Jeśli psuje się kondensator rozruchowy to zazwyczaj wina pochodzi z urządzenia rozruszanego przez przez ten kondensator.Silnik jedno fazowy to swego rodzaju silnik dwufazowy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.
Jeśli myślisz że kłócisz się z idiotą.To ten drugi myśli to samo co Ty.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY