Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
tutaj jesteś:   Forum Klimatyzacja › Klimatyzacja.pl › EXPERT RADZI
1 2 3 4 5 … 7 Dalej
  • alexa

Rozliczania kosztów w działalności.

17 Odpowiedzi, 17379 Wyświetleń

kamil.szymczak

  2017-12-01, 16:10:19
Użytkownik
#1
Witam,
Powoli kompletuje narzędzia aby w końcu ruszyć w 2018 roku, w tym roku się nie udało. Działalność założona, obecnie zawieszona. Mam pytanie na które ciężko znaleźć mi odpowiedź. Wiadomo sporo narzędzi do f-gazów, elektronarzędzia jak i zwykłe chłodnicze. Chcę już je powoli kompletować a dopiero później wrzucić je w koszty, wtedy kiedy działalność
  • Odpowiedz

MarioO

  2017-12-01, 18:42:19
Zaawansowany użytkownik
#2
kamil.szymczak napisał(a):Powoli kompletuje narzędzia aby w końcu ruszyć w 2018 roku, w tym roku się nie udało. Działalność założona, obecnie zawieszona
Jesteś na małym ZUSie a zegar tyka..
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-12-01, 19:26:19
Top użytkownik
#3
Mały ZUS to nic innego jak brak kasy przy L4 :p
  • Odpowiedz

kamil.szymczak

  2017-12-01, 20:09:10
Użytkownik
#4
Pracuję na umowę o prace więc obowiązuje mnie tylko składka zdrowotna.
Macie jakieś rozwiązania?
  • Odpowiedz

MarioO

  2017-12-03, 14:37:22
Zaawansowany użytkownik
#5
....a to po wyjściu z pracy o 16:00 chcesz jechać ma montaż?
  • Odpowiedz

kamil.szymczak

  2017-12-03, 20:58:03
Użytkownik
#6
Panowie prosiłem o odpowiedz na pytanie w temacie, nie rozważania na temat godzenia pracy na etacie z firma czy ze czas tyka na małym ZUSie. Z całym szacunkiem oczywiście.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-12-03, 21:17:25
Top użytkownik
#7
Ale gdzie tu jest pytanie?
  • Odpowiedz

kamil.szymczak

  2017-12-04, 05:38:35
Użytkownik
#8
Jak rozliczyć zakup narzedzi niezbędnych so funkcjonowani firmy ale rozliczając je w marcu/kwietniu o ile jest taka możliwość.
  • Odpowiedz

Bolas

  2017-12-04, 06:49:00
Zaawansowany użytkownik
#9
Jak masz zawieszoną działalność gospodarczą to nie śmiesz kupować na tą firmę nic i w sumie bym nie radził jak skarbówka to wykryje nie dość że zapłacisz karę to pewnie każą ci dopłacić jeszcze ZUS z okresu kiedy firma miała zawieszenie Smile
  • Odpowiedz

MarioO

  2017-12-04, 07:54:44
Zaawansowany użytkownik
#10
kamil.szymczak napisał(a):Jak rozliczyć zakup narzedzi niezbędnych so funkcjonowani firmy ale rozliczając je w marcu/kwietniu o ile jest taka możliwość.
Prowadząc działalność będziesz musiał współpracować z księgową.Więc może zacznij od księgowej.Zaproponuj współprace od marca/kwietnia a przy okazji zadaj pytanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-12-04, 08:03:12 przez MarioO.)
  • Odpowiedz

Bolas

  2017-12-04, 09:45:23
Zaawansowany użytkownik
#11
W świetle nowych przepisów podatkowych od 2018roku lepiej zatrudnić księgową na etat lub korzystać z biura rachunkowego no chyba że można poświęcić jeden dzień w tygodniu na nieproduktywne rozliczenia z fiskusem choć do tego jeszcze potrzeba osoby która cały ten galimatias z US obejmie i zrozumie.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-12-04, 12:46:38
Top użytkownik
#12
Ja nie wiem czy ty w ogóle masz prawo księgować coś na zawieszoną firmę. Logiczne jest to że nie pracujesz a więc nie przysługuje Ci rozliczanie towaru zakupionego w tych dniach. Pytaj księgową bo może jest inaczej ale jak dla mnie to nawet nie baw się w to bo teraz to US kontrolują wszystko. Fakturę można niby zaksięgować w innym miesiącu i chyba było to do 3 miesięcy ale głowy sobie nie dam uciąć. Ja w ostatnim dniu liczę wszystkie zakupy, wydatki, sprzedaż i opłaty wtedy mniej więcej widzę czy na szybko coś kupić ale nadal korzystam z usług księgowej bo nie wyobrażam sobie dodatkowo jeszcze prowadzić JPK.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-12-04, 12:48:47 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

kamil.szymczak

  2017-12-04, 15:21:48
Użytkownik
#13
JA nie chce tego towaru rozliczać, jedynie go kupić. Czyli kupując wszystko pod F-Gazy muszę specjalnie odwiesić działalność, przecież zakupy pod F-Gazy to czynności niezbędne do zachowania źródła dochodów. Jedynie kupić, nigdzie nie odliczać, to bez sensu abym przez 4 miesiące płacił ZUS i nie pracował a jedynie kompletował niezbędne narzędzia do pracy, przecież ja chcę kupić tylko narzędzia do F-Gazów, potem w styczniu/lutym odbyć szkolenie, kupić certyfikat firmowy...
  • Odpowiedz

MarioO

  2017-12-04, 16:43:04
Zaawansowany użytkownik
#14
kamil.szymczak napisał(a):Jak rozliczyć zakup narzedzi niezbędnych so funkcjonowani firmy ale rozliczając je w marcu/kwietniu o ile jest taka możliwość.

Ale jeśli się rozmyśliłeś to porozmawiaj z hurtownikiem czy sprzeda na paragon I może da 5% rabatu.Tylko czy jest sens? Pod koniec lutego kompletujesz sprzęt i w marcu go kupujesz.Trochę pieniędzy to kosztuje a vat można odliczyć jak będą zlecenia
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-12-04, 16:44:00 przez MarioO.)
  • Odpowiedz

kamil.szymczak

  2017-12-04, 16:54:34
Użytkownik
#15
Dzwoniłem do księgowej "rodzinnej" powiedziała, że nie ma problemu jeśli to bezpośrednio wpłynie na moje późniejsze dochody i udokumentuje to. Powiedziała, że mogą mnie wezwać na wyjaśnienia ale to jest ostateczność, jesli te rzeczy, które kupię są związane z firmą, które później będą używane to jest to forma zabezpieczenia dochodu. Sam poszperałem w necie i są podzielone zdania ale podobno można, czytałem kilka artykułów na portalach o podatkach i innych i zazwyczaj odpowiedź brzmi tak poparta jest różnymi paragrafami...
No nic, złoże zamówienie zobaczymy co będzie, czas pokaże.
  • Odpowiedz

MarioO

  2017-12-04, 17:36:59
Zaawansowany użytkownik
#16
Bez sensu.Po księgowej potrzebna ci będzie stacjonarna hurtownia chłodnicza.Przejedz się tam w lutym.Porozmawiaj z nimi.powiedz że od marca startujesz i będziesz z nimi współpracował a na początek potrzebujesz narzędzia pod f-gaz i już masz parę złotych w kieszeni bo do swojego klienta rabat jest większy.Skompletują co potrzeba i wraz z dniem rozpoczęcia działalności kupujesz już uszykowane.Powiedzmy że przykładowo zestaw kosztuje 12300 z vat który możesz odliczyć jeśli będą dochody.Nom chyba że masz za dużo pieniędzy to po co w ogóle zakładać biznes? Ponoć dziś jest czas dla ludzi którzy potrafią liczyć grosze a Ty szastasz stówami.. Życzę Tobie jak najlepiej ale z tego co widzę zaczynasz wszystko od dupy strony
  • Odpowiedz

margaretka

  2022-03-21, 07:41:50
Nowy użytkownik
#17
A czy przykładowo zastanawialiście się nad tym, jak można byłoby zniwelować koszty? Ja przykładowo znalazłam ostatnio na stronie <reklama, pozdrawiam,Admin> super ofertę na warszawa biuro wirtualne i myślę, że postawię na tą opcję, a z tradycyjnego lokum zrezygnuję. Bo i tak nie było mi potrzebne, także płaciłam bez sensu, bo w sumie tylko za adres.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Serwisy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2022 termoclima Sp. z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa