Witam
Zwracam się do Was branżowców z prośbą o poradę dot. układu klimatyzacji w w/w samochodzie.
Opisze po kolei
W zeszłym roku układ się rozszczelnił, jeżdżenie od zakładu do zakładu, dobijanie klimy, kolejne wlewanie barwnika próby szukania nieszczelności i nic. Nieszczelność była na tyle mała że "automaty" pozwalały na napełnienie klimy po teście próżni. Za każdym razem po 2-3 miesiącach czynnik sobie uciekał...
Z bezsilności zacząłem szukać pomocy w sieci, trafiłem też tu, poczytałem, że tak napiszę dokształciłem się troszkę Mądrzejszy o doświadczenia z zeszłego roku pojechałem od razu do gościa który miał mieszaninę 95/5 azot wodór. Po 15 minutach szukania oczywiście nieszczelność znaleziona. Uszczelnienie, sprawdzenie jeszcze raz szczelności ( tym razem samym azotem, gość miał elektroniczne zegary do 3 miejsc po przecinku i po wyrównaniu ciśnień wszystko ładnie stało w miejscu). Wpuścił czynnik, ręczna dolewka oleju PAG 46 (chyba ze 20 ml) i odpaliliśmy układ. Wszystko w sumie było ok, ciśnienia prawidłowe, lecz niestety efekt chłodzenia był bardzo znikomy. Ponieważ układ był nieszczelny już w sumie drugi sezon kupiłem tzw "osuszacz" i skraplacz Helli (stary był już w tragicznym stanie, lamelki same kruszyły się w palcach). Do tego nowa dysza rozprężna. Starą z ciekawości sobie wyciągnąłem żeby ocenić co i jak, bo to w sumie jak wiadomo fajny filterek, widać na nim opiłki
DYSZA
Nowych części jeszcze nie montowałem.
No i teraz pytania:
Co mogło być przyczyną że po uruchomieniu układu wydajność była bardzo słaba, chłód zaczynał lecieć z nawiewu dopiero po dość znacznym dodaniu obrotów silnika, ciśnienie wysokie osiągało wtedy 15-16 bar, niskie ok 3-3,5 (na zewnątrz było wtedy ponad 30st)
Czy warto wymienić od razu tę sprężarkę czy bawić się w ratowanie starej. Układ i tak będę płukał bo nie mam pojęcia ile jest w nim oleju (i jakiego) a ile barwnika po tylu próbach "napraw".
Jeśli już wymiana to wybór padł na Scrolla 90v Helli (mam nadzieję że to dobry wybór). Producent dopuszcza stosowanie oleju PAO 68 bez ryzyka utraty gwarancji, po prostu chcę się pozbyć problemu higroskopijności.
Z góry dziękuję za pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-07-03, 18:28:53 przez Doctorro.)
Zwracam się do Was branżowców z prośbą o poradę dot. układu klimatyzacji w w/w samochodzie.
Opisze po kolei
W zeszłym roku układ się rozszczelnił, jeżdżenie od zakładu do zakładu, dobijanie klimy, kolejne wlewanie barwnika próby szukania nieszczelności i nic. Nieszczelność była na tyle mała że "automaty" pozwalały na napełnienie klimy po teście próżni. Za każdym razem po 2-3 miesiącach czynnik sobie uciekał...
Z bezsilności zacząłem szukać pomocy w sieci, trafiłem też tu, poczytałem, że tak napiszę dokształciłem się troszkę Mądrzejszy o doświadczenia z zeszłego roku pojechałem od razu do gościa który miał mieszaninę 95/5 azot wodór. Po 15 minutach szukania oczywiście nieszczelność znaleziona. Uszczelnienie, sprawdzenie jeszcze raz szczelności ( tym razem samym azotem, gość miał elektroniczne zegary do 3 miejsc po przecinku i po wyrównaniu ciśnień wszystko ładnie stało w miejscu). Wpuścił czynnik, ręczna dolewka oleju PAG 46 (chyba ze 20 ml) i odpaliliśmy układ. Wszystko w sumie było ok, ciśnienia prawidłowe, lecz niestety efekt chłodzenia był bardzo znikomy. Ponieważ układ był nieszczelny już w sumie drugi sezon kupiłem tzw "osuszacz" i skraplacz Helli (stary był już w tragicznym stanie, lamelki same kruszyły się w palcach). Do tego nowa dysza rozprężna. Starą z ciekawości sobie wyciągnąłem żeby ocenić co i jak, bo to w sumie jak wiadomo fajny filterek, widać na nim opiłki
DYSZA
Nowych części jeszcze nie montowałem.
No i teraz pytania:
Co mogło być przyczyną że po uruchomieniu układu wydajność była bardzo słaba, chłód zaczynał lecieć z nawiewu dopiero po dość znacznym dodaniu obrotów silnika, ciśnienie wysokie osiągało wtedy 15-16 bar, niskie ok 3-3,5 (na zewnątrz było wtedy ponad 30st)
Czy warto wymienić od razu tę sprężarkę czy bawić się w ratowanie starej. Układ i tak będę płukał bo nie mam pojęcia ile jest w nim oleju (i jakiego) a ile barwnika po tylu próbach "napraw".
Jeśli już wymiana to wybór padł na Scrolla 90v Helli (mam nadzieję że to dobry wybór). Producent dopuszcza stosowanie oleju PAO 68 bez ryzyka utraty gwarancji, po prostu chcę się pozbyć problemu higroskopijności.
Z góry dziękuję za pomoc