Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie

27 Odpowiedzi, 29447 Wyświetleń
1 2 Dalej

paderluk

  2011-09-06, 09:32:17
Nowy użytkownik
#1
Witam,

tak jak w temacie mam taki problem uruchamiam na spalinowym,
silnik pracuje normalnie w momencie włączenia elektromagnesu od sprezarki
paski zaczynaj piszczeć silnik zwalnia , słychać ze ciezko pracuje ale nie kopci
tam jest ten maly dwu cylindrowy silnik kuboty i sprezarka jak klimatyzacji samochodowej,
układ nie jest przepelniony gazem (gaz 404) cisnienie na ssaniu 2 bary odczyt z wyświetlacza
na tłoczeniu uszkodzony czujnik w wizjerze widać gaz wiec obieg jest,
na elektrycznym też paski piszczą, on nie przygasa ale tez ma bardzo ciezko
ogolnie agregat chłodzi. Proszę o porade.
  • Odpowiedz

Alpak

  2011-09-06, 13:55:02
Użytkownik
#2
Skraplanie ?
  • Odpowiedz

llort

  2011-09-06, 16:40:15
Zaawansowany użytkownik
#3
W wizjerze widać gaz wiec obieg jest niesprawny moim zdaniem.paderluk polecisz mi swojego okulistę ? Cholernie musi być dobry Smile
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-06, 22:24:00
Zaawansowany użytkownik
#4
Cytat:układ nie jest przepelniony gazem (gaz 404) cisnienie na ssaniu 2 bary odczyt z wyświetlacza

a jak sprawdziles ze uklad nie jest przepelniony czynnikiem ? Stwierdzasz to po cisnieniu ssania ? Wink
A moze te paski piszcza bo blagaja o wymiane ? Wiesz agregat to takie urzadzenia, ktore rowniez wymaga okresowych przegladow - wymiany olejow filtrow, paskow, regulacje itd. Niektorzy mysla ze on ma tylko chlodzic ...
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-07, 09:31:51
Nowy użytkownik
#5
llort napisał(a):W wizjerze widać gaz wiec obieg jest niesprawny moim zdaniem.paderluk polecisz mi swojego okulistę ? Cholernie musi być dobry Smile
Widać burzący się czynnik, czynnik się pokazuje wypełniając oko wizjera w zaleznosci od pracy zaworu rozpreznego,
pozdrawiam
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-07, 09:35:23
Nowy użytkownik
#6
moim zdaniem uklad nie jest przepelniony, gdyz na wizjerze w zbiorniku podczas normalnej pracy
nie widac skroplonego gazu, w ten ukladzie jest akualnie okolo 2,2 kg gazu,
Obydwa paski są nowe, a silnik spalinowy po wymianie oleju oraz filtra.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-07, 10:14:07
Zaawansowany użytkownik
#7
a jakie paski zalozyles ?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-09-07, 14:51:38
Moderator
#8
paderluk napisał(a):moim zdaniem uklad nie jest przepelniony, gdyz na wizjerze w zbiorniku podczas normalnej pracy
nie widac skroplonego gazu
, w ten ukladzie jest akualnie okolo 2,2 kg gazu,
(...)pozdrawiam
Zaraz, zaraz, to chyba nie jest to prawidłowa oznaka.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-07, 15:39:54
Zaawansowany użytkownik
#9
napisze tak: jezeli ktos robi w tym stale to mniej wiecej wie w jakiej temperaturze na zabudowie i pozostalych parametrach w ktorym wzierniku co sie powinno znajdowac. Mozna oczywiscie jeszcze inaczej to sprawdzic.

Mialem juz Vectora, ktorego ktos napelnial - wlasnie chyba na te wzierniki Rolleyes
W uklad fabrycznie wchodzi 7,7kg R404A, a jakis specjalista zmiescil tam 12kg Wink
Urzadzenie jako tako chodzilo - bo to Vector, ktory jest bardzo zaradny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-09-07, 15:40:38 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

witekC

  2011-09-07, 21:12:50
Nowy użytkownik
#10
Naprawiałem kiedys klimatyzator dachowy (roof top) , który powinien mieć w układzie 3,7 kg czynnika. Dopiero po odessaniu 5 kg do butli układ zaczął pracować prawidłowo. Jakiś "fachowiec"doładowywał tak, bo mu zimą słabo grzało.

Witek.
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-07, 21:18:09
Nowy użytkownik
#11
To co Panowie proponujecie sprawdzić? , oprócz marki pasków Big Grin
Sprawa jest o tyle dziwna ze ten agregat pracował prawidłowo,
nie było nieszczelności i tak dalej w zasadzie bez powodu, ale jak
wiadomo przyczyna być musi!
Jeśli chodzi o napełnianie na wzierniki w zbiorniku to jest to stara metoda z chłodnictwa stacjonarnego.
Nie ma innej możliwości napełnienia instalacji nowo zbudowanej.
Ktoś powie, można policzyć pojemność skraplacza parownika,moc chłodnicza, ale nikt tego nie robi.
Napełnia się na oko ustawia ssanie i ewentualnie dopuszcza lub spuszcza. Nie ma tu alchemi.....
Czekam na porady.
  • Odpowiedz

Alpak

  2011-09-07, 21:23:42
Użytkownik
#12
Nie chce byc nie mily... Moze podasz laskawie jakie masz to skraplanie czy mamy zgadywac ?
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-07, 21:28:52
Zaawansowany użytkownik
#13
Cytat:To co Panowie proponujecie sprawdzić? , oprócz marki pasków

ten sie smieje kto sie smieje ostatni Big Grin

Cytat:Jeśli chodzi o napełnianie na wzierniki w zbiorniku to jest to stara metoda z chłodnictwa stacjonarnego.
Nie ma innej możliwości napełnienia instalacji nowo zbudowanej.
Ktoś powie, można policzyć pojemność skraplacza parownika,moc chłodnicza, ale nikt tego nie robi.
Napełnia się na oko ustawia ssanie i ewentualnie dopuszcza lub spuszcza. Nie ma tu alchemi.....

ciekawi mnie co "stara metoda z chlodnictwa" mowi w przypadku gdy na oko nie mozemy ustwaic ssania, a wszystkimi parametrami / elementami steruje elektronika ?
Napelnia sie wtedy na oko, w ukladzie deltaT / wydajnosc spada o polowe, a elektronika zamiast o wydajnosci caly czas mysli jak tu sprezarke ocalic.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-09-07, 21:47:40 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

llort

  2011-09-07, 22:02:53
Zaawansowany użytkownik
#14
Robert81r Szacunek pełny dla Ciebie i twojej wypowiedzi.Ale zawsze nastawy można okłamać na czas napełniania kierując się wziernikiem.Robert bardzo cenna uwaga na której hydraulicy sezonowi często się łapią Smile
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-07, 22:17:49
Zaawansowany użytkownik
#15
nieraz sa takie przypadki gdy np ktorys czujnik przeklamuje - tzn jest uszkodzony.
Ale przeklamuje tak sprytnie ze nie jest to wychwytywane jako usterka przez uklad (parametry czujnika w dopuszczalnych granicach okreslonych przez oprogramowanie) i system sie dostosowuje do niego, dziala, ale powiedzmy "slabiej".
Tu dopiero spotyka sie rozne ciekawe rozwiazania, ktore mialy byc rozwiazaniem owej usteki ... :/
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-09-08, 07:18:56
Moderator
#16
Paderluk - a nie możesz po prostu dla świętego spokoju ściągnąć czynnik (sprawdzić czy jest go tyle co potrzeba) i napełnić nowym (jeśli układ szczelny)? Z wymianą filtra oczywiście. Od tego trzeba zacząć.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-08, 08:26:36
Nowy użytkownik
#17
Fajnie i dużo piszesz, ale nie pomagasz , układ chłodniczy w tym agregacie jest analogowy, sterowany analogowym zaworem rozprężnym... Automatyka wyłącza agregat gdy przekroczy ustawienia graniczne ciśnień....
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-08, 13:30:37
Nowy użytkownik
#18
Shitashii napisał(a):Paderluk - a nie możesz po prostu dla świętego spokoju ściągnąć czynnik (sprawdzić czy jest go tyle co potrzeba) i napełnić nowym (jeśli układ szczelny)? Z wymianą filtra oczywiście. Od tego trzeba zacząć.
i tak zrobię, dzwoniłem do kariera wg w instrukcji 3 kg gazu , facet powiedział ze ewentualnie dobić jeśli będzie się bardzo burzył w wizjerze.....
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-08, 15:34:57
Zaawansowany użytkownik
#19
Dla mnie prosciej jest podlaczyc manometry pod pracujacy uklad niz wazyc czynnik w nim zawarty. No ale kazdy ma swoje metody, ktore powinny doprowadzic do tego samego celu.
Wg producenta czynnika R404A w ten model fabrycznie nowy wchodzi 3,2kg.
Zdaje sobie sprawe co ta za urzadzenie, bo je jako tako znam, ale jezeli zaczynasz uogolniac to ja Ci przedstawiam przyklady w ktorym podana metoda moze sie "zdac psu na bude".
  • Odpowiedz

llort

  2011-09-08, 21:47:19
Zaawansowany użytkownik
#20
paderluk napisał(a):
Shitashii napisał(a):Paderluk - a nie możesz po prostu dla świętego spokoju ściągnąć czynnik (sprawdzić czy jest go tyle co potrzeba) i napełnić nowym (jeśli układ szczelny)? Z wymianą filtra oczywiście. Od tego trzeba zacząć.
i tak zrobię, dzwoniłem do kariera wg w instrukcji 3 kg gazu , facet powiedział ze ewentualnie dobić jeśli będzie się bardzo burzył w wizjerze.....
Zadzwoń do tego faceta i spytaj się czy burzenie może wynikać z powodu niepełnego skraplania spowodowanego zabrudzeniem skraplacza lub uszkodzonym jego wentylatorem i wielu tp.
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-09, 15:24:57
Zaawansowany użytkownik
#21
generalnie wentylator skraplacza ciezko w tym przypadku uszkodzic bo siedzi na walku silnika zasilania elektrycznego i kreci sie caly czas -no chyba ze spadnie z oski.
W razie "W" - to sprezarka TM16 (R404A) - dosyc tania , uklady na R22 mialy Yorka EF210.
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-13, 09:34:27
Nowy użytkownik
#22
Robert81r napisał(a):generalnie wentylator skraplacza ciezko w tym przypadku uszkodzic bo siedzi na walku silnika zasilania elektrycznego i kreci sie caly czas -no chyba ze spadnie z oski.
W razie "W" - to sprezarka TM16 (R404A) - dosyc tania , uklady na R22 mialy Yorka EF210.
Racja, wentalor jest na wałku silnika i musi chodzić i chodzi!
Obecnie w układzie są 3 kg gazu, w temperaturze na zewnątrz +20 , w skrzyni ladunkowej +16
Ciśnienia na wysokim okolo 20 bar , na niskim 2,4 bar
Czy to możliwe że takie objawy (ciężka praca na spalinie) powodowałby zacinanie się zaworu trójdrożnego?
  • Odpowiedz

freegass

  2011-09-13, 15:38:09
Użytkownik
#23
paderluk napisał(a):na niskim 2,4 bar
Jeśli to ciśnienie na kompresorze to zawór CPR szwankuje. Musi być 1,8 bara i to zdecydowanie może być powodem, że motor nie daje rady.
  • Odpowiedz

paderluk

  2011-09-14, 09:32:27
Nowy użytkownik
#24
freegass napisał(a):
paderluk napisał(a):na niskim 2,4 bar
Jeśli to ciśnienie na kompresorze to zawór CPR szwankuje. Musi być 1,8 bara i to zdecydowanie może być powodem, że motor nie daje rady.

Jeśli ustawimy na 1,8 to róznica miedzy ssaniem a spreżaniam bedzie wieksza w wiec spręzarka bedzie bardziej obicążać silnik?
Z drugiej strony przez układ będzie wolniej płynął czynnik....
  • Odpowiedz

freegass

  2011-09-14, 18:39:24
Użytkownik
#25
CPR jest właśnie po to aby nie zarżnąć kompresora np. po odtajaniu, ponieważ moc skraplacza jest niewystarczająca na takie parowania. Instrukcja serwisowa podaje 1,8, więc tak ma być. Najlepiej ustawiać podczas grzania.
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa