Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z klimą w Astrze F Combi 97rok 1,6,16V benzyna ecotec

5 Odpowiedzi, 5290 Wyświetleń

k.marcin

  2007-08-16, 12:35:34
Nowy użytkownik
#1
Witam.
Na poczatku chciałbym zaznaczyć ze jestem nieco laikiem w temacie i nie znam sie dobrze na konstrukcji i klimatyzacji samochodowej.
Dwa miesiace temu nabyłem ww autko i postanowilem naprawic klime. Naprawilem elektryke- przetarty jeden kabel.. wymienilem wadliwe przelaczniki w desce rozdzielczej od wl klimy io nawiewu no i udalem sie do "serwisu". Pan z mila checia przyjechal po godzinie czekania przed warsztatem i podlaczyl maszynerie po rurki klimy i zaczal caly proceder.. nabil mi 700g gazu i skasowal 140zl. Klima dosc cieniutko chlodzila..wydawalo sie ze to przez to ze nabil 700g a nie jak gdzies wyczytalem 900 r134 oczywiscie. umuwilem sie z nim na kolejna wizyte zeby poprawil i przy okazji wymienil wentylek od niskiego cisnienia.. No i jak juz zabral sie za zaworek to zeszla godzinka a zaworek i gwint rozp.... to ów "serwisant" wpadl na pomysł żeby zakleic rurke czyms w rodzaju plasteliny ktora po chwili zrobila sie jak kamlot twarda a gaz i tak sie ulatnial..

No to po krotce strescilem perypetie.. a teraz do rzeczy..

1. Po nabiciu 900g gazu sprezarka sie po paru sekundach rozlaczala, nie wiem czemu a klima i tak slabiutko chlodzila..
2. Co mam teraz zrobic z ta rurka? Ciezko dostac cala rurke od niskiego z rozbitego autka..zeby nie zawyzac kosztow ktore i tak juz sa dopsc wysokie, Może da sie to jakos czyms uszczelnic? bo wiem ze gaz mozna nabic rurka od wysokiego cisnienia i ta w sumie chyba nie jest zbyt potrzebna ? czy sie mylę? Może ktoś doradzi jak to małym kosztem naprawić?

Z góry serdecznie dziekuje za pomoc w rozwiazniu problemu.
  • Odpowiedz

max

  2007-08-16, 13:37:48
Użytkownik
#2
Czym on ją zapchał??
Szczerze. Sytuacja, którą opisujesz jest komiczna z domieszką grozy Smile
Ja w takim wypadku jedynie widzę możliwość wymiany elementu na nowy, bądź używany.
Dalej mówisz, że gaz dalej się ulatnia?
Jak wyglądały ciśnienia po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia?
Czy znasz historię klimatyzacji przed Twoją naprawą?
  • Odpowiedz

crocens

  2007-08-16, 16:05:23
Top użytkownik
#3
No, komedia ;-) Musisz kupić koniecznie taka rurkę z zaworkiem! Klimatyzacje da się nabić ale co jeżeli układ "na sucho" nie pomieści takiej ilości czynnika? Dobra, możemy podgrzewać butlę z freonem i "wepchać" ten gaz. Ale co z serwisem? Ściąganie czynnika w postaci cieczy z układu nie jest zbyt ciekawe... jak dla mnie zawór z wysokiego od biedy może nie istnieć, z niskiego jest niezbędny.

Jeżeli masz termometr elektroniczny zmierz temperaturę wylotu z kanałów oraz grubszej rurki wychodzącej z auta. Wyniki napisz. Do tego mogłbyś napisać czy sprężarka się wyłącza i koniec czy cyklicznie włącza i wyłącza.

Pozdrawiam, Marcin
.
  • Odpowiedz

k.marcin

  2007-08-17, 06:48:30
Nowy użytkownik
#4
Smile no wiem że komedia ale musze sie uczepić kolesia który mi to robił bo nie chce być 1,5 stówki w plecy za nabicie. Wiem jedno napewno sam lepiej sobie poradze niż ten "serwisant". Na chwilę obecną gaz z klimy jest spuszczony, poszukuję orginalnej rurki z np rozbitego samochodu, ale jezeli nie udało by mi sie to potrzebowałbym jakieś mądre rozwiązanie żeby np dorobić na tej rurce główkę z portem, niestety wydaje mi sie ze te rurki sa aluminiowe .. i spawanie odpada.
Jezeli chodzi o temp to miała minimalnie najwyzej 15st na wylocie kratki... powietrze bylo chlodne ale to tylko chlodny wiaterek w porównaniu z tym co powinno byc. Temperature moglbym zmierzyc gdyby byl gaz.. a tak na sucho to nie jestem pewien czy zdrowo odpalac sprezarke bez smarowania ...
  • Odpowiedz

tobii11

  2007-08-31, 21:13:10
Nowy użytkownik
#5
utnij ta popsuta koncowe z zaworkiem i przyspawaj kawalek z dobrym zaworkiem od jakiejs innej fury (najlepiej od opla) aluminium daje sie spawac najlepiej tigomatem tylko trzeba to uciac w miare mozliwosci jak najdalej od zaworka zeby go nie spalic podczas spawania
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa