Witam.
Mam pare pytań dotyczących klimatyzacji samochodowe oraz ciężarowej .
Pierwsze pytanie jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność azotem każdy pisze co innego sa duże różnice między 10/30 bar nawet . Wiec moje pytanie jakie ciśnienie jest optymalne i bezpieczne. Jaka jest różnica między osobówka a autobusem.
Ile oleju do układu klimatyzacji??? Podczas serwisu klimy średnio automat odciąga 5/15 ml oleju z układu ale to jest olej tylko który jest w obiegu i czynniku tak? Olej którym zalany jest kompresor to całkiem inna wartość? Czy jak zakładamy nowy kompresor czy zlać olej z niego i zalać go prawidłowa ilością? Dziś np wymieniłem kompresor w Vw na którym było napisane 140 Cc ze wchodzi a po zlaniu z niego oleju była nie cała ?setka? czy to złe ? Czy ktoś korzysta z wzoru A-B=C czyli olej który powinien być z układzie minus olej który był w starym kompresorze daje prawidłowa ilość oleju.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-29, 20:54:58 przez Piasekkk.)
Mam pare pytań dotyczących klimatyzacji samochodowe oraz ciężarowej .
Pierwsze pytanie jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność azotem każdy pisze co innego sa duże różnice między 10/30 bar nawet . Wiec moje pytanie jakie ciśnienie jest optymalne i bezpieczne. Jaka jest różnica między osobówka a autobusem.
Ile oleju do układu klimatyzacji??? Podczas serwisu klimy średnio automat odciąga 5/15 ml oleju z układu ale to jest olej tylko który jest w obiegu i czynniku tak? Olej którym zalany jest kompresor to całkiem inna wartość? Czy jak zakładamy nowy kompresor czy zlać olej z niego i zalać go prawidłowa ilością? Dziś np wymieniłem kompresor w Vw na którym było napisane 140 Cc ze wchodzi a po zlaniu z niego oleju była nie cała ?setka? czy to złe ? Czy ktoś korzysta z wzoru A-B=C czyli olej który powinien być z układzie minus olej który był w starym kompresorze daje prawidłowa ilość oleju.