden kurs z egzaminem udt i moge robić wszystkie pojazdy czy muszę robic cos jeszcze.proszę o pomoc.
  • Odpowiedz

Patrykk

  2018-03-30, 19:14:56
Użytkownik
#9
jak będziesz robił odzysk czynnika to jeszcze uprawnienia do napełniania zbiorników ciśnieniowych.
  • Odpowiedz

Abz

  2018-03-30, 21:00:48
Użytkownik
#10
Do obsługi wszelkich pojazdów ruchomych potrzebny jest certyfikat dla personelu a o uprawnieniach do napełniania zbiorników ciśnieniowych to pierwsze słyszę.
  • Odpowiedz

RafiMaxi

  2018-03-31, 08:15:32
Nowy użytkownik
#11
Odzysk z maszyny przez stacje do klimatyzacji?? To tak czasem aby cos zrobic muszę zdemontowac to chłodnice..w wiekszosci klimatyzacje byly dokładane i montowali je gdzie bylo bajlepiej dla nich. Dalej czekam na pomoc bo muszę isc na szkolenie bo gazu nie kupi pracodawca
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-03-31, 11:30:15
Top użytkownik
#12
@RafiMaxi
W twoim przypadku pracodawca musi posiadać "Certyfikat dla przedsiębiorców"
Ty musisz posiadać "Certyfikat dla personelu" kategoria I.
Dla samego kupna czynnika musi szef mieć zarejestrowaną firmę i minimum "Zaświadczenie o odbytym szkoleniu" dla pojazdów do 3,5t i masy własnej nie przekraczającej ciężarowe do 1305kg ale Jeśli szef zrobi "Certyfikat dla przedsiębiorców" to może śmiało kupować czynnik i nie musi posiadać "Zaświadczenia o odbytym kursie".Certyfikat dla pracodawcy i pracownika daje dużo większe uprawnienia nić szkolenie/zaświadczenia. Nie każdy wymaga wgląd do uprawnień ale czynnika bez NIPu legalnie nie możesz teoretycznie dostać. Do tego wymagana jest rejestracja w https://dbbds.ichp.pl/ i złożenie sprawozdania za ubiegły rok.

Najwięcej informacji uzyskasz pod tym linkiem.
https://www.udt.gov.pl/index.php?option=...temid=1774
A szef się nie interesuje swoimi sprawami tylko pracownika wysyła po informacje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-31, 12:17:37 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

RafiMaxi

  2018-03-31, 12:30:55
Nowy użytkownik
#13
Troszkę to skomplikowane bo mój zaklad wchodzi w spółkę Tauron czyli prezes kierownicy i reszta a ja jestem pracownikiem fizycznym co jak Jankowi słabo chłodzi to sprawdzam maszynkę co i jak czy za mało czynnika nie ma. I chcieli mnie wyslac na szkolenie o f gazach takie jednio dniowe za 300zl ale ktos cos powiedzial ze mamy ciezarowki i ciezku sprzęt to muszę mieć inne szkolenia i pytam właśnie tu aby sie dowiedzieć.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-03-31, 14:33:13
Top użytkownik
#14
Jeśli chcesz robić ciężarówki to musisz mieć Certyfikat dla personelu a pracodawca musi posiadać Certyfikat dla przedsiębiorców. Jedno dniowe szkolenie w kwocie 300zł w twoim przypadku nic Ci nie da.
  • Odpowiedz

RafiMaxi

  2018-03-31, 15:08:18
Nowy użytkownik
#15
Czyli ja muszę mieć szkolenie te co sie kończy egzaminem udt
A pracodawca to już,nie wiem czy ma takie uprawnienia..inne gazy odbieramy ale tylko do spawania..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-31, 15:19:56 przez RafiMaxi.)
  • Odpowiedz

awax

  2018-04-03, 06:20:03
Top użytkownik
#16
Whisky napisał(a):Jeśli chcesz robić ciężarówki to musisz mieć Certyfikat dla personelu a pracodawca musi posiadać Certyfikat dla przedsiębiorców. Jedno dniowe szkolenie w kwocie 300zł w twoim przypadku nic Ci nie da.

Wg mojej wiedzy Certyfikat dla przedsiębiorców NIE JEST WYMAGANY w przypadku serwisowania klimatyzacji w innych pojazdach niz wymienione do zaświadczenia o szkoleniu.Potrzebny jest jedynie certyfikat personalny F-Gazy dla pracowników wykonujących czynnośc odzysku z takich instalacji ruchomych.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-04-03, 06:28:35
Top użytkownik
#17
Pewnie masz racje, przestaje się tym szajsem interesować.
  • Odpowiedz

barteksmolinski

  2018-09-04, 10:21:59
Nowy użytkownik
#18
Robiąc jakiekolwiek szkolenie np. szkolenie bhp, najpierw musisz go odbyć, a dopiero później dostajesz certyfikat.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-09-11, 10:32:42 przez barteksmolinski.)
  • Odpowiedz

obser

  2018-09-04, 15:47:06
Top użytkownik
#19
Dealrzy i Autoryzowane Serwisy znanych marek samochodów wysłały tylko pracownika, max. 2 na szkolenie z IC dostali papier, a o żadnych F-Gazach nie mają pojęcia serwisując klimatyzację w wielkich ciężarówkach. Podjechał do mnie mobilny serwis najbardziej znanych w Polsce zagranicznych maszyn rolniczych, czy nie poratowałbym ich zaworkiem do portu (i poratowałem) i w 3 samochodach serwisowych z 5 (MB Sprinter-y long) mają stacje klimatyzacji, a dwóch zatrudnionych ma zaświadczenia o ukończonym kursie załatwione przez firmę dostarczającą stacje w ramach szkolenia sprzętowego im dosłali. A serwisuje u nich klimę "kto pierwszy wstanie". I co robią? Wielkie kombajny, potężne traktory, samobieżne opryskiwacze itp.O czym my piszemy, wszystko fikcja. To tak jak z prędkością, powinniśmy jeździć 50/90 a różnie to bywa, tylko różnica taka, ze na drodze zapłacimy, a w temacie klimatyzacji wolna amerykanka.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa