Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Jak sprawdzić kondensator rozruchowy

13 Odpowiedzi, 70881 Wyświetleń

CHŁODnick

  2010-01-23, 23:29:05
Użytkownik
#1
Witam. Jak sprawdzacie kondensatory rozruchowe sprężarek? .
Wiem że istnieją multimetry z tą funkcją ale niestety jeszcze nie mam takiego.
Robota w terenie zmusza do radzenia sobie przy pomocy podstawowych narzędzi a nie zawsze mam nowy kondek na podkładke. Smile
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

freon

  2010-01-24, 00:34:45
Nowy użytkownik
#2
Miernik to podstawowe narzędzie (jedno z podstawowych )
dobry multimetr posiada taka opcje lub mierniki pojemnosci
bardzo dobra sprawa (ocywiscie sprawdzamy rozladowane kondensatory)Tongue
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-01-24, 00:51:08
Użytkownik
#3
Myślałem że manometry z tą funkcją kosztują z 1000PLN dlatego nawet nie zawracałem sobie głowy. Po postawieniu pytania zacząłem szukać i znalazłem takie już za kilkadziesiąt złotych Smile
Temat zamykam i dziękuję za pomoc (zrobiłem z siebie głupka) Smile Pozdrawiam
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-01-24, 00:54:20
Użytkownik
#4
Oczywiście multimetry a nie manometry. Big Grin
Dobranoc
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

mg

  2010-01-24, 23:48:13
Top użytkownik
#5
Zrobiłem tak w sprężarkowni w szpitalu, na ręce mi patrzyło dwóch elektryków z utrzymania ruchu i kierownik.
Wywaliło bezpiecznik topikowy choć kondensator był sprawny. Przy takiej próbie potrafi kondensator nawet rozerwać. Czyli > OSTATECZNOŚĆ <
  • Odpowiedz

mg

  2010-01-25, 08:42:29
Top użytkownik
#6
Sprężarka była zablokowana. Kondensator 100uF wpięty szeregowo z uzwojeniem rozruchu nie będzie wybijał zabezpieczeń. Podłączony bezpośrednio do sieci już może narobić wstydu. Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-01-25, 08:44:14 przez mg.)
  • Odpowiedz

byniom

  2010-01-25, 09:56:43
Moderator
#7
Jakiś przeciętny miernik z pomiarem pojemności kosztuje pewnie gdzieś 80-130 pln więc myślę że nie jest to jakiś wydatek a naprawdę wiele pomoże . Czasem spotkałem sie z taką dziegnozą że sprężarka uwalona i co się okazuje że przy wymianie sprężąrki jest nowy kondesator w zestawie i po wymianie wszystko będzie ok , tylko klient niepotrzebnie zapłaci za taką wymianę gdzie przy prawidłowej diagnozie moze być goszt nieporównywalnie mniejszy dla klienta.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

gadget

  2010-01-27, 21:23:42
Zaawansowany użytkownik
#8
Taki kondensatro ciezko sprawdzic . Mierniki pojemnosci badaja przy napieciu kilku wolt a on pracuje przy kilkuset . Przy takim napieciu wlasnie trzeba by robic pomiar . Takiego miernika nie kupicie ale maja w fabryce moze w Telwa (jak istnieje) . Najlepiej wymienic na inny chociaz o takiej pojemnosci to znaczny koszt ale mozna polaczyc sterte kondensatorow rownolegle ( pojemnosci sie dodaja ) . Poza tym kondensatro to nie tylko pojemnosc ale takze rezystacja , impedancja , dobroc obwodu i niech ktos dopisze reszte bo ja juz niepamietam .
  • Odpowiedz

barbie

  2010-01-28, 16:37:14
Top użytkownik
#9
jak się chcesz bawić w naprawy musisz mieć na samochodzie zestaw kondensatorów od 3 mikrofaradów do 120 mikrofaradów .najtaniej je kupisz w hurtowni AGD ,w sklepie elektronicznym są 2 razy droższe .bardzo dobry miernik to Mastech my-6013A dostępny w firmie Biall .eksperymenty z induktorem odradzam zwykle są one na 500V --to więcej od napięcia pracy kondensatora-zwykle wynosi ono 330V do 450V .jeśli będzie przerwa w kondensatorze to pomiar induktorem nic nieda .
  • Odpowiedz

Olek267

  2015-12-16, 14:33:00
Nowy użytkownik
#10
Jakby ktoś szukał kondensatorów to można je kupić na [reklama]. Pracuje tam bardzo rzeczowy i znający się narzeczy handlowiec. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

barbie

  2015-12-16, 15:41:51
Top użytkownik
#11
macie tam kondensatory uniwersalne ? .
  • Odpowiedz

joker

  2015-12-16, 18:39:29
Zaawansowany użytkownik
#12
Jeśli psuje się kondensator rozruchowy to zazwyczaj wina pochodzi z urządzenia rozruszanego przez przez ten kondensator.Silnik jedno fazowy to swego rodzaju silnik dwufazowy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.
Jeśli myślisz że kłócisz się z idiotą.To ten drugi myśli to samo co Ty.
  • Odpowiedz

mg

  2015-12-16, 18:52:53
Top użytkownik
#13
joker napisał(a):Jeśli psuje się kondensator rozruchowy to zazwyczaj wina pochodzi z urządzenia rozruszanego przez przez ten kondensator.Silnik jedno fazowy to swego rodzaju silnik dwufazowy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.

Bardziej zrozumiałej wykładni zasady pracy silników indukcyjnych jednofazowych klatkowych, próżno szukać gdzie indziej.
Normalnie jak krowie na rowie. Smile
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa